Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 13501 til 13520 af 19198
-
Hjælp
Forumindlæghvad kommer normalt først i hovedsætninger udsagnsled eller grundled når hovedsætningerne står før bisætninger? hvad kommer normalt først i hovedsætninger udsagnled eller grundled når hovedsætningerne står efter bisætningerne? -
Hvilken linje?
ForumindlægHej! Jeg har nogle generalle spørgsmål angående gymnasium osv. Jeg er en pige i 9.klasse, som ofte bliver stillet spørgsmålet, hvad skal du efter 9.klasse? jeg har tænkt meget, og snakket med min skolelærer, han vil have mig videre på 10 angående jeg har svært ved sprog (engelsk) jeg har prøvet... -
Ordvalg og grammatik
ForumindlægJeg håber at i vil hjælpe mig med at forklare og beskrive, hvad fejlen er. :) På forhånd tak- 1)Russerne --> Skal det bøjes som et adjektiv? 2) Bogen er fra 2001 --> Das Buch ist aus dem Jahr 2001.?? <---- er præpositionen og bøjningen af Jahr rigtige? 3) Det handler om synet på slægt... -
Hvordan definere man oplevelsessamfundet
ForumindlægHvad jeg hidtil har læst Produktionssamfundet nytteorienteret Man vil skaffe sig ydre ting gennem sit arbejde Det vigtigste i livet er hvad man har Måden at søge lykken på er:arbejde, yde noget Går på arbejde for at tjene penge Man spiser for at blive mæt Beklædningen er praktisk Oplevel... -
sætningsanalyse
ForumindlægHej jeg skal lave tyskstil og skal analysere følgende sætning, er der nogle der kan hjælpe, på forhånd tak “Er war vor eine SA-Truppe gestellt worden... Darauf hatte den jungen Lehrer niemand mehr gesehen.” -
Danmark under den kolde krig
ForumindlægHejsa! Vil lige spørge om, der var nogle, som ved DK/danskerne frygtede under den kolde krig? -
Medicin i udlandet
ForumindlægHej allesammen. Vil lige høre om der er andre herinde der har overvejet at læse medicin i udlandet? I så fald kunne det være spændende, at høre hvilken land i har valgt og hvorfor :) Jeg går og leger med tanken om at tage til Polen og læse, da jeg ikke vil kunne komme ind her i DK (Mangler... -
Hitler
ForumindlægGodaften Håber der en venlig sjæl, der kan besvarer mit spørgsmål vedrørende jøder og hitler under 2.verdenskrig. Hvorfor ventede Hitler indtil 1942 før han udryddede jøderne? Hvorfor kunne han ikke bare dræbe dem med det samme??? -
Hvad er formålet med propaganda
ForumindlægSe overskrift Tak på forhånd og god aften -
oversætning? rigtig eller forkert?
Forumindlægjeg har oversættet dette på google, og ville bare se om den overhovede gør det rigtigt: Hampeplanten er en etårig forskellig kønnet plante. Det vil altså sige at der finde han og hun planter. En etårig plante lever hele din livs cyklus fra frø til plante, blomstring, ny frøsætning og død i lø... -
I alle de riger og lande - analyse?
ForumindlægJeg går på en højskole hvor vi har sunget denne sang af B.S Ingemann, hvor vi kom til at tænke hvad den egentlig betyder. Så jeg ville lige spørge om nogen af jer lagde inde med en analyse eller andet der kan hjælpe. Kunne være super dejligt. På forhånd tak :) -
Vigtigt Eksamen!!!
ForumindlægNogen der kan forklarer/argumentere omkring hvorvidt første verdenskrig var optakt til anden verdenkrig? -
Ubestemte kendeord, hankøn eller kasus?
ForumindlægMin veninde og jeg har fået stillet spørgsmål: Sie hat _____ ihr Fahrrad geliehen. (Freund) Hvad skal der stå, og hvad er meningen med sætningen? Mange tak på forhånd :) -
Begyndelsesbogstav i oplistning af ugedage
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til hvordan jeg skal skrive følgende korrekt på dansk. Jeg er i tvivl om der skal stort eller lille begyndelsesbogstav i de to eksempler for drop downs nedenfor: En til alg af ugedage: mandag tirsdag onsdag torsdag fredag og en anden for valg af weekend intervaller:... -
Hjælp med nem stil på 100 ord
ForumindlægHej. Jeg har en stil for til om ikke så lang tid. Faktisk imorgen. Den er dog kun på 100-150 ord, så jeg vil spørge om der er nogen der bare lige hurtigt kan tjekke den igennem? Den er vedhæftet -
Isis
ForumindlægEr der nogen der ved hvorfor terrorister altså ‘isis’ begår terror? Er det pga Gud? -
Talepapir / Studierapporten?
ForumindlægJeg har fundet en oversigt til den mundtlige del af AT... men jeg er forvirret. Hvad menes der met studierapport? Skal man lave både talepapir og en studierapport, eller er det det samme? Så hvad skal en studierapport indeholde? Jeg mener den her punkt: 6) − En kobling til elementer fra stu... -
Har du styr på intelligenserne?
ForumindlægDet er da ret interessant, at intelligens i sig selv er en forholdsvis ubestemmelig størrelse. Der er i hvert fald ikke endnu helt enighed om, hvordan begrebet defineres. Alligevel er det et begreb, vi slynger om os i den tro, at alle ved, hvad det betyder. Lad mig derfor gætte på at IQ-tests, ma... -
Feedback på oversættelse
ForumindlægHej har til opgave at skrive om det at være anderledes på tysk, ville være en stor hjælp hvis jeg kunne få noget feedback/rettelse på det :). (er ikke gået op i komma og punktum, da det er et mundtligt oplæg) Dansk: Det at være anderledes, er svært at definere. For at kunne definere det at ... -
Feedback på oversættelse - vol. 2
ForumindlægHalløj på Studieportalen Jeg har brug for noget feedback til min oversættelse. Jeg tager Tysk B på aftenskole, men er ikke den skarpeste til det, så vær gerne lidt pædagogisk og knyt gerne en kommentar til mine fejl :-) Dansk tekst Jeg venter her, Peter henter cigaretterne. Jeg ryger desværre...
