Tysk

Hjælp med nem stil på 100 ord

14. november 2018 af Woaw123 - Niveau: 8. klasse

Hej. Jeg har en stil for til om ikke så lang tid. Faktisk imorgen.

Den er dog kun på 100-150 ord, så jeg vil spørge om der er nogen der bare lige hurtigt kan tjekke den igennem?

Den er vedhæftet


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. november 2018 af Stygotius

"Tjekke den igennem*"? Du mener vel rette fejlene i den. Hvis man gør det, er det jo ikke mere din stil du afleverer.

I øvrigt er den fuld af helt elementære fejl, -ting du burde have lært for længst.


Svar #2
05. december 2018 af Woaw123

Nu er jeg ikke den bedste til tysk, det behøver du ikke at understrege. Det var jo lidt med vilje, at jeg skrev "tjekke den igennem" og ikke "ret fejlene". Jeg ved ikke hvordan du kunne misforstå det så meget. Det jeg blot ønskede mig, var at nogen fortalte mig overordnet, at jeg fx skulle kigge på min kongruens eller lign.

Det betyder jo ikke, at man skal rette fejlene og lave stilen helt om.

God dag - nårh nej


Brugbart svar (2)

Svar #3
05. december 2018 af Stygotius


(Eine i)Interessante Ferien
Angelika Müller ist ein junges Mädchen mit braunem Haar. Sie ist 14 Jahre alt und sie wohnt in Dresden in dem Bundesland Sachsen. Jeden Sommer (gehen) macht Angelikas Familie (zu Ferien) Urlaub. Dieses Jahr (mag) möchte die Familie (zu Milano) nach Mailand in Italien (geht) fahren. Angelika freut sich viel zu Milano gewesen???. (Wenn) Als Angelikas Familie (hat in Milano ankommt) in Mailand angekommen war, war das Wetter sehr gut (war). Es war warm. Angelika hat eine neue Tasche gekauft. Plötzlich hat einen Mann (Angelinas Tasche genehmen) sie geraubt/geklaut. „STOP“, hat Angelinas Vater gerufen. (Angelinas Vater hat in den Diebs Richtung) Er war dem Dieb nachgelaufen. Der Vater hat den Dieb umgestürzt und die Tasche (nehmen) ihm genommen. Danach hat die Familie (zu der) die Polizei angerufen. (Die Polizei) Sie hat den Dieb verhaftet. Es war ein(e) guter (Ferien) Urlaub, (das) ungerechnet dieses Erlebnis (ausgenommen) 

NB. På tysk er "Ferie" altid flertal. Det anbefales at bruge ordet "Urlaub" m.


Brugbart svar (1)

Svar #4
05. december 2018 af Tqooa

Hår er også flertal på tysk, så: "mit braunen Haaren" :)


Brugbart svar (1)

Svar #5
06. december 2018 af Stygotius

Ja, det er da rigtigt.


Svar #6
06. december 2018 af Woaw123

Tusind tak. Har kun haft tysk i 1,5 år, så jeg forventede at der var fejl i.


Brugbart svar (0)

Svar #7
06. december 2018 af Stygotius

Så er det faktisk meget godt klaret.

En lille rettelse: I stedet for, i tredjesidste linje, "genommen" skal du nok skrive "entnommen"


Skriv et svar til: Hjælp med nem stil på 100 ord

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.