Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 13521 til 13540 af 31467
-
SRP - Mat (A), Kemi (A) og Fys (B)
ForumindlægHeej (: Jeg skal vælge emne til SRP, som det kan ses skal det være indenfor de fagene mat, kemi og fysik. Sidder og overvejer 4 emner: - Kemisk ligevægt - Syre-Base, pH - elektrokemi - reaktionskinetik Så ville jeg høre om nogen af Jer måske har erfaring med disse emner, eller om i har forslag ti... -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
Hvor er de forskellige tests man kan tage!!
ForumindlægHvor i alverden har i gjort af de forskellige tests??? Det var jo et genialt koncept???? -
Hvad betyder dette tegn? ({)
ForumindlægHej alle! .. Har et lidt.. MEGET mærkeligt spørgsmål. Jeg vil godt vide om der er nogle af jer derude der ved hvad man kalder dette tegn samt hvad det bruges til/hvilken sammenhæng?. Tegnet er = { & lad vær med at spørg hvad jeg skal bruge det til. ;s -
eksponentiel regression
Forumindlæghvad er eksponentiel regression og hvad bruger man det til???? -
Regression?
ForumindlægHejsa Sidder her med en svær opgave, håber i kan hjælpe ; ) Her kommer den: Nedenstående sildeben viser en lineær sammenhæng. Beskriv ved regression denne sammenhæng. x -4 -2 1 7 12 16 21 25 y -5,2 -4,7 -3,5 -2,0 -0,6 1,1 2,4 3,5 Har bare adskilt tallene med et mellemrum, istedet for et sildeben.... -
Løs ligningen...
ForumindlægHar problemer med henblik på at løse denne ligning (uden hjælpemidler): (x-1)(x2-4)=0 Jeg ganger ud og får at x3-4x-x2+4=0 hvad skal jeg efterfølgende? Jeg kan ihvertfald ikke løse en 3. gradslining :-S -
kritiske punkter
Forumindlæghej. Jeg har en definition der lyder: lad f være en differentiable funktion, defineret i intervallet I. Et punkt X0 tilhører(symbolet) I kaldes et kritisk punkt for f, hvis f'(x)=0. Herefter står der: Vi ser, at lokale ekstremumspunkter er kritiske punkter. Det omvendte er ikke nødvendigvis t... -
Differentialligning
ForumindlægOpløsning af sukker i vand foregår på den måde at den hastidhed, hvormed sukkeret opløses, er proportional med den mængde sukker, der endnu ikke er opløst jeg ska opskrive en differentialligning for den opløste mængde sukker som funktion af tiden. Nogen som kan hjælpe med denne opgave? :) -
en god fysik formelsamling??
Forumindlæghejsa jeg mangler en god printbar formel samling evt. med nogle gode omskrivnigs eks i.... og med omskrivning mener jeg at: n/m=joule og lign... så hvis der er nogen der har et link til sådan en ville det virkelig være en hjælp.. tak tak :0) -
omvendt propotionalitets opgave og trekants areal
ForumindlægHej, Jeg faldt over denne opgave om omvendt propotionalitet om arealer af trekanter. En gruppe elever tegner forskellige trekanter, men de skal have samme areal, 36 cm^2. Trekanter har forskellige højder og forskellige grundlinjer, men hvis man betegner grundlinjen med x og højden y. Så ska... -
Differentation af irrationelle funktioner !? HJÆLP
ForumindlægHey.. har fået følgende opgave: kom da ind på, hvordan man differentierer irrationale funktioner. Du kan se på: • f(x) = ex • f(x) = ln(x) • f(x) = √x her er jeg fuldstændig blank, er der nogen der kan hjælpe !? -
Omvendt proportional funktion
ForumindlægHvad er en omvendt proportional funktion? Er der nogen, som har et link til en hjemmeside, hvor der står noget om funktionen? Rigtig god aften! Mvh, Mathias. -
Sammenhæng ml. et retningsfelt og vektorer
ForumindlægHej, når man tegner løsningerne for en differentialligningen i form af et retningsfelt, er der bare ikke tale om forskellige (repræsentanter for) vektorer? -
Kræfter
ForumindlægHvordan finder man Fres når flere kræfter end 1 påvirker et legeme med massen m? Hvonår skal følgende bruges: Hvornår trækkes kræfterne fra hinanden for at finde Fres og hvornår bruges kræfternes parallelogram? -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa hvad er det nu exp står for ? f.eks. c*exp(ax) På forhånd tak :) -
HJÆLP MIG !!! Fasediagrammer
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder fast i en opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg ska løse. Den lyder som følger: - Bestem ved hjælp af fasediagrammet frysepunktssænkningen for en 2,7 M NaCl- opløsning. Densiteten kan sættes til 1,1066 g/mL. Hvordan kan man bruge fasediagrammet til at bestemme frysepun... -
uegentligt integral
ForumindlægSkal afgøre om: ∫1/(x^3-x)dx fra (0,1) giver divergerer. Man ser at der er en singularitet, eller hvad man nu kalder det, i x=1 og x=0. Så disse grænsepunkter skal undersøges hver for sig. Vi har 1/(x^3-x) > 1/x^3 så vi kan kigge på integralet af 1/x^3. Da dette åbenlyst d... -
Bestem udtryk
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, der gør, at jeg sidder lidt fast i min aflevering. Opgaven lyder som følgende: Sammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader celcius, og temperaturen F, målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af ... -
Kompartmentmodel for enzymkatalyseret reaktion
ForumindlægHej, kan det passe at kompartmentmodellen for en enzymkatalyseret reaktion ser ud som på det vedhæftede billede? På billedet står s(t) for substratfunktionen, e(t) for enzymfunktionen, c(t) for enzym-substratfunktionen og p(t) for produktfunktionen. Tak på forhånd.
