Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13561 til 13580 af 135324
-
SSO
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan komme med nogle gode forslag omkring SSO på Hhx 3 år. har selv tænkt mig skrive i dansk, men hvad mener du? -
Bestem k.
ForumindlægHej. Jeg sidder og bakser med en matematik opgave. En der kan hjælpe mig? Uden hjælpemidler: Opg. 1005) Bestem K, så -2 er rod i polynomiet p(x)=x^3+kx^2-3x+6. -
Løsningsmængde
ForumindlægHej folkens! sidder med en matematik aflevering, hvor at en af spørgesmålene lyder "Bestem løsningsmængderne til...." | x | = < 3 nogen som kan forklare mig det? er | det samme som en normal parantes?? Håber nogle kan forklare mig det! :-) -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. og jeg har jo ikke været til eksamen i matematik på C niveau. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Andengradspolynomium
ForumindlægYo yo. Jeg sidder med en matematik aflevering, hvor jeg bliver stillet en opgave om andengradspolynomer, hvor jeg så bliver bedt om, at finde tallene b og c. f(x) = 5x2 + bx + c Det oplyses, at f har rødder i 3 og 7. Håber I kan hjælpe, og tak på forhånd. :-) -
Hjælp til asymptoter!
ForumindlægJeg skal til skriftig matematik i morgen, og har nogle seriøse skavanker ved at finde asymptoter og alt hvad der hører med - derunder også polynomiers division! Hvis jeg fx får et eksempel som følgende: f(x)= (2x^3 + 3x^2 + 4x + 5) / (x^2 + x - 2) Hvad stiller jeg så op først? En enkel gennem... -
Fag på matematisk videregående udd.
ForumindlægHej. Jeg bliver færdig med 3.g her til sommer, og hvor jeg glæder mig til det er overstået. Men efter mit fjumreår skal jeg jo helst igang igen, og som det ser ud nu, bliver det sikkert noget matematik-halløj. Så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad man laver på et universitet indenfor et mate... -
Haster - skal til eksamen imorgen.
ForumindlægHej alle. :-) Jeg skal til eksamen imorgen og ved ikke hvordan denne brøk skal forkortes: x^2-9/3x+9 Jeg ved jeg skal bruge kvadratsætningerne men hvordna det fungere og skal regnes ved jeg ikke, jeg håber der sidder nogle der er fygtige til matematik der vil hjælpe mig. Mange tak. ps, jeg vil g... -
Lineære funktion- hjææææælp
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave hvori der er en opgave hvor jeg er gået lidt i stå. jeg håber nogle vil hjælpe mig. opgaven lyder: Tegn grafen for den lineære funktion f, for hviken Dm (f) = (-8,4), f(2) = -3 og f(-3) = 4. Bestem en forskrift for f. Angiv f(-1), og løs derefter ligningen f(x) ... -
hi
Forumindlægskriftlig eksamen nogen som her været i fs10 matematik? hvilke slags ? opg navn -
SRP mat og dansk
ForumindlægHejhej :) Jeg skal skrive SRP til december i fangene dansk og matematik om navigation/sværisk geometri. Da jeg ikke kender nogen der har skrevet i denne kombination før, er jeg en smule usikker på hvordan det skal gøres. Jeg ved at jeg skal skrive en artikel om emnet til fx Illustrere... -
STX og HTX skriftlig eksamen onsdag den 27/5-2020
ForumindlægI følge eksamenskalenderen, der kan findes på Undervisningsministreriets hjemmeside < LINK > afholdes der i morgen onsdag skriftlig eksamen i matematik STX A og B samt HTX A i tidsrummet 09:00 - 14:00 SÅ mon ikke vi lektiehjælpere skal være lidt varsomme med at svare på spørgsmål i matemat... -
Hvad er typetal?
ForumindlægHej, jeg har en matematik spørgsmål, hvor jeg skal finde typetalet for "138-149-168" Der har været tal for at regne dem ud, til det beløb? har det noget at gøre med det? -
Massefylde
ForumindlægHjælp jeg har brug for hjælp til matematik. Jeg har om massefylde og kan virkelig ikke finde ud af det. Jeg har en række opgaver jeg håber at der en en eller flere der vil hjælpe mig med :). -
Hjælp til lektier
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. -
Mat B pensum
ForumindlægHej folkens, til jer som har haft matematik på B/A ville i mene det skulle være muligt at lære sig selv Matematik B39;s pensum hvis man har en god forståelse for matematik og en sommerferie ? Teoretisk er det naturligvis muligt, men realistisk set? Nogle bliver ved med at sige det utroligt svær... -
kvadratrod
ForumindlægJeg skal op i matematik imorgen, og har de sidste par dage øvet mig lige fra ligninger til renter. Jeg er nået til noget omkring kvadratrod, og vil derfor gerne spørge om der nogen, som måske vil hjælpe mig med at svare på denne her: 9 x a2 (helst uden lommeregner) -
Nationaløkonomi
Forumindlæg1. Undersøg hvad ADAM og DREAM siger om den økonomiske politik i dag. 2. I forbindelse med dette ønskes en udregning af hvilke effekt det vil have på arbejdsudbuddet hvis renten hæves med 1% i forhold til det nuværende niveau og de øvrige faktorer holdes konstante. 3. og udregn hvad effekten på... -
Velfærd: Lighed og ulighed
ForumindlægJeg har været oppe og trække til samfundsfageksamen og trak: Velfærd: Lighed og ulighed... Jeg skal lave en synopsis men har store problemer med at lave en problemformulering. Mine bilag er diverse tabeller om ulighed og 3 artikler om at uligheden vokser. Jeg ved godt i ikke har læst dem men har... -
Højeste antal lærere i et fag?
ForumindlægHvad er det højest antal lærere, du har haft i et fag? Mit er 4 lærere. I engelsk havde jeg i grundforløbet en lærer, som fik et andet job. Så fik jeg en ny lærer, som gik på barselsorlov i 2g i januar. Nu har jeg en lærer, som vi ikke skal have næste år, fordi der er mange engelsk lærere på mi...
