Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 13601 til 13620 af 109300
-
Mein zehnter Mord EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej alle. Jeg kan simpelhen ikke forstå denne tekst. Er der nogen der kan give mig et kort referat af den på dansk? Jeg skal op til eksamen i morgen. Mange tak :) -
Please ret mit tysk!!!
ForumindlægIslam ist den Glauben (an) dass der nur einen Gott (Allah) ist, und Muhammad sein letzter Prophet ist. Islam ist nicht die lehren von Krieg, Zerstörung oder Unterdrückung, aber die Lehre von Frieden und Liebe. Im Deutschland haben man die Erlaubnis zu Moscheen bauen und deswegen gib... -
kan ikke komme videre!
ForumindlægEn der har lyst til at hjælpe mig med disse to spørgsmål. Har virkelig prøvet meget at søge på nettet, men uden held. A) Forklar hvilken forskelle der var mellem franskmændenes og briternes måde at styre deres kolonier på? B) Hvordan har globaliseringen været med til at opløse den ideologisk op... -
Hjælp med to ord!
ForumindlægNogle der ved hvad; stille og roligt - hedder på engelsk?Mange tak :D -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægHej :) SÅ jeg går i 3.g og er ved at gøre mig klar til at skrive srp. Dog har jeg lidt problemer med at finde et emne. Jeg kan godt lide græsk mytologi, så jeg tror det kunne være meget sjovt at skrive i(oldtidskundskab). Min linje er mat/fys/kemi. Dog tror jeg det er okay for mig at skrive i... -
Udtrækning ved skr. eksamen??
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi også skal til udtrækning ved de skr. eksaminer, da der er for mange af dem i forhold til de mundtlige (en fra min parallelklasse skal op i matB, samfA, engB, tyA, dansk og bioA, seks skriftlige!). Kan det virkelig passe? -
Mit gennemsnit - bestået eller nej?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet student (tror jeg) har jeg bestået HF-eksamen? Jeg mangler at få min karakterer i dansk skriftlig, men lad os sige jeg får 02 Jeg skriver kun karaktererne og ikke fagene: 4 7 10 02 00 02 00 00 00 02 00 Og dansk skriftlig 02 -
Hvordan beregnes gennemsnittet?
ForumindlægHej jeg har hverken gennemsnittet til at læse medicin eller odontologi som er mine eneste ønsker. Jeg lægger næsten hele 2 karakterer under det krævede gennemsnit men er fast besluttet på at jeg vil ind på et af disse to uddannelser da jeg ikke kan se mig selv arbejde indenfor noget andet. Jeg e... -
Karakterer på forskellige niveauer og gennemsnit?
ForumindlægHey. Jeg har hørt noget om, at A-niveaufags karakterer tæller mere på gennemsnittet end f.eks. B- og C-fag. Passer dette - og i så fald - hvor meget tæller en karakter på hvert niveau i forhold til gennemsnittet? -
Spændingsfald
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig på vej med denne opgave: Hjulakslen i et IC4 tog er 1,60 m lang. Et tog kører stik nord med farten 90 km/h. Den lodrette komposant af Jordens magnetfelt har størrelsen 64 µT. a) Hvor stort et spændingsfald induceres der mellem enderne af hjulakslen? b) Bestem... -
Hjælpemidler til årsprøve?
ForumindlægHej alle Skal til årsprøve i morgen i engelsk, og så vidt jeg har forståes består prøven af to omgange.. En time hvor man laver nogle grammatik øvelser, og så x-antal timer hvor man skriver en opgave ud fra noget tekst.. Mit spørgsmål er så, om man må have hjælpemidler med til grammatikprøven? E... -
Er det snyd?
ForumindlægJeg spekulerede over følgende:Hvis man fandt terminsprøve sættene fra de sidste 2 år, både vinter og sommer.Fx i fysik eller dansk.At man så lavede opgaverne fra samtlige sæt, og i dansk gennemanalyserede, og skrev halvstile (i notatform), og tog det med til terminsprøverne.Vil det så være snyd e... -
Matematikprøve
ForumindlægJeg har lige været til matematikprøve i dag, og det gik ikke helt efter forventningerne.En af årsagerne til det var at prøven var 100% identisk med et arbejdsark vi har haft for nogle uger siden. Jeg, og mange andre fra min klasse, blev meget forvirret over at resultaterne virkede som noget vi ha... -
Differentiering af f(x)=x^n
ForumindlægHej Jeg forstå ikke følgende fremgangsmåde til at differentiere f(x) = xn Specielt første skridt, hvor det står an - bn =.... (Hvad foretages der helt specifikt her?) Benyt denne formel, der gælder for hvert naturligt n > 0 : an - bn = (a-b)·(an-1 + an-2·b + an-3&midd... -
Læse dansk med en HHX-eksamen
ForumindlægJeg intereserer mig meget for faget dansk på HHX, hvor jeg går. Kan man godt læse dansk med en HHX-eksamen, og stadig kunne følge med? Jeg tænker i den forbindelse på, at det jo mest er folk med en studentereksamen, der læser humanistiske fag som b.la dansk. -
Skoletræthed
ForumindlægJeg har fået stillet diagnosen skoletræthed. Af mig selv, forstås. Jeg tror, at det begyndte i den sidste halvdel af niende, hvor jeg omkring nytår fik en lettere depression eller måske er pessimisme et bedre ord. Jeg er endda rimelig heldig. Der er mange fra min klasse, der allerede blev skoletr... -
til kommende studenter 2004!
Forumindlægjeg ville lige høre, hvor meget det egentlig betyder for jer at køre rundt i studentervogn her til sommer efter eksamenerne er overstået`?er det noget i vil kunne lade være med at gøre?jeg har haft en total nederen klasse og har har derfor meldt fra til at køre med dem? hvad er jeres mening om de... -
Annuitetslån
ForumindlægPeter påbegyndte et studium 1. september 2004 og optog derfor et SU-lån. Peter fik udbetalt 2755 kr. om måneden i perioden 1. september 2004 til og med 1. juni 2010 (i alt 70 gange). Renten på SU-lånet var 0,30% pr. måned i hele perioden. a) Gør rede for, at Peter skyldte 214238,25kr. den 1. j... -
Ekstemporaltekster
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre, om der er nogen, der kender en website, hvor man kan downloade engelske ekstemporaltekster? Skal op i Engelsk på B-niveau i juni, så kunne godt tænke mig at øve mig på nogle tidligere.Mvh Jacob -
Privat engelskundervisning
ForumindlægNogen som har lyst til at undervise mig privat i engelsk i sommerferien, self mod betaling. Bor i kbh. Går på stx og har engelsk på b-niveau.?
