Søgning på: historie noter stx. Resultater: 13601 til 13620 af 33650
-
Kan man tage en gymnasial afgangseksamen uden at have gået på gymnasiet i tre år?
ForumindlægDet her er lidt af et teoretisk spørgsmål. Jeg tænkte på, hvis man nu allerede havde den viden, som er nødvendig for afgangseksamenerne i gymansiet, før man var slut med de tre år som det nu tager. Det kan være man er blevet hjemmeundervist eller noget ligende. Kunne man så bare tage eksammenerne... -
Hjælp
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til opg 12 og 16. -
NATURFAGSEKSAMEN??
ForumindlægHej. Til sommer skal jeg til naturfagseksame og vi har i klassen endnu ikke fået grundig forklaret til os hvorledes og hvordan eksamen den er, hvilket jeg allerede nu meget gerne vil vide. Håber derfor på at nogen herinde vil tage tid til at oplyse mig om denne eksame. Så vidt jeg har forstået s... -
Integration ved substitution
ForumindlægHvorfor gælder: ∫ f(g(x)·g '(x) dx = ∫ f(g(x)) d(g(x)) = F(g(x)) + k Jeg er lidt i tvivl om, hvordan man går fra det første lighedstegn til det andet. Hvordan kan det være, at g '(x) forsvinder? -
Studier efter gym.
ForumindlægHvad kan vælge at læse videre, når jeg vælger studieretningen: Spansk a Engelsk a -
Aftenskole
ForumindlægHej! Jeg har 4 fag på A og tænkte på at tage en til på en aftenskole men kan det godt lade sig gøre? Altså vil dette fag tælle med i mit gennemsnit? -
Sandsynligheden
ForumindlægHej Derude Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal løse opgaven? 1, Et elevråd på et gymnasium har 8 medlemmer. Til skolens fællesudvalg skal elevrådet vælge 4 af sine medlemmer. a) Bestem antallet af mulige valg til fællesudvalget. Elevrådet består af 5 piger og 3 drenge. Det oplyse... -
Matematik eksamenssæt !!
ForumindlægHeej derude.. :) Er der nogen af jeg der kan hjælpe mig med nogle matematik opgaver ? :( jeg sidder virkelig fast i nogen af dem!! opgaver finden på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090812_opgave_matA_stx.ashx Det er opgave: Opgave 8 opg... -
Aalborg: Lektiehjælp tilbydes i Matematik og Fysik
ForumindlægHej jeg er 29 årig Cand. Scient i Matematik med sidefag i Fysik. Jeg tilbyder lektiehjælp til Gymnasielever og Universitetsstuderende i Aalborg området. Pris kan aftales. Hvis du er interesseret så send mig en mail på [email protected] Håber Vi ses. Hilsen Frederik -
Fysik OL 2014
ForumindlægHej hvornår starter indledende runder for fysik OL? Og hvilke emner skal man have haft for at være forberedt? Vh. -
Matematik Rapport hjælp!
ForumindlægSidder med en mat rapport og er gået fuldstændig død, er der mon en der kan hjælpe mig med disse spørgsmål? Med udgangspunkt i ligningen y = ax +b skal I forklare, hvad a og b betyder for den rette linjes udseende i et koordinatsystem. I skal herunder svare på følgende spørgsmål: Hvilk... -
Binomialfordeling
ForumindlægDer udtages en stikprøve blandt eleverne på Birkerød Gymnasium. Den binomialfordelte stokastiske variabel ?? betegner antallet af elever i stikprøven som er testet for covid-19. Sandsynligheden for, at der er præcis 10 elever i stikprøven, som er testet for covid-19, kan beregnes ved ??(?? = 10) ... -
bestem en forskrift ud fra "noget"
Forumindlæghar svært ved denne type opgaver. hvordan gør man? FX: model kan udviklingen af biltætheden (målt i antal biler pr. 1000 indbyggere) i Danmark i perioden efter 1968 beskrives ved differentialligningen dN/dt=0,0004 ·N ·(315-N) Hvor N betegner biltæthedentil tiden t (målt i antal ... -
Integral
ForumindlægPå figuren ses graferne for to lineære funktioner f og g Det oplyses, at ∫05 f (x)dx =12,5 og ∫05 g(x)dx = 7,5 . Giv en geometrisk fortolkning af integralet ∫05 f (x)dx . Bestem arealet af trekant ABC . Jeg kan desværre ikke sætte grafen ind, men f er self. mere stigende end g. Men ... -
Optagelsesprøve til HF
ForumindlægHej Jeg skal snart op til en optagelsesprøve til de gymnaielle uddanelse, og vil i den anledning høre, om I kender til nogle hjemmesider, hvor jeg kan øve mig (forbedre mig)? Jeg har selv prøvet at google mig frem til nogle optagelseprøver, men kan ikke rigtig finde nogen. Nogen der har link e... -
Samtale på HHX
ForumindlægHej. Jeg skal på mandag til samtale på HHX, jeg fik af vide at jeg skulle tage mine årskarakterer med. Hun lovede ikke noget. Men sagde bare at jeg skulle komme ned og "så ser vi på det " sagde hun. Hvor seriøst tror i hun er. Tror i at hun har overvejet det når hun siger sådan. Hvad... -
har bare et meget lille spørgsmål til min kommende eksamen
Forumindlægdet er sådan at til min kommende eksamen vil jeg få en tekst på 1300 bogstaver. mit spørgsmål er bare om 1300 bogstaver og lyder:. om det er med mellem eller uden mellemrum for 1300 bogstaver? på forhånd tak. -
Engelsk eksamen - B nivaeu
ForumindlægHej alle :) . Hvordan forbereder man sig bedst til en engelsk eksamen B-nivaeu. Jeg skal op i næste uge, så jeg har forholdsvis god tid :) . Evt. nogle der har været oppe, og som kan give nogle gode råd :) ? -
Årsprøve MatC HHX
ForumindlægHej forum Jeg er en dreng der faktisk imorgen skal til årsprøve i matematik, der er desuden en færdighedsdel og en problemdel. Jeg skrev en mail og spurgte vores lærer om hvad man skulle kunne til færdighedsdelen, hvor han svarede at der ikke var krav til formelkendskab Her kommer mit spørgsål: h... -
Mundtlig dansk eksamen: Må man godt som lærer ....
ForumindlægMå man godt som lærer lade ét spørgsmål gå igen. Så hvis en af eleverne trækker det mandag, må man så godt opgive samme spørgsmål om onsdagen?
