Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13621 til 13640 af 23877
-
Covid-19
ForumindlægJeg er igang med en stor opgave i samf som omhandler "borgernes håndtering af covid-19" - jeg har opstillet problemformuleringen: Vil borgerne vælge et andet parti til næste valg? Derudover vil jeg gerne inddrage vælgeadfærd mm. i min opgave. En som kan hjælpe mig på vej og fortælle m... -
A maj 2013: X^2
ForumindlægJeg vedhæfter opgave 12 fra Stx matematik A 29. maj 2013. Jeg er fundet frem til en P-værdi på 6.24%, og en Chi-2-værdi på 8.95. Signifikantsniveauet er 5% og derfor kan hypotesen accepteres. Er dette rigtigt? -
Spørgsmål til bilag
ForumindlægHvis man anvender et bilag, skal man så henvise til det? Må man gerne lægge et bilag ind uden at henvise til det, fordi det fylder for meget i ens opgave? -
Tysk basic grammatik.
ForumindlægHej Folks. Jeg er en dreng der går i 8. klasse, som ønsker noget hjælp til noget meget basic tysk. Jeg er ikke sikker på mit tysk, jeg kan ikke høre om min sætning er korrekt eller forkert, hvilket går mig på, da jeg ellers kan bruge den metode både til engelsk og dansk. Helt grundlæggende ting ... -
Diskriminant v/2.gradsligning
ForumindlægHej SP-brugere, Sad en søndag og puslede med lidt matematik, hvor jeg prøvede at opstille en andengradsligning selv: x2 + 4x + 10 = 0 Jeg beregnede herefter diskriminanten til -24, hvorpå det slog mig, at man ikke kan finde kvadratroden af en værdi under 0. Hvordan beregner vi, og færdiggør... -
Et ord
ForumindlægHej, jeg er igand med at læse noget på tysk, hvor jeg støder op på ordet: Waldfriedhof i sætningen: Auf dem Waldfriedhof an der Wuhlheide in Oberschöneweide wurde in der letzten Septemberwoche eine achtundsiebzigjäh....... osv. Jeg ved at Wald betyder skov og friedhof betyder kirkegård, men kan... -
Teksttyper i religion
ForumindlægHej Hvilke teksttyper kan forekomme i religion? -
hjælp til statistik
ForumindlægHej. Nogen der kan forklare hvilke faldgruber der kan være i forbindelse med fortolkninger af resultater af statistiske undersøgelser? -
24 timers - Mellemkrigstid
ForumindlægHej jeg har trukket mellemkrigstid med teksterne Kort over Weihmarrepublikken Wilsons 14 punkter Clemenceaus tale i Versailles Keynes som taler imod den økonomiske undertrykkelse af Tyksland Er der nogle, som har noget godt at sige om Wilsons 14 punkter og versaillesfreden idet hele t... -
Wilsons 14 punkter.
ForumindlægHej jeg skal til historie eksamen, er der nogle, som kan se om jeg har fat i noget af det rigtige med hensyn til wilsons 14 punkter. I kan læse dem på dette link: http://www.1sted.dk/1verdenskrig/dokumentar/wilson_14_punkter.aspx Her er hvad jeg har skrevet til hans tale: USA’s ho... -
optagelsesprøve - STX
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til optagelsesprøve, jeg er meget nervøs. Hvad skal jeg gøre.. Jeg har fået at vide at man skal op i dansk, matematik, engelsk... HVAD SKAL JEG GØRE??? Håber I kan hjælpe mig... -
Den bedste rette linje
ForumindlægNår man indsætter sine måledata i et (x,y)-koordinatsystem og man skal udvælge to punkter på den rette linje. Hvorfor skal man så ikke vælge de punkter man havde i sin tabel, men vilkårlige punkter på linjen, som er ... -
Identitetsdannelse ved iscenesættelse
ForumindlægHej alle. Jeg skriver engelsk og samfundsfag, og ville høre om der er nogen der har forstand på problemformuleringer og om dette kunne være en der var mulig: Hvordan påvirker identitets dannelsen i det senmoderne samfund unges behov for selviscenesættelse på facebook? - Hvad er det senmoderne... -
Facebook - engelsk
ForumindlægEr der nogle der kender nogle gode artikler eller andet på engelsk om nogle der udtaler sig om facebook? -
Den kroniske uskyld.
ForumindlægHvorfor ville moderen havde Tore? Hvorfor betød det så meget for hende? -
AT - 2011 Iscenesættelse
ForumindlægHej alle. Jeg sidder som mange og knoklermed AT. Jeg skriver om Amalie fra Paradise som fænomen. Jeg har vedhæftet med synopsis. Metodeafsnittet er ikke færdigt, da jeg synes det er ret svært. Men hvis der er noget der har lyst til at læse den igennem og give en kommentar, evt. en til problemstil... -
Diskursanalyse - hvad er det?
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver AT-synopsis og har fået at vide at det ville være en god ide at inddrage en diskursanalyse, men jeg forstår virkelig ikke hvad det er? Jeg har prøvet at google det, men det giver ingen mening? Er der nogen som kan forklare hvad det er man helt konkret skal gøre når man... -
forsøg med agar
ForumindlægHej, vi har lavet et forsøg i klassen, hvor vi har fremstillet ananasfromage af kogt(på dåse) og frisk ananas stivnet med gelatine og agar. Efter forsøget blev glassene afkølet i køleskabet i en dag. Resultaten var, at agaren ikke var helt stivnet hverken i den friske ananas eller i den kogte. H... -
METODE!
ForumindlægJeg skal skrive en metode i AT.. Jeg har arbejdet i psykologi og samfundsfag.. Mit emne er Facebook, og jeg har i samfundsfag inddraget Giddens. I psykologi har jeg arbejdet med individet og narcissisme. Nogle ideer til noget klogt at skrive? -
Optimering
ForumindlægHej Jeg har en del problemer med denne opgave.. den er uden hjælpemidler. En kasse uden låg har kvadratisk bund. rumfanget er 32. x betegner sidelængden i den kvadratiske bund og h betegner kassens højde. bestem h udtrykt ved x. Her har jeg bestemt h til: h= 32/x^2. Bestem den værdi af x, som g...
