Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Spørgsmål til bilag

25. april 2020 af K22

Hvis man anvender et bilag, skal man så henvise til det? Må man gerne lægge et bilag ind uden at henvise til det, fordi det fylder for meget i ens opgave?


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. april 2020 af DrNielsen

Det forstår jeg ikke. Hvis du mangler plads, kan du lægge mindre vigtige tabeller eller figurer i bilag og henvise til det. Du kan ikke lave bilag uden. Det er jo ting som støtter din opgave :-)


Svar #2
25. april 2020 af K22

Undskyld jeg formulerede mig ikke særlig klart. 

Må man gerne bruge bilag, selvom man ikke henviser til det? I for eksempel redegørelsen er der nogle ting, der fylder for meget, og derfor tænkte jeg på at lægge et bilag ind i stedet for?


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. april 2020 af DrNielsen

Jeg tror ikke du dumper på det. Hvis jeg skulle rette sådan en opgave ville jeg ikke lade det indgå i bedømmelsen da det er ret tydeligt at du ikke har struktureret din opgave så den passer :-) Men en beskrivelse fylder jo mindre end det du henviser til. Hvis du eksempelvis skriver "det viser sig imidlertid at der er et dosis-respons forhold mellem mængden af pesticid og brystcancer hos kvinder. På appendix x ses kurven for forholdet....." så har du med meget få anslag omtalt noget der potentielt kan være omfattende. Hvis ikke du henviser dit bilag kan man i princippet ikke sætte det ind i den rigtige sammenhæng :-)


Svar #4
28. april 2020 af K22

Så det du mener, er, at det er bedst at bruge et bilag i tilfælde, hvor teksten fylder så meget, at man ikke kan forklare det hele, og man nævner det i sin analyse?

Brugbart svar (0)

Svar #5
29. april 2020 af Moderatoren

Det giver ikke mening at vedlægge noget som bilag uden at henvise til det. Du kan ikke bare vedlægge 2 sider redegørelse om et eller andet som bilag.


Brugbart svar (0)

Svar #6
29. april 2020 af DrNielsen

Nej. Jeg tror ikke jeg kan formulere mig mere forståeligt end allerede gjort. Som #5 antyder, så tror jeg vi skal holde os til den simple konklusion at det kan du ikke. Det ville ikke give mening :-)


Skriv et svar til: Spørgsmål til bilag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.