Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 13721 til 13740 af 52987
-
9. klasses projektopgave - valg af emner
ForumindlægHey, vi skal lave projektopgaven om ca. 2 måneder og allerede nu er min partner og jeg begyndt at tænke over, hvilke emner der kunne være interesssante, men kan slet ikke komme i tanke om noget.. Som overordnet emne har vi "konsekvenser", og jeg er helt lost mht. valg af underemne.. Kig... -
nervøsitet.
ForumindlægHvorfor er det, at man bliver nervøs til sine eksaminer, når man alligevel føler man er parat, og godt kan, når man har læst godt og grundigt? For sådan har jeg det ofte, derefter bliver jeg så stresset, også er det det går galt :'/ Er der noget, man kunne gøre for at undgå det? -
Nogle her der bor på Fyn?
ForumindlægFynboere! Måske kunne vi mødes "live". Det er mere spændende end at udveksle Cyberspace-mails gennem en portal. V.h. Erik Morsing Gyrupvej 6 Otterup -
Beviser - Bøger
ForumindlægHey.. Jeg skal op i eksamen i Matematik Mundtligt, 1 årig høj niveau. Nogen der kender nogle bøger hvor der er meget venlige Beviser i, og som beskriver dem godt ? Tak -
emne i skriftlig dansk i morgen (GYM)
Forumindlæghey Hvad tror I bliver det overordnede emne i morgen til skriftlig dansk i gymnasiet? Muhammed-krisen? Integration? ??? // EST -
Sophie germains bevis for FSS
Forumindlæghey derude, Er der nogen der kender links eller bøger, hvor der står hvad fejlen var i Sophie Germains bevis for Fermats store sætning ? på forhånd taaaak.. :D -
Smertestillende forsøg
ForumindlægHej alle. jeg skal finde på et forsøg hvor min hypotese er: Om panodil/paracetamol hjælper mod smerter. Men har ingen ide om hvordan jeg skal bygge forsøget op. -
Webcomics!
ForumindlægNu er det eksamenstid, hvilket får en masse mennesker til at lave en masse overspringshandlinger. En af dem kunne være webcomics. Det er hurtige at læse (hvis man da ikke har tænkt sig at læse hele arkivet) og tager derfor ikke så lang tid. Derfor vil jeg opfordre alle til at linke til de webco... -
Dumpe 2.G
ForumindlægHej, Hvis man har fået lutter dumpe karakterer i 2.g, både i års og i prøve/eksamen. Kan man så godt droppe ud og tage HF? Selvom man ikke har taget 10'ende klasse? Det skal lige siges at vedkommende er 17 år! -
størrelses forhold 1:50 hjælp!
Forumindlæghey jeg skal lave et kort over min klasse og den ene sidelængde er 8,7m og jeg skal skrive det i 1:50! -
division
Forumindlæghvordan udfør jeg følgende division: (2x^3+10x^2+4x-24):(x+3) tak -
SRP - Global Opvarmning - Historie og Fysik
ForumindlægHej! Som overskriften antyder skal jeg skrive mit SRP i fagene Historie og Fysik, med fokus på Den Globale opvarmning og miljøpolitik. Heri skal jeg bl.a. analyserer venstres klimapolitik fra midten af 1990’erne og frem til i dag med fokus på holdningen til grønne afgifter. Jeg skal derud... -
Hurtig
ForumindlægHehj. Hvis man cykler, når man er beruset og bliver taget af politiet, hvad sker der så? Får man bare en bøde eller kan du tage ens kørekort? -
esterdannelse?
ForumindlægNår man blander en butansyre, en ethanol og H2SO4 sammen får man en ester: Carboxylsyre + alkohol -----> ester + vand Nogen der ved hvordan hvordan det ser ud rigtigt? altså med de rigtige navne? Og er en butansyre en carboxylsyre? -
Hjælpeord til mundtlig eksamen søges!
ForumindlægHola. Jeg skal op i spansk om 1 uges tid - HF - har haft det i 2 år.. Jeg har brug for diverse hjælpesætninger til at kunne gribe teksten an, såsom fx: Teksten handler om... Den er skrevet af... Temaet i teksten er... Det får mig til at tænke på... Osv osv osv - alle forslag er velkomne. ... -
Hukommelse
ForumindlægEr der nogen, der kender en god metode til, hvordan man kan huske de matematiske beviser? Jeg snakker om 1-årigt matematik A niveau. -
synposion
ForumindlægHeiii Jeg skal op i old på tirsdag. Er der nogen der har fået 11-13 i symposion? Og hvad har i så fortalt for at få sådan en høj karakter i platon? -
Vinklede Citationstegn?
ForumindlægHej! Jeg vil lige starte med at beklage hvis det her er det helt forkerte sted at stille spørgsmålet, men jeg har prøvet stort set alle andre steder, håber derfor der måske er en her som kan hjælpe! Det går i alt sin "enkelthed" ud på at jeg foretrækker alt bruge vinklede citation... -
Hvad syntes i om mit Summary?
ForumindlægJeg skulle skrive et summary af Ernest Hemningsway, The Indinan Camp. Hvad syntes i om det? Indian Camp is a story written by Ernest Hemingway. The story is about a boy called Nick, his father and his Uncle George. They are getting rowed across the lake by two Indians mal... -
Enzymer
Forumindlæghej Jeg sidder med flg spørgsmål som jeg ikke kan finde ud af - nogen der kan hjælpe???? På forhånd tak for hjælpen hvilke faktorer afgør enzymernes evne til at omdanne stoffer? mængden af enzymer pH temperatur substratkoncentrationen
