Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 13741 til 13760 af 52987
-
FSA Eksamen...
ForumindlægHej med jer =) Jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen imorgen. Der er kommet ny reform så vi skal lave en disposition om en personlig redegørelse, den skal vi snakke om i 5 min derefter trækker vi et spg som mig og læreren snakker om i 15 min. jeg har lavet dispositionen så både min lærer og c... -
haster, eksamen på fredag
ForumindlægJeg er SÅ nervørs for fysik eksamen her på fredag. Jeg skal op klokken 8.15 /: Men jeg er bare så bange for hvad der skal ske og den slags. ER der noge der kan hjælpe mig? Jeg er ikke den bedste til fysik/kemi men jeg kan da noget. Det er mere fordi vi har været så uheldige at vi har haft omkring... -
"ond i sulet" - karakter!
ForumindlægHej dansk eksperter! Jeg var til skr. årsprøve i går i Dansk og valgte at analysere novellen "ond i sulet". Da jeg ellers altid vælger diskussionsopgaver, vil jeg gerne høre om analysen er til 02 eller 12 - Jeg har stort set ingen anelse og det ville derfor være rart med konstruktiv kr... -
lignelse
Forumindlægnogen der ved hvad en lignelse er? -
integration på TI-89
ForumindlægHej alle Har problemer med at integrere 1/x på lommeregneren. Jeg prøver på at integrere den, men den gider ikke. Håber nogen kan hjælpe? Tak -
Bærbare
ForumindlægHey Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at købe en bærbare. Jeg er blevet tilbudt en god bærbare som er tre år gammel men der er slet ikke noget ridser eller noget galt med den. Den koster ca. 2000 kr. 1,6 ghz processor, 512 ram og 40 GB hardisk. Den er en IBM bærbare og har windows XP. Synes... -
Aluminiumhydroxid
ForumindlægHej Hvis jeg har en opløsning af NaOH + H2O og jeg hælder aluminiumsstumper ned i, dannes der H2 + Al(OH)3, men jeg kan ikke få det til at stemme? Jeg skrev til en kemiker fra DTU, og han påstod at jeg fik dannet Al(OH)3 + H2, men så skulle processen hedde: 3NaOH + H2O + Al --> Al(OH)3 + 3N... -
Ikke klæbrige ris?
ForumindlægHey Ved, at dette måske ikke hører hjemme på denne side.. også derfor jeg har sat den i kategorien "andre". Hvordan laver man ris uden de bliver klæbrige men stadig gode?! -
salg og service KØBELOVEN
Forumindlægline køber nye møbler. hun har ingen mulighed for selv at transportere møblerne hjem så de aftaler at butikken skal levere møblerne. næste dag er lastbilen på vej, da den koliderer med en anden bil, der sker ikke noget personskade men lindas møbler er skadet... HVEM SKAL ERSTATTE DENNE SKADE PÅ ... -
Eksamen
ForumindlægVille lige høre om der var en som kunne tænke sig at kigge min eksamensomgave igennem. Jeg er meget i tvivl om hvor jeg står. Temaet var følgende: Tekster og billeder giver eksempler på og diskuterer metaforer som sproglige virkemidler og som led i vores forståelse af verden. Mit valg faldt p... -
bestem forskrift
ForumindlægHey nogen der vil hjælpe med denne opg : Bestem en forskrift for den lineære funktion F, hvis graf går gennem punterne (2,10) og (-3,0), og løs ligningen f(x)=3 - Mit bud på opg er: y2-x2 / y1-x1 => 0-(-3)/10-2 = (-1,7) Forskriften for en retlinie : y=ax+b <=> y= -1*3+7 ?? -
Ideér til emner / fagkombinationer
ForumindlægI dette indlæg kan der vendes ideer til problemstillinger inden for forskellige fagkombinationer. F.eks. Matematik-Fysik: - Mekanik (Bevægelsesanalyse) - Signalbehandling - Bobler (http://fys.dk/perspektiv/per/ma/05ma/haefte/6_bobler.html) Matematik-Biologi: - Biostatistik (Biologiske fors... -
snakke sig fra
ForumindlægHej Hvordan kan man snakke sig fra emnet til eksamen Eksempeler -
RETTER DIN STIL
ForumindlægHej Jeg kan rette jeres engelske eller danske skrive mod betaling Hvis du er interesseret, så skriv privat besked til mig -
Find koefficienterne
ForumindlægFatter ikk den her opgave.. Synes umiddelbart at man skal regne tilbage, altså isolere. Men kan ikke få det til at gå op. Et andengradspolynomium f er bestem ved f(x)= ax^2+bx+c Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1)=4,5. Bestem tallene a, b og c.. -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHey, skal inden længe skrive et større projekt i virksomhedsøkonomi ned finansiering som sekundærfag. Jeg er ikk typen, der er så meget til tal mv. jeg er mere til de bløde værdier og hummuniske indgangsvinkler. Derfor har tænkt på at skrive om supplerende rapporter (etisk-, socialt-, miljø-, k... -
Optimering-kasse(overflade mindskes)
ForumindlægHej har svært ved denne opgave, kan ikke rigtig få de rigtige svar.... En åben kasse kvadratisk bund rumfang=4000cm^3 Bestem side i bunden og højden, så overfladen bliver mindst mulig.. HJælp -
AT-emne
ForumindlægHejsa derude:)) Jeg er ved at vælge til min AT-eksamen, hvor årets emne er "mennesket forhold til naturen". Jeg har nok tænkt mig at skrive i fagene biologi C og matematik A og overvejer at skrive om gødskning. I matematikdelen har jeg tænkt mig at benytte differentialligninger, men e... -
TV
ForumindlægHej har lige et spørgsmål. Hvorfor mener man at tv´s samfundsforandrende kraft er stor? Er det fordi mange mennesker ser det eller hvordan? Eller er det fordi det påvirker mennesket? -
Nmr-spektre
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har en nmr-spektre af det stof som jeg fremstillede. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal tackle det. Hvordan tolker man nmr-spektre??? Har aldrig forstået ideen. Det kunne være rart hvis der var en som havde et eksempel på en nmr spektre som man ku' analysere og forstå.
