Søgning på: Beregn pH. Resultater: 13761 til 13780 af 48368
-
Lidt matematik træning
ForumindlægI år 2007 var der 510 medarbejdere. I år 2010 var antallet af arbejdere faldet til 348. (2,1) Hvor stort var faldet fra 2007 til 2010 510-348=162 fald på 162/510*100=31,76% (2,2) Hvad er det årlige fald i procent fra 2007 til 2010. 348=510*(1-r)3 348/510=(1-r)3 3√(348/510)-1=-0,114... -
Kraftpåvirkning af homogen stang
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgave som lyder; En 3.5 m lang homogen planke med massen 25,0 kg er understøttet i sin ene ende samt i et punkt 1,0 m fra plankens anden ende. a) Bestem kraftpåvirkningen i understøtningspunkterne. Mit svar er vedhæftet, ved ikke om det er korrekt, men det håber jeg da... -
bestemmelse af pilhøjden og arealerne af 2 cirkelafsnitsarealer
Forumindlæghvordan løser jeg denne opgave? i en cirkel med diameteren d på 4 cm findes en korde k på 3 cm a) bestem pilhøjden h hvordan gør jeg det, når jeg ikke kender en vinkel? skal jeg ik bruge denne formel: h = r*(1-cos(v/2) ? b) bestem arealerne af de 2 cirkelafsnit som korden danner jeg ved area... -
Eksponentiel vækst
ForumindlægJeg stiller muligvis et dumt spørgsmål men ok:Jeg skal skrive rapport om eksponentiel vækst på mat c og synes ikke helt min bog sætter visse begreber ordentligt på plads:Altså, hvis jeg kender to punkter på grafen for en eksponentiel funktionsligning skal jeg jo benytte formlen x2-x1[kvadratrod]y... -
Astronomi
ForumindlægHej allesammen Jeg kan ikke komme i gang med den vedhæftede opgave, fordi jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal gribe det an... A) Jeg kan ikke rigtig se betydningen af de givne længder? Jeg kan se hvad de angiver, men ikke betydningen af dem. Så er der det med vinklerne i treka... -
Termodynamik
ForumindlægHej, er der nogle som vil hjælpe mig med opgave b og c. I b'eren får jeg ?H = -66,48 kj/mol. Men ved ikke helt, hvordan jeg skal argumentere for, at reaktionen kan benttes til opvarmning. -
Differentialregning - tangenter
ForumindlægJeg har fået stillet en række opgaver som jeg ikke kan gennemskue, og derfor håber jeg at der er nogen derude som kan bidrage med noget hjælp til mig. a: En funktion er givet ved følgende tabel (se vedhæftede fil, DUO 2000): Tegn grafen på mm. pap... -
X+XX???
ForumindlægHej, jeg er igang med en ugeopgave, hvor jeg skal reducere en ligning. men i ligningen indgår der x2 (dvs. x i anden.). men jeg kan ikke finde ud af det når man skal lægge x til x2 nogen der kan hjælpe? -
Hjælp...
ForumindlægHej alle, er der nogen der ved det her ? kan ikke finde noget /: 1. Hvilke forskelle er der på kemiske bindinger (atombindinger) og intermolekylære bindinger? og nr 2. i dokumentet. -
Konstant acceleration
ForumindlægHej alle. Jeg har lidt problemer med en opgave, som jeg håber I kloge hoveder kan hjælpe mig med :) den lyder således: Bremsning Et tog kører ind på en station med hastigheden 35 km/h. Det standser med en konstant acceleration i løbet af 20 s. Jeg er ikke helt sikker på hvilken formel je... -
2 fys. opg. til i morgen!
ForumindlægEr der ikke en som gider løse disse to opgaver for mig med pædagogiske udregninger, da jeg ikke forstår dem, idet jeg var syg da det med tid og det der blev gennemgået (de er 2 opgaver i et "fysikafleveringssæt" som skal afleveres i morgen):Færdselspolitiet kan fra helikoptere bestemme ... -
Differentialligning
ForumindlægHjælp mig tak med denne opgave, for jeg kan nemlig slet ikke finde ud af den.I et studium af en population af rotter, der var isoleret på et område uden rovdyr, har man undersøgt to modeller for antallet af rotter som funktion af tiden t, målt i måneder.I den ene model antages , at antallet N af ... -
eksponentionel vækst
ForumindlægHej.Hvordan kan man redegøre for at der er tale om en eksponentionel vækst uden at kunne indtegne værdierne i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem? -
p-værdi i chi^2 test
Forumindlæghey nogle der ved hvordan at man kan regne p-værdien ud i en chi^2- test.. takker på forhånd -
Højde og sidelængde af en kasse
ForumindlægHej, en der kan hjælpe med denne opgave? Taaak (Opgaven er vedhæftet!) -
Fordoblingskonstant
ForumindlægHar nu prøvet og prøvet og så da jeg endelig troede jeg havde den, giver svaret ikke mening. Håber der er nogen der kan hjælpe mig. -
Hjælp med opgave
ForumindlægHej jeg har en opgave som jeg skal lave. men jeg forstår ikke helt hvad jeg skal lave noget det ved hvordan det skal gørest? Jeg har vedhæft et billede af opgaven. -
Geometri
ForumindlægHej alle Nu har jeg siddet med denne opgave rigtig længe og fået flere forskellige resultater. Jeg har først brugtPythagoras' sætning til at finde siden BD, derefter har jeg brugt omvendt Pythagoras. Desuden har jeg prøvet med cosinusrelationerne og tangens... HJÆLP! -
D mesoner
ForumindlægHej! Jeg håber der sidder en der ude som jeg kan hjælpe mig med denne opgave. Det er opgave 7 fra eksamens sætter 2014 15 august a) Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen, og begrund hvilken tredje partikel, der dannes ved denne reaktion. Har jeg fundet ud af og har fået den sidste partik... -
Hvor højt er gyngens sæde over jorden?
ForumindlægHej, jeg har en opgave der lyder på: En person gynger i en 5 m lang gynge fastgjort til toppen af et 6,3 m højt gyngestativ. Personen gynger, således at gyngens sæde er 4 m fra stativet, når personen befinder sig i yderpositionen (se figuren). Hvor højt er gyngens sæde over jorden, når person...
