Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 13761 til 13780 af 160718
-
martin luther king- i have a dream
Forumindlægnogle der har notater til talen i have a dream? skal bruge den i en engelsk opgave.eller bare har talen på papir kan ikke finde den? -
A lot of/ lots of
ForumindlægHvornår bruges a lot of og lots of? Hvad er forskellen på disse to? -
opgave 2 matematik b 2005?
ForumindlægNogle der ved hvor man kan finde facit til skriftlg matematik b 2005? Januar-febuar -
Nævn en uddanelse uden matematik og tysk
ForumindlægHej!! kan i nævne nogen uddanelse uden matematik og tysk? -
hvornår har f(x)=a to løsninger?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med dette? En parabel er givet ved f(x)=x2-4x+a , hvor a er en konstant. a) For hvilke værdier af a har ligningen f(x)=a to løsninger? b) én løsning? c) ingen løsninger? -
Opgavesættet fra terminsprøven 2008 A-niveau
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe med opgave 6 a -
sammenhæng mellem konstanterne k og a
Forumindlæghej hvad er sammenhængen mellem konstanterne a og k i forskrifterne f(x)=b*a^x og f(x)=b*e^-k*x -
Differentialligning, Vejen til Matematik A2, Opgave 303, Side 244, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 303 Der er givet følgende differentialling y' - y = 3ex cos x a) Vis, at f ( x ) = 3ex sin x er løsning til ligningen. Mit forsøg: y' - y = 3ex • cos x ( 3ex sin x )' - 3ex sin x = 3ex • cos x ... -
Sidder fast i matematik :(
ForumindlægHej alle, Jeg har vildt meget brug for hjælp til en matematik opgave. Det er noget hvor man skal finde afstanden mellem to skibe. Desværre er det ikke noget vi rigtig har lavet så meget om endnu, og så er bare blevet smidt ud i det. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal starte henne, og hvad jeg ... -
HJÆLP!! MATEMATIK B differentialregning
Forumindlæghej!! jeg skal op i matematik her på tirsdag og nu sidder jeg med et opgave som jeg slet ikke kan komme igang med. Den lyder sådan: DIFFERENTIALREGNING: 1) gør rede for begrebet differentialkvotient:? 2)gør rede for bogle regneregler for differentialkvotienter? 3) du skal herunder bevise en... -
TI-89 til salg!
ForumindlægHej matematikere! Idet jeg har afsluttet matematik stx, bruger jeg ikke længere min TI-89. Den er så god som ny og fejler ingenting. Kom med et bud hvis du er interesseret! :) -
Skriftlig matematik :o
ForumindlægHejsa.Jeg har lige oprettet en bruger og har hørt, at det er en god hjemmeside til at søge gode råd.Jeg skal op i 9. klasses afgangsprøve i matematik på tirsdag og er ekstrem nervøs.Jeg plejer at få 7-8 stykker og vil meget gerne hive mig op på et ti-tal.Jeg ved nogen tænker det er vanvittigt på ... -
Hvad er AT
ForumindlægHej, jeg går på stx er 1. år studerene, men jeg vil gerne lige vide hvad AT er? og hilke fag man skal ha' der ? og om eksamenerne er mundtlige eller skriftlige? -
Bestem tallene a, b og c
ForumindlægI et andengradspolynomium er nulpunkterne -2 og 4, og f(1)=4,5 Bestem a, b og c Kan nogen hjlpe med denne opgave? -
s=1/2*a*t^2
ForumindlægOpgaven lyder: "Der er givet følgende formel: s = 1/2*a*t^2 hvor: s = vejlængden t = tiden a = accelerationen du skal: bestem a, når s = 500 og t = 17 min løsning: s=1/2*a*t^2 => s:1/2:t^2=a (og så tage kvadratroden af facit til sidst) - Er det rigtigt? Mvh. T. -
Engelsk,Matematik,Dansk
ForumindlægHej det er fordi jeg lige ville spørge jer om i kendte nogen sider hvor man kunne lære,snakke,og lytte til engelsk . Og så ville jeg lige høre om i kendte nogen sider så man kunne blive god til dansk og matematik. Det er fordi så jeg kan blive bedre og få gode karakter. Hilsen G.f -
Areal M udtrykt ved a samt bestemmelse af a så...
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende opgave: http://i.imgur.com/r0COehe.png Jeg har løst a'eren (får at førstekoordinaterne bliver henholdsvis 1 og a). b'eren har jeg ingen idé om, hvordan jeg skal gribe an. Hvis et indlæg med denne opgave eksisterer må i gerne sende et link! Vh Jeppe -
matematik: 1.g niveau
Forumindlæghej, jeg vil blive meget glad hvis der er nogen der har lsyt til at hjælpe med denne opgave:Familien Jensens forbrug af fjernvarmevand er på 3100 kWh. Hvor mange m^3 fjernvarme løber der til og fra deres hjem, når fremløbstemperaturen er 50 grader og tilbageløbstemperaturen 20 grader?formlen er: ... -
ren matematik.. hehe
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle mig hvad differentiation og differentialkvotienten er? -
Søger Matematik C formelsamling/noter
ForumindlægJeg vil høre om, der er nogle som har en god formelsamling eller nolge noter til matematik C.
