Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13901 til 13920 af 20689
-
Stjerne - størrelsesklasser
ForumindlægHvor mange måder findes der og finde afstande til stjerner på, ud fra dens størrelsesklasse? -
Mangler forsøg og noter til Magnetisme
ForumindlægHej. Er der nogen som der har nogle noter til Eletromagnetisme? Mangler også nogle forsøg til Eletromagnetisme og bare Magnetisme? Skal snart til eksamen så det ville bare være super hvis nogle søde mennesker vil hjælpe:D Tak på forhånd :b -
Retningslinjerne ved karakterer
ForumindlægHej, Jeg skal lige høre om ens afsluttende årskarakter bortfalder, (eksempelvis ens pågældende fags karakter på c-niveau), hvis man skal have det pågældende fag på b-niveau næste år? På forhånd tak. Louis-Philippe. -
Differentialligningen..!
Forumindlæghej derude.. Jeg er stødt på følgende opgave med 8 delopgaver.. 7 af dem er løst men der er brok med den sidste.. Håber der er nogle der kam hjælpe.. Angiv den løsning til diff. 8) y´´ = -9y I dette tilfælde skal løsningen gå gennem linieelementet (½pi,0;3)... Håber der er hjælp derude På ... -
Spørgsmål angående studieretninger på gymnasiet
ForumindlægJeg har på det seneste spekuleret en del over om Ørestad Gymnasium ville være det oplagte valg. Jeg har hørt meget godt om gymnasiet, men er dog lidt i tvivl. Jeg. Kan godt lide gymnasiets samfundsfaglige studieretninger, selvom jeg ønsker at blive læge i fremtiden. Betyder det noget, hvis jeg væ... -
TIL ALLE PÅ SP
ForumindlægDette er ikke et råb om hjælp men nærmere en taksigelse! Du har hjulpet så meget i tysk at du næsten skulle få løn for det! Det er så dejligt at du gider at bruge din tid på at hjælpe andre! Med dette sagt, vil jeg også takke alle andre opgaveredak, lektieguruer.. eller hvad man nu er... Jeg kan... -
gitterligning (c-niveau)
ForumindlægJeg er ved at skrive rapport om "gittervirkning". Jeg skal i teoriafsnittet lave en udledelse af gitterligningen. Hvordan gør man det? -
difentialregning
ForumindlægJeg sidder lige og forbereder mig til mat mundtlig eksam på b-niveau - håber en kan hjælpe mig med dette spørgsmål: gør rede for sammenhængen mellem differentialkvotiente og væksthastighed? Jeg er helt blank -
Standardmodellen (haster)
ForumindlægEr der nogen af jer, som ligger inde med en god, kortfattet redegørelse om standardmodellen? -
Polynomier
ForumindlægDer er oprettet en del indlæg om det samme emne, så jeg lægger min pdf-fil ind, som giver essensen af emnet. Style -
hjælp
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt? Hvilke uddannelser har jeg krav til på uni efter gym, hvis jeg vælger natur... -
hjælp til en kemiopg
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med denne opgave, har bakset med den et stykke tid, men går i stå hele tiden. Hvilken mængde fast CaCl2 kan der tilsættes til 1 L 0,1 M Na2CO3 inden der sker en udfældning af CaCO3? Der kan i dette tilfælde se bort fra carbonationens baseegenskaber tænkte i retnin... -
Sinus uden lommeregner
ForumindlægSad og snakkede med en ven omkring beregning af afstande med sinusrelationer. Har læst et sted at man brugte det til at beregne afstanden ved kanonerne, hvorfor det var nemmere at ramme sit mål. Det er så meget fint, men enten så erinder jeg det ikke, eller så er vi aldrig blevet undervist i det.... -
afleveringer
ForumindlægHej.. Jeg går i 9. klasse, men jeg har tænkt mig at tage gymnasiet, og har tit fået avide at der er mange afleveringer - fedt! Men hvor lang tid har man ca. til hver aflevering? (Cirka??) -
5 A-niveaus fag, for svært..?
ForumindlægHej Jeg har mulighed for at få 5 a-niveaus fag. Jeg har hørt at det skulle blive rimeligt svært især fordi man skal læse et a-niveaus fag på 4 semester ..? Har i ekstra a-niveuas fag, og hvordan er det... ? Jeg vil gerne høre noget mere, fordi jeg ved ikke rigtgit, hvad jeg skal..? -
rødder i polynomiet
ForumindlægHej.. Jeg har en opgave der driller lidt: Vis at polynomiet p(x)=2x^4-3x^3-3x^2+2x har roden -1 og bestem samtilige rødder. Jeg har vist at -1 er rod i p(x). Men så går det vist lidt galt. Indtil videre har jeg gjort følgende: x+1/2x^4-3x^3-3x^2+2x=2x^3-5x^2+2x Så har jeg en 3.grads polyn... -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
Personling udstråling - mundtlig eksamen
ForumindlægFind flere eksamensrelevante sider her Guides Guide til mundtlig eksamen Brug din læsegruppe til mundtlig forberedelse Sælg dig selv til mundtlig eksamen - Personlig udstråling Test dig selv Test dig selv i pensum ”Har du en god røv, så er det med at vise den frem til eksamen.” Såd... -
lineære/ulineære
ForumindlægHej Hvordan kan man på følgende ligninger afgøre om de er lineære eller ej? :/ -
Studiehjælp, matematik B, 1. g.
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig ? Har flyttet klasse i 1. g og mangler hjælp til første halvår pensium. Meget gerne studie hjælp inden skolestart d. 18. august.
