Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 14061 til 14080 af 27879
-
Hvornår levede Homer?
ForumindlægHvornår mener man at Homer levede?? Jeg har om Iliaden, og hvis jeg trækket den skal jeg fortælle om hvornår den er skrevet under min præsentation... Den er nedskrevet af homer omkring 500 tallet, men skildre den trojanske krig som foregår omkring 1200tallet i den mykenske tid... Er dette ikke ko... -
Lyd
ForumindlægEr dernogen der kan forklare mig hvordan lyd bliver til?Det skal ikke bare være sådan noget simpelt noget.. Det er noget jeg skal bruge til Fysik på A nieaveu..Eller bare et link hvor der står noget? -
respons på novellestart
Forumindlæghej alle. vil i være søde at vurdere/respons på starten på denne novelle. tak på forhånd:) Skumringen Det er skumring 2 gange om dagen. Om aftenen og tidligt om morgenen. Der har jeg lært af min morfar. Det var påskedag. Det var gråvejr, og regnen faldt tungt på vores nymalede tegltag. Hele min ... -
eksamen - at læse op
ForumindlægHej.. Jeg skal til studentereksamen i dansk, og da pensum er ret stort, skal man jo selvfølgelig også lave en lille slags plan over hvordan man skal læse op :) Er der nogen af jer, der har nogle gode tips til hvordan man bedste læser op? Skal man læse perioder, forfattere eller..? håber meget på ... -
Follikel
ForumindlægHej alle derude, Jeg sidder hermed og slås med en biologirapport om forplantning, og jeg er stødt ind i spørgsmålet: "1) Beskriv ud fra præparatet, og din tegning heraf, hvordan en follikel ser ud, og hvordan folli-kelmodningen foregår. Find forskellige udviklingsstadier af follikler o... -
11!!?!?!?!?!
ForumindlægHvad skal der til for at få 11 i religion!?!? plz meget modtagelig overfor gode ideer, guldkorn, sætninger, tips, kloge ord etc. 1000 TAK! -
Metoder i Biologi
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive om den sorte død, altså pesten i danmark, hvilke metoder bruger man i biologi, altså jeg har bare læst og fået en viden, jeg har som sådan ikke selv lavede forsøg? -
Sammenhæng næring og ændringer i vandmiljø
ForumindlægHej... Nogen der kan hjælpe med dette "Hvordan er sammenhængen mellem en øget næringsstof-belastning og ændringer i vandmiljøet"? Samt "Forklar hvordan næringsstoffer havner i vores søer og candløb, og forklar hvorfor søer er mere sårbare end vandløv overfor en belastning med nærin... -
Abstact
ForumindlægEr det snyd hvis man har benyttet Google oversæt til sin abstract vil det blive plagiert? -
Samfundsfag-notér?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen på mandag, og skal op i samfundsfag. Jeg har notér selv, men heller flere end ikke for mange, hvis i forstår? Så hvis nogen af jer har nogle notér på jeres computer, som i kan sende på mailen, vil det være godt! -
"Gør rede for"
ForumindlægHeyJeg vil høre, hvad menes der med "gør rede for" når der står det i en opgave.F.eks"Gør rede for regnereglerne for logaritmer, og bevis dem"? -
Rente
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig "sammensat rente" ?Tak!Mvh Eva -
Brøker
ForumindlægVil gerne være sikker på at denne er rigtig, da vi får karakter der bliver vist for vores forældre :-) Så ja, det er et dumt spørgsmål fra en fra en syvende klasse 4/9 + x/9 = 2/3 Er I enige i, at x er -2? -
Variabelsammenhænge - TIP?
ForumindlægHej folkens. så der læsetid til den sidste uge med eksamen. HELD OG LYKKE! Jeg mangler lige lidt hjælp til etenkelt spørgsmål jeg ikke forstår til matematik åsprøve. Anvendelsr af regnereglen log(ax) = x * log(a) til isoation af x i ligningen y = b*ax Kan du hjælpe mig?! TAK!!! -
Spørgsmål -1årigt A-eksamen
ForumindlægHej!Læser til min sidste eksamen :-) og der er derfor dukket nogle spørgsmål op, håber du vil hjælpe!___________________________________________1) Vektorregning i plan:Til bevis af formlen cos(v) mellem to vektorer, bruges følgende omskrivning, hvilken jeg ikke kan forstå:|a-b|^2 = (a-b)^2hvor ... -
Fra bio C til bio A, er det muligt?
ForumindlægStudieretning: Mat A, Fys B og Kemi C.Desuden Bio C.Jeg har overvejet det i lang tid, go jeg vil gerne have bio A. Men vi har slet ikke haft bio endnu, kun i NVG. Så er det muligt at vælge bio A? -
Anbefaling af bøger
ForumindlægHej,Nu når jeg har sommerferie.. Kunne jeg godt tænke mig at læse nogle gode bøger... Det er sådan set lige meget hvilken slags det er, om det er romaner, digte, noveller,.. bla bla bla...Problemet er jeg ikke har den ringeste anelse om, om hvad jeg skal læse... Har i nogle ideer?Bjarkee -
Gode bøger/romaner
ForumindlægNu, hvor sommerferien for manges vedkommende er indledt, vil jeg høre, om I har nogle gode forslag til kvalitetsbøger, der er værd at bruge ferien på at læse? Jeg har ikke nogle specielle præferencer, er dog som udgangspunkt ikke så meget til kriminalromaner :) Er også åben overfor gode fagbøger,... -
A eller B niveau??
ForumindlægHej hejJeg ved seriøs ikke hvad jeg skal gøre...!Det er sådan at jeg bliver student i år, men mangler sygeeksmainer b.la. i mat bJeg har tilmeldt mig noget kursus på mat a niveau som kan tages indenfor 6 uger.. men nu tænker jeg .. skulle jeg havde taget b niveau? Jeg kunne jo ta b niveau og samt... -
den kolde krig.
ForumindlægHej:-) Hvordan ville man kunne sige at den kolde krig, har haft indflydelse på den dag i dag? Skal til eksamen om den kolde krig og skal kunne referere til idag.. - men er lidt lost.. Hilsen Catrine
