Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 14061 til 14080 af 63055
-
Rumgeometri opgave
ForumindlægHeysan Jeg har en rumgeometri opgave, som jeg virkelig ikke ved hvordan, jeg skal løse. 1) Betragt de to kugler der har ligninger k1: (x-2) ^2 + (y - 3)^2 + (z - 6) ^2 = 9 og k2 (x-8)^2 + (y+3)^2 + (z - 9) ^2 = 36 a) Gør rede for at kuglerne har netop et fælles punkt b) Be... -
trekanter
Forumindlæghjælp!!?? en trekant er bestemt ved at have to sider på 9 og 7 samt en vinkel imellem de to sider på 60º a) konstruér trekanten b) bestem trekantens areal ved ikke hvordan man gør :( -
Isolering
ForumindlægJeg sidder igen med en simpel opgave som omhandler isolering. Jeg vil virkelig gerne have hjælp til den, men i må gerne uddype hvordan i gør. Fordi jeg gerne vil lære hvordan man gør... 2=(3-x)/(-3) jeg ved at x er 9, men hvordan når man frem til det? -
Tal og bogstavregning - hjælp!!
ForumindlægHej.. Jeg er igang med en opgave som jeg virkelig ikke kan se hvordan jeg skal løse :S Hjælp? Den er sådan: Bestem summen af a og b, når det gælder, at.... 3/2 * 4/3 * 5/4 * ..... * a/b = 9 :S -
Isoton
Forumindlæghvilken af følgende opløsninger er ikke isoton af de 4 valgmuligheder og hvorfor? A) 0,90 NaCI B) 9 g/L NaCL C) 0,30 osmol/L NaCI D) 0,15 M NaCI -
differentiere en funktion
ForumindlægHvordan er det man differentiere en funktion der hedder f(x)=√x-1 ? Help Jeg skal finde tangenthældningen når x værdien er 2? Har lært når man differentiere f(x)=√x så bliver det til f9;(x) = 1/2√x, men spørgsmålet er hvad gør jeg når der står -1? Jeg har søgt men uden held.... -
Statistik og sandsynlighedsregning
ForumindlægHej jeg har svært ved to opgaver. Jeg ved ikke hvordan jeg skal regne opgaven herunder Opgave 1 jeg ved godt hvordan man gør hvis det men ikke . Det er uden hjælpemidler. Jeg harp øvet at kigge i min formelsamling. Tror i det er en tastefejl? Jeg ved heller ikke hvordan jeg løser opgav... -
Hvordan kan jeg forberede til VØ eksamen?
ForumindlægHej derude... Jeg skal op til Virksomhedsøkonomi, men jeg aner ikke hvordan jeg skal forberede. Jeg kan læse bøgerne igennem og skrive noter til, men tror ikke jeg vil få noget ud af det... Er der nogen der kan komme med forslag?.. Vil gerne forberede mig således, at det bliver i mit hovedet........ -
Læse til eksamen
ForumindlægHey, jeg sidder og skal til at begynde med at læse til eksamen i Old. Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal læse op til det, er der noget specielt jeg skal lægge vægt på når jeg læser teksterne? Og skal jeg gøre andet end at tage noter til teksterne når jeg læser dem igennem? -
AP-Latin hjæælp!!
ForumindlægHej alle sammen! :-) Skal til Ap - latin prøve i morgen, og jeg er i tvivl om et par ting. Hvis nu man skal oversætte "den døde digter" Hvordan oversættes ordet "den"?? død = Mortuus adj. En digter = Poëta m. 1. P.s. Er der noget specielt der er vigt... -
Hvad må man konkret have med til forberedelsen til mundtlig Mat A?
ForumindlægJeg har forstået, at man må have alt, der downloaded på ens computer med i forberedelsen til mat A mundtlig, + noter, bøger og andet ikke-internetsafhængigt. Er det rigtigt? Kan man i så fald godt downloade en video, der gennemgår et bevis, til brug i forberedelsen, uden at komme i problemer? -
Sociale problemer
ForumindlægHej med dig:) 1: Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg kan ikke følge med i kemi tror jeg. jeg syntes at faget er et kedeligt men yderst prisværdigt fag. Jeg hader det, at jeg er så langsom til det. 2: Der var en laboratorierapport, om titrering, jeg skulle skrive med en pige. Jeg skrev d... -
Ret & find fejl
ForumindlægJeg sidder fast i nedstående lektie a) Correct each sentence and make it grammatically correct. b) Write down one grammatical term per sentence that explains this mistake. c) All these mistakes fall into two categories. Which two? I do not understand. Thank you for asking. Every day he got a... -
Haster
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med dette: 3 div. x-2 = 9 div. 4 -
Naturlige tal kan skrives i 10-talssystem - tværsum
ForumindlægHej, Jeg har vedhæftet opgaven. Det er delopgave c som jeg har svært ved at bevise. Jeg har skrevet følgende: som eksempel kan vi bruge n= 321 -> m = 123 n-m = 321-123 = 198, 198 / 9 = 22 Tallet er altså et multiplum af 9. Generelt kan vi skrive et naturligt tal op i 10-talssystem: ... -
misforstået
Forumindlæghej.... Jeg har jo valgt at bruge bog. Så bruger jeg bogen, men da jeg brugte bogen, viste sig at det var forkert. Så siger jeg i historie timen i går at man kaldte adelen for værgestanden og det var så fordi i 13-1400 tallet var dens opgave at forsvare kongen og de øvrige stænder ved personlig ... -
Dansen med Regitze
Forumindlæger det nogen der kan hjælpe mig med analyse og fortolkning af Dansen med Regitze?På forhånd mange tak ;-) -
Indrykning af kapitel-overskrifter samt kapitel-nummerering..
ForumindlægHej, Har et problem.. Jeg ved ikke, hvordan jeg rykker mine overskrifter til højreside, samt hvordan jeg får kapitelnr på ved siden af mine overskrifter.. Mvh LB -
Dansk stil
ForumindlægHey...Jeg er har skrevet en dansk stil om det moderne gennembrud..Det ville være super, hvis der var noget der ville læse og kommentere den... I så fald, kan i lige skrive jeres mail, og jeg kan sende den...hejsa -
Idéer til Ejendomsmægler produkt
ForumindlægVi er to piger der er igang med OSO opgave. Vi er færdige med raporten, der også er gennem rette. Så nu kommer produktet... Men. Vi ved ikke hvad pokker vi kan finde på. Vi har snakket om at lave en planche, hvor vi vil putte en masse billeder på, omkring vores tanker, når vi tænker ejendomsm...
