Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 14121 til 14140 af 27879
-
Blandede opgaver
ForumindlægHar nogle blandede opgaver som jeg godt kunne tænke mig lidt (lidt meget) hjælp til, hvis der er nogen der vil.. De lyder: 1. Reducer: 2a(3b-4a)+3b(2b-a)+a(2a-3b) 2. Om en eksponentielt voksende funktion f oplyses det, at f(0)=5, og at vækstraten er 4%. Bestem en forskrift for f 3. En stokastisk ... -
Novelle
ForumindlægEr en novelle en jeg eller 3. person eller noget helt andet :) -
Afkøling af vand
ForumindlægJeg sidder og skal skrive en rapport om afkøling af vand. Jeg har fået en række data, som med en god tilnærmelse er en eksponentiel funktion. Jeg kan se ud fra mine data, at temperaturen aftager hurtigt i starten, men efter tiden går det langsommere og langsommere. Nu er jeg kommet til databeha... -
Bestå matematik
ForumindlægJeg skal til matematik A eksamen på HF til sommer, og har fundet en hjemmeside hvor jeg kan træne eksamensopgaver, men de har kun HF matematik på B, ikke A, så jeg tænkte om jeg i stedet kunne øve mig på deres STX matematik A? Er det nogenlunde det samme stof? Tak! PS: Hvis nogen ved hvor jeg ka... -
Hastende..Old-ødipus
ForumindlægDer behøves ikke hver en der kan svare på de spgml om ødipus. Men hvis folk kan huske noget fra deres ødipus"tid", så håber jeg, at I kan kommentere, på nogle af de spgml.. Snarest.. Jeg håber I har haft bogen "Sofkles- Ødipus" Her spgml Sofokles, Ødipus DET HASTER... ME... -
Hjælp til Dansk Historieopgave: Historie-delen
ForumindlægHej Alle :) Om ikke så forfærdelig lang tid skal jeg til at skrive Dansk Historieopgave. Jeg har fundet ud af, hvilken tekst jeg vil skrive om, nemlig Ørneflugt, som er skrevet af Henrik Pontoppidan, hvor man jo kan skrive noget om diskussionen mellem arv og miljø. Men... Jeg ved ikke hvad jeg s... -
hjælp til en start :-D
ForumindlægHej alle sammen :-D Jeg ville hører, om der var nogen, som ville hjælpe mig, med at komme igang med min opgave, for jeg ved ikke rigtig, hvordan man kan skrive en diskussion som denne :-D Det går nemlig ud på, at jeg skrive en diskussion, hvor jeg skal tænkte over, hvordan vestlige samfund kan b... -
Fransk skriftlig eksamen????
ForumindlægHEj :D Må man godt, tage gamle fransk stile, til skriftlig fransk???????? :D:D:D:D:D:D -
Differentialkvotien, hilfe bitte ;)
ForumindlægHej nogle der vil hjælpe mig med at regne den her ud: Bestm f ' (x0), når f(x)=0 og x0= 2 Ved så langt at jeg skal bruge 3 trins reglen... men nogen der slavisk gider at hjælpe mig igennem =D -
Hvilket fag skal jeg vælge?
ForumindlægJeg står og skal til at vælge fag til DHO. Jeg overvejer at vælge dansk, da jeg plejer at få 10 for mine danskafleveringer. På den anden side vil jeg også gerne vise, hvad jeg kan i historie, men det er ikke sikkert at jeg er lige så god. Hvad vil I råde mig til at vælge? -
Bevis
ForumindlægHej ;) Jeg søger hjælp til et par små beviser. Det ene skal omhandle procent og det andet skal omhandle rumfang. Jeg håber, I kan hjælpe mig! -
Intervalmidtpunkt
ForumindlægHej.. Jeg går på HH 1. år og sidder med en opgave i beskrivende statistik og kunne godt bruge noget hjælp.. Har to spørgsmål.. Hvordan bestemmer man kvartilsættet i ikke-grupperede observationer? Hvorfor beregnes intervalmidtpunktet i grupperede observationer? Håber I kan hjælpe... -
haster!!! Formler til retvinklede Sfæriske trekanter
ForumindlægHej allesammen!! Jeg sidder mit i min SSO om sfæriske geometri. Jeg er kommet til et problem da, jeg skal bevise formlerne for en retvinklet sfærisk trekant. Jeg har desværre ikke ret meget om dette specifikke område, kun en enkelt bog og den har desværre kun en halvside. Så jeg står lidt på bar... -
SSO - hvor meget baggrundsviden?
ForumindlægHej.. Som næsten alle gymnasielever rundt om i landet sidder jeg og skriver SSO.. Jeg er nu blevet i tvivl om, hvor meget jeg egentlig skal tilføje af baggrundsviden. Min problemformulering er: Der ønskes en redegørelse for, samt analyse af årsagerne til Koreas deling. Dernæst skal du analysere u... -
HISTORIE EKSAMEN HJÆÆÆLP
ForumindlægHej folkens:) Jeg skal her om ikke ret lang tid til FSA historie eksamen, og er helt lost. Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre ud over at læse i min bog, for når jeg læser, har det det som om jeg ikke får så meget ud af det. Håber nogle kan give mig nogle gode links omkring dette:) -
Disposition i tysk
ForumindlægHej :) Jeg laver disposition i tysk. Mit hovedemne er "Jung sein" med Musik som enderemne. Mangler nogle punkter - men hvilke? Har brug for hjælp! - Warum habe Ich dieses Thema Gewalt? - Was bedeutet Musik für mich? - Welche Musik lebe Ich? -
Rigtig ordstilling
ForumindlægHej ., Sidder med en lille sætning som jeg skal rette : Ich fahre nicht mit Zeitungen mehr ., jeg har rettet den sætning til : Ich fahre mit Zeitungen nicht mehr ., Er det korrekt ? -
Privat undervisning i Matematik
ForumindlægHejsa jeg kunne godt tænke mig privatundervisning i matematik kender i nogen eller en hjemmeside... -
gyserbøger?
ForumindlægEfter den nye gymnasie reform er det en del af undervisningen vi selv skal vælge en bog og læse for derefter at fortælle om den mundtligt til læreren eller skrive en analyse.. da vi har om gyser for tiden er det et krav at det er en gyser eller splatter bog... jeg må indrømme jge ikke rigtig ken... -
Dansk A mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til den mundtlig eksamen i dansk A - HF. Og jeg er selvfølgelig nervøs. Jeg har ret godt styre på læsestoffet til eksamen og alt er klar når jeg trækker en tekst og ved hvilken noter der skal hives frem, MEN.... - Jeg har en meget kritisk og streng lærer og i løbet af den...
