Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14161 til 14180 af 17400
-
haster dansk- eng
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering for og har brug for nogen der hjlper. hvordan oevrsætte man det her: da vi var på turen, skete der noget jeg har aldig oplevet. jeg føler mig at jeg har presset hende meget i det sidte, hun skulle altid høre på hvad jeg vil have hun skulle gøre. Da jeg jeg fik vid... -
Omskrivning af ligning?
ForumindlægJeg ved det er anden gang jeg poster dette indlæg, men jeg er virkelig bagud med min aflevering. Vis ved hjælp af de sædvanlige regler for arbejde med ligninger, hvordan: c2 = a2 + b2 - 2 * a * b * cos (C) kan omskrives til cos (C) = a2 + b2 = c2 / 2 * a * b Jeg er helt væk, ved ikke... -
Matricer
ForumindlægHej, det er sådan, jeg skal til eksamen snart - og jeg vil gerne styrke mig i nogle typer opgaver - her er et af dem, som jeg har svært ved at finde ud af lave vha. matricer - Er der nogen, der har lyst til at bruge til på at fortælle/vise mig, hvordan jeg skal lave sådan en type opgave - for d... -
Word, sidetal og sidehoved skal væk
ForumindlægEt problem, der har irriteret mig i et stykke tid: På de første to sider i mine længere afleveringer har jeg en forside og en indholdsfortegnelse. De skal ikke med i sidetællingen. Derudover skal indholdsfortegnelsen heller ikke med i indholdsfortegnelsen. For det andet skal der ikke være sideho... -
hjælp til af formuler en opgave
Forumindlæghejsa alle sammen jeg har brug for hjælp hvordan vil i forklarer den opgave hvis når opgave skal sættes ind i en aflevering theo havde 500 kr. i banken i sidste uge og har 625 kr. i banken i denne uge. Han vil gerne finde ud af, hvor mange procent hans formue er steget. han har fundet frem ti... -
He Tenido mi pelo teñido- er det korrekt.
ForumindlægHej Alle Jeg har en spansk aflevering for til søndag den 15-01-2017 Vi skal skrive et brev til en person og jeg vil derfor gerne indlede dette brev med; Jeg har fået farvet mit hår. Jeg har prøvet mig lidt frem men det bedste jeg kan komme på er He tenido mi pelo teñido Jeg føler dog ... -
Hjælpelærer søges. Inkl.Løn
ForumindlægHey! Jeg er en pige på 17 år, som går på HG første år. Jeg ville gerne have en hjælpelærer som mindst kan være her for mig og hjælpe mig 2 gange om ugen. Der er slf løn med til det. Jeg bor i Hinnerup selv. Hvilket er ikke ret langt fra Aarhus/Hadsten/Randers. 15 min i tog ca. Lige pt. h... -
Bestemmelse af forskrift og definitionsmængde for en funktion
ForumindlægHej jeg har fået en aflevering for, hvor dette er en af opgaverne. Et rektangel, hvor den ene side har længden x, indskrives i en cirkel med radius 2. a) Bestem en forskrift og definitionsmængde for den funktion, der angiver arealet af rektanglet som funktion af x. Jeg har brugt eksemplet på si... -
Hjælpelærer søges. Inkl.Løn
ForumindlægHey! Jeg er en pige på 17 år, som går på HG første år. Jeg ville gerne have en hjælpelærer som mindst kan være her for mig og hjælpe mig 2 gange om ugen. Der er slf løn med til det. Jeg bor i Hinnerup selv. Hvilket er ikke ret langt fra Aarhus/Hadsten/Randers. 15 min i tog ca. Lige pt... -
Bestem en forskrift???
ForumindlægJeg er ved at lave en matematik aflevering til i morgen og kan ikke rigtig komme i gang, opgave beskrivelsen lyder: "En virksomheds afsætning målt i antal stk. er en funktion f af prisen x pr. stk. målt i kroner. Forskriften for f er bestemt således: f(x)= -50x+3500" Og opgaven lyd... -
Antal laks fanget i Skjern å
ForumindlægJeg har lidt prblemer med en opgave i en matematik aflevering! En tabel viser antallet af fangede laks i Skjern å i perioden 15. april til 15 september for hvert af årene 2002-2005 år / 2002 / 2003 / 2004 / 2005 / antal / 82 / 123 / 191 / 259 / I en model anta... -
Brydningsindekset for vand og lysets hastighed
ForumindlægHej allesammen, Jeg er i gang med en fysik aflevering, og jeg er nået en opgave, der lyder: Vi retter laserstrålen fra en laserpen med bølgelængden 630nm mod et optisk gitter. Efter passagen af gitteret danner 1.ordens strålen en vinkel på ø1 = 22.2 grader i forholdet til strålen med 0. orden. ... -
Sensorisk-motorisk nerve
ForumindlægHej :) sidder lige midt i en biologi A aflevering - og skal skrive lidt om nervesystemet... Og ja, så er jeg gået lidt i stå... Jeg skal skrive om, hvad der sker i kroppen fra man ser en rød lampe der lyser og til man trykker på en knap der afbryder lyset. Min teori er, at nervecellerne i øjet o... -
gnuplot-hjælp
Forumindlægjeg er en total nybegynder i gnuplot, har ca. brugt det i to dage. men jeg skal lave en aflevering med grafer i og har fået at vide at gnuplot er et rigtig godt program. hvordan plotter jeg flere funktioner ind i det samme koordinatsystem med de samme akser? hvis jeg fx plotter x**2 og 1/5*x**3 ... -
økologi, alger.
ForumindlægHej alle :) Håber i kan hjælpe. Jeg har været syg i 2 uger og gået glip af det her emne, men har dog bogen, men det er svært når jeg ikke har modtaget nogen undervisning. Det er hovedsageligt spøgsmål b jeg har problemer med og slet ikke kan forklare, håber virkelig nogen kan hjælpe. Det er til e... -
procentregning med terminer
Forumindlægmangler desperat hjælp til mat. opgave:-) A :15000 kr. er på 11 terminer vokset til 25000, hvad var renten? B: et beløb vokser med 55% på 8 år, hvad var den årlige rente? c: et beløb er faldet med 63%. faldet pr termin var 4,965% over hvor mange terminer er faldet sket? jeg er bare total lost sy... -
Differentialligning, eller hvad det nu er
ForumindlægHej Håber der er en der lige kan svare mig på en ting...? Sidder med en opgave der lyder hvor man har en hastighedsfunktion V'=9,985=(e^(-0,05t)+ e^(0,00005t)). Nu skal jeg så finde v(t) udfra denne forskrift, men jeg får også at vide at når t=0 så er v(t)=0. Så er spørgsmålet om jeg bare s... -
Brøkker/ omskriv til pct
ForumindlægHej jeg har en matematik aflevering for til tirsdag og jeg skal til at starte på den, men jeg er lidt lost, så vis nogen kunne hjælpe lidt ville det være skyndt!:) Jeg skal: forkorte mest muligt, "uforkortelig brøk" 1: 0,45 = 2: 0,05 = 3: 0,28 4: 30% = 5: 8% = 6: 56% = ... -
Afgør reaktionstype
ForumindlægGod eftermidag allesammen. Jeg sidder med en kemi aflevering til i aften og er stødt på en opgave, hvor jeg bliver bedt om at afgøre reaktionstypen for en givet reaktion. Reaktionen jeg skal arbejde med, er vedhæftet. Mit spørgsmål til jer er, hvordan man så kan finde frem til hvilken reakti... -
Regression og vækst
ForumindlægHej alle Jeg har i en matemaitk aflevering fået en opgave der hedder: En middagsret, der sættes i ovene, har en temperatur på y grader celcius givet ved y=200-180e^-kx når den har stået x miutter i ovnen. Når maden sættes i ovene, stiger temperaturen med y C/min. Hvor varm er maden efter 24 min. ...
