Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14181 til 14200 af 152758
-
terminsprøve
ForumindlægHej..Var der nogle som var oppe samfundsfag skr. sidste år? og kan huske hvad emnet var? -
hint til skriftligprøve 06,
ForumindlægJeg har været oppe til skriftligprøve i biologi-fysik/kemi .. fik 10 i biologi og 8 i fysik. '¨Jeg vil gerne give andre et hint om hvad de skal læse på (hvis prøverne da er de samme :S ?? ) Biologidelen, handler meget om landbruget, og planter i det hele taget..fysik/kemi-delen: handlede mest... -
Fysik Hjælper
ForumindlægHej Jeg går i 7 klasse og har brug for hjælp til at finde de kendte kemiske forbindelser neon indgår i og om det bruges i hverdagen. Håber i kan hjælpe mig -
naturfags opgaver
Forumindlæghey hey jeg sider her og fatter virkelig ikke en brik af mine opgaver. det drejer sig om "106,107,116,122 og 123" i vejledende opgaver for naturfag 2002. så tænkte på hvis der er nogen der ligger inde med en løsning eller to... ville jeg sådan set gerne se dem... på forhånd tak. -
Katalysator?
ForumindlægHejsa, Jeg spørger mest af interesse, men er der nogen, som kan forklare, hvordan en katalysator virker i en kemisk reaktion? Jeg ved godt, at katalysatoren sætter gang i reaktionen, men da den ikke indgår direkte, undrer jeg mig lidt over, hvordan den virker. Er der nogen, som kan forklare det,... -
Er HTX i Aarhus C en god skole?
ForumindlægHejsa Jeg går på en HTX jeg ikke er så glad for, så jeg overvejer at skifte til en HTX i Aarhus C Er der nogle er jer der har gået der? Er de gode mod 2-sprogede elever? Er de gode til at undervise? Får eleverne et højt snit derfra? Er det en god skole? -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej Nogen der har en ide til hvordan den her opgave skal gribes an? Du ved, at en biolog vil nævne et dyr i 80% af sine sætninger, en biokemiker vil gøre det samme i 20% af sine sætninger, mens en kemiker vil nævne et dyr i blot 5% af sine sætninger. Du taler nu med sød, men meget talende, stude... -
SRP i Pregnancy-associated malaria
ForumindlægHej. Jeg går i 3g og vi skal snart skrive SRP-opgaven. Jeg har valgt at skrive i fagene kemiA og biotek A hvor jeg skriver om Pregnancy-associated malaria. Som udgangspunkt har jeg skrevet følgende problemstilling (dog er den ikke helt færdig endnu) Hvordan kan man vha. medicinen og vaccinerne ... -
Hjælp til sætninger med biord
ForumindlægJeg skal i næste uge op til skr. engelsk og kigger derfor på gamle eksamenssæt, som jeg prøver at løse. Jeg er stødt på tre sætninger, hvor jeg skal forklare, hvilket ord biordet (som jeg har markeret) beskriver - sandheden er dog at jeg ingen ide har på de tre sætninger, så håber nogen vil hjæl... -
Opg. 1 august 1995 elementaranalyse og mængdeberegning
ForumindlægHej. Vil nogle hjælpe mig med følgende opgave?En elementar analyse viser at stoffet A kun indeholder carbon, hydrogen, oxygen og chlor.Der blev afvejet 1,608g af stof Asølvioner reagerer med chloridioner efter reaktionskemaet:Ag+(aq)+SCN-(aq) ---> AgSCN(s)til titreringen blev der brugt 6,4mL 0... -
Reducering
ForumindlægA + (a+b)-2ab Giver det 2a+b-2ab eller giver det A-ab? -
SSO- hurtigt om nucleofile reagenser. Skal afleveres IMORGEN!
ForumindlægHej!! Jeg har skrevet min opgave færdig nu, men sad lige og læste mit afsnit om reaktionsmekanismer igennem og så til min store rædsel, at jeg jo har noget med nogle negative ioner at gøre. Jeg er dog ikke så sej til det med nucleofile reagenser, så er der en venlig sjæl der bare lige hurtigt vi... -
Spansk - MSN-hjælp!
ForumindlægHey!...Jeg har spansk i 3.g på højt niveau, og ligger på et rimeligt stadie (standpunktkarakterer 9/10)... Så jeg kan ofte være i stand til at hjælpe folk (i hvert fald i 1g og 2g) med deres spansklektier...Dog har jeg også selv nogle ting jeg er tvivl om af og til - ikke så sjældent faktisk;)Så ... -
MATEMATIK!!
ForumindlægNogen som kan hjælpe med 2 ligninger?5/x = 6 20 = 15/x /= en brøkstreg...kan bare ikke lave dem her.. -
Gå 2.g om, skifte linje og skifte gymnasium
ForumindlægJeg er en 18-årig pige, som lige nu går i 2.g. Grundet familieproblemer og sygdomme i familien, har mit fokus på gymnasiet mht. lektier + afleveringer slet slet ikke været tilfredstillende. Jeg har mange timers fravær, havde også et højt skriftligt fravær, men har indhentet de fem afleveringer og... -
Rydberg tilstande
ForumindlægEr der nogen er kan forklare lidt om hvad rydberg tilstande i molekyler er. Jeg ved godt at det er en form for exiterede tilstande, der skal opfylde rydberg formlen. Men hvad er forskellen mellem dem og de almindelige exiterede tilstande (Hvor en elektron hopper op i en højere skal)? Hvorfor er d... -
Carbonhydrider - strukturformler
ForumindlægHej, jeg er virkelig på skideren, og jeg håbede lidt på at I kunne hjælpe :( hvordan ser strukturformlen for 4-methylpent-2-en, 1,3-dimethylcyclohexan og 2-ethylpent-1-en ud? på forhånd, tak! -
Polyaluminiumchlorid
ForumindlægJeg er i gang med et projekt og er i den forbindelse kommet på ordet "Polyaluminiumchlorid". Jeg har forsøgt at søge på nettet om det, men det har desværre været uden helt. Så jeg håber der sidder en kemi-nørd et sted, og kan fortælle mig noget mere om polyaluminiumchlorid. ALT info e... -
Navngivning af carbonhybrider
ForumindlægJeg sidder med en opgave hvor jeg skal navngive nogle carbonhybrider, har siddet med det i nogle timer nu og jeg er efterhånden ret lost.. Det omhandler følgende: C6H12, C10H23, C3H6, C6H12 og C9H20. Der er ikke rigtig nogen god forklaring på, hvordan man navngiver dem i min kemi-bog, så er d... -
Spændinger OSV
ForumindlægHejsa jeg skal op til tværfaglig eksamen (fysik/kemi, biologi & geografi) idag senere. Jeg skal skrive noget ned om spændinger, hvis i forstår mig. Altså volt, ampere osv. Jeg har lidt svært ved at finde de forskellige navne. Altså har glemt, hvad nogen af dem hedder. Håber I forstår, hvad je...
