Debat

Gå 2.g om, skifte linje og skifte gymnasium

27. marts 2016 af SandraKronborg (Slettet)

Jeg er en 18-årig pige, som lige nu går i 2.g. Grundet familieproblemer og sygdomme i familien, har mit fokus på gymnasiet mht. lektier + afleveringer slet slet ikke været tilfredstillende. Jeg har mange timers fravær, havde også et højt skriftligt fravær, men har indhentet de fem afleveringer og er tilbage på sporet igen.
Mine karakterer er dalet gevaldigt + jeg ikke er stærk faglig, så jeg skal i forvejen kæmpe meget for at få forfuftige karakterer. 
Min tanke om gymnasiet går på - Jeg ønsker at gå 2.g om til sommer, som følge af alt det, som er sket i min familie + mine karakterer, som jeg ikke kan nå at rette op på, på under 5 uger. Derudover så ønsker jeg ikke bare at gå om men også skifte linje og gymnasium. Lige nu har jeg den samfundsfaglige linje og den interesserer mig SLET ikke og jeg ved at den linje som jeg vil skifte til er jeg noget stærkere i + jeg synes den linje umiddelbart er mere interessant for mig. Jeg vil gerne skifte gymnasium pga. jeg vil starte på en frisk med nye lærere og nye elever. Ved godt starten vil være hård, men har som regel meget nemt ved at tilpasse mig nye mennesker osv. 
Hvad ville jeres råd være? Skal jeg bare forsætte de sidste 5 uger, og komme ud med et snit, der ligger på 4, plus minus og så bare få overstået 2.g? eller skal jeg starte på en frisk, hvor jeg har mig selv med?

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. marts 2016 af JulieW99

Drop ud nu, og så start på en frisk efter sommerferien. Hvad linje vil du hellere have i stedet for? Et snit på 4 er dog ikke forfærdeligt.

- - -

Vh Julie


Svar #2
27. marts 2016 af SandraKronborg (Slettet)

Lige nu har jeg en linje der lyder på - Samf B Engelsk A Psyk B 
Jeg vil gerne hen på en anden linje der lyder - Bio A Mat B Idræt B 
Jeg er dog rigtig i tvivl om jeg har mulighed for at skifte linje på den måde, nu når jeg er ovre mit grundforløb. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. marts 2016 af JulieW99

Jeg har samme linje som den du vil have, bare Mat A, Bio B, Idræt B. Matematik A og biologi B er hårdt. Det er, på ingen måder, en joke. Det er tungt, specielt biologien. Matematik er bare pisse svært, hvis du ikke er god til det.

Du siger du ikke er specielt stærk fagligt - så vil jeg helt ærligt ikke anbefale den linje, medmindre du er utroligt god til biologi og matematik. Du skal derudover tænke på at du skal læse hele deres pensum fra 1.g op i samtlige fag.

- - -

Vh Julie


Svar #4
27. marts 2016 af SandraKronborg (Slettet)

Du kan tildels have ret i det, som du skriver. Jeg synes også min samfundslinje er ekstrem hård, det kommer an på hvad man som person, synes er svært og interessant. Jeg skal have Mat B ligegyldigt hvad, selvom mine Mat karakterer på C-niveau er til at græde snot over, fordi det er dét fag, som jeg har aller sværest ved. 
Derudover så interesserer biologien mig ekstremt meget, synes det er så spændende et fag og det tror jeg helt bestemt vil hjælpe mig på længere sigt. 
Hvis jeg droppede ud nu ville jeg ikke bare gå derhjemme og sove huslejen af, tiden skulle selvfølgelig bruges på at læse deres pensum op og forberede mig.
Tusind tak fordi du tager dig tid til at svare og siger din ærlige mening, det er jeg super glad for og det får mig også til at tænke en ekstra gang om. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
27. marts 2016 af JulieW99

Biologi er super interessant ja - det synes folk i min klasse også (ellers har de jo ikke linjen), men de kæmper stadig enormt meget med det. Matematik er forment ikke det værste at læse op på - I har nok gennemgået noget af det samme. Idræt B kræver at du er enormt dygtig for at få en god karakter. Jeg er lidt under standard til idræt, men jeg ligger og roder rundt nede på 02. Det kunne nok godt have været 4 eller 7 på C-niveau.

Jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke med alle dine valg. Det kan umuligt være sjovt at stå med.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. marts 2016 af JulieW99

Det er deruover værd at nævne, at du ikke kan bruge biologi A uden matematik A, og kemi B.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Gå 2.g om, skifte linje og skifte gymnasium

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.