Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14221 til 14240 af 20689
-
uddanelse i USA
ForumindlægHej. Er det rigtig, at de i USA selv skal betale for deres uddannelse? Hvis de f.eks. skal på "college", så skal de betale mange penge for at komme ind - i stedet for at være dygtig? Andet viden omkring USA og deres skole- og uddannelsessystem modtages gerne -
Fundamentalsætning, hovedsætning, lemme, korollar, teorem
ForumindlægHej Hvad er forskelle og ligeheder mellem en fundamentalsætning, hovedsætning, lemme, korollar og teorem? -
Begreber
ForumindlægHvad er forskellen på differentialkvotient og væksthastighed? -
SSO - parabler
Forumindlæghej jeg skal til at skrive SSO i matmatik B. jeg har indtil videre valgt emnet parabler, men det er jo et bredt emne, så jeg skal have det indsnævret lidt. jeg mangler inspiration. tak:) -
Bosoner og fermioner
ForumindlægHej allesammen Når man afkøler superleders elektroner ned til ekstrem lave temperatur så bliver fermioner omdannet til bosoner, hvilket betyder at elektronerne pludselige bedst trives når de er sammen. Er denne forklaringen et gren indenfor Kvantemeknikken? Altså når man snakker om bosoner og ... -
Newtons 2. lov
ForumindlægJeg sidder og er ved at læse til mundtlig fysik, og skal i et af spørgsmålene omtale newtons love. Den 2.lov lyder: Loven om kraft og acceleration "En partikel med massen m, der påvirkes af kræfter med resultanten Fres, får en acceleration a, der er proportional med Fres: ... -
Er der nogle som har fået 03 eller 5??
ForumindlægNu er der så mange herinde som scorer høje karakterer, hvilket jo er dejligt og flot.. men er der nogle som fx har fået 03 eller 5 til en eksamen? og hvilken indflydelse har det på jer?? -
Tankeeksperiment: Beregne hvordan mønten lander?
ForumindlægJeg ved ikke rigtig, hvor jeg skulle poste det her, så jeg skriver det bare i fysikkategorien.Hvis vi har en helt normal mønt, en robotarm og en hulens masse variabler, som alle er taget højde for, vil det i så fald være muligt at beregne, hvordan mønten lander (altså plat eller krone).Hvis vi ke... -
Nye kategorier
ForumindlægHej, Jeg synes det ville være passende at oprette kategorierne: - Astronomi - Statik og styrkelære - Teknikfag (Proces- og levnedsmiddelteknik, Design og produktion, Byggeri og energi, kommunikation (?)) Er det mon noget, der kan holde? -
Operation Dagsværk
ForumindlægDeltager du?Har hele skolen en kollektiv fridag, eller får man fravær?Hvor stor en andel delager fra din klasse? -
Ruinlitteratur og ekspressionisme
ForumindlægHej. Jeg skriver projekt om forfatteren Wolfgang Borchert. Her har jeg læst at hans tekster er ekspressionistiske, men også ruinlitteratur (Trümmerlitteratur). Er der nogen der kan forklare mig sammenhængene imellem disse, da jeg ikke selv har været i stand til det? Mit problem består i, at jeg i... -
Studietur
ForumindlægHej alle sammen:-)Jeg skal i marts måned på studietur til Malta, og i denne anledning skal klassen skrive "et projekt om Malta". I min gruppe har vi om emnet "Malteserriddeerne" (ca. 1530-1798 e.Kr.). Jeg har virkelig prøvet at finde noget literatur omkring emnet, men det har ... -
Korrekt citation
ForumindlægNu står jeg som mange andre og skal skrive studieretningsprojekt og for mit vedkommende er det meste af mit litteratur på engelsk. Studieretningsprojektet skal imidertid være på dansk, som de fleste nok ved, og dertil kommer mit spørgsmål i relation til citation: Hvordan skal man citere en passag... -
Datalogi: David kode
Forumindlæger der nogen som har lavet et projekt i datalogi i gymnasiet om maskinkoder i 80er programmet "david", som går ud på at lave det korteste program som kan forkorte en brøk mindst muligt?Jeg har ved at det kan gøres på bare 25 linjer, og har hørt at det måske endda kan gøres på kun 24. Er... -
Ny nazisme
ForumindlægHej kloge folk.. JEg sidder lige og roder med noget samfundsfag og er støt på lidt problemrer. problemerne angår disse 2 formuleringer Sammenllign nazisternes politiske projekt med tyske nynazisters efter krigen og op til i dag. Er der ikke en med noget viden på diette punkt der lige vil b... -
nazisme
ForumindlægHej kloge folk.. JEg sidder lige og roder med noget samfundsfag og er støt på lidt problemrer. problemerne angår disse 2 formuleringer Sammenllign nazisternes politiske projekt med tyske nynazisters efter krigen og op til i dag. Er der ikke en med noget viden på diette punkt der lige vil byde in... -
planetbevægelser
ForumindlægHej folkens. Jeg har brug for hjælp til følgende opgave til et projekt i 3.g Vis, hvordan sammenhængen mellem hastighed og acceleration bliver for en planet, der alene er påvirket af tyngdekraften fra stjernen, hvis planeten skal bevæge sig på en cirkelbane. (Inddrag den bilagte opgave) Er det ba... -
Rettelse af min 3.G opgave
ForumindlægJeg ville høre om der er en derude der vil hjælpe en kammerat i nøden. Jeg skal snart aflever mit SR-projekt og jeg søger en gennemrettelse af min Redegørelse af 30erne og min forklaring af keynes teori. Det er omkring 10 sider der skal rettets igennem. Opgaven omhandler børskrakket (opgaven hedd... -
dårlig rygter om erhvervskolensskolen Nordsjælland
ForumindlægMange har en negativ opfattelse af Skolen Erhvervskolen nordsjælland .. Jeg har fået udleveret et projekt , som skal handle om, Hvordan man kan sælge erhvervskolen n. bedst mulig til unge folkeskoleelever ?!. og give folk en mere poseitiv opfattelse af skolen,. - jeg selv tror/ved , at det er for... -
Hjælp, Jeg forstår det ikke
ForumindlægHej Alle sammen Som de fleste ved er de fleste i gang med at skrive AT-projekt. Jeg har valgt at skrive i fagene psykologi og dansk med emnet omsorgsvigt under overemnet kommunikation. Problemet er, at jeg er ret forvirret omkring, hvad min lærer mener med, at jeg skal have en konkret sag? En sa...
