Engelsk

uddanelse i USA

16. december 2018 af Malia1010 - Niveau: Universitet/Videregående

Hej. 

Er det rigtig, at de i USA selv skal betale for deres uddannelse? Hvis de f.eks. skal på "college", så skal de betale mange penge for at komme ind - i stedet for at være dygtig? 

Andet viden omkring USA og deres skole- og uddannelsessystem modtages gerne


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. december 2018 af maria362

ja, og mange elever ender med at tage meget store lån for at kunne betale for deres uddannelse


Svar #2
16. december 2018 af Malia1010

Så hvis jeg nu havde et snit på 2, og mine karakterer bare var rigtig dårlige. Så kunne jeg godt tage min uddanelse på et college, ved at købe mig ind til det`?


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. december 2018 af maria362

hvis du søger ind på et ''community college'', hvilket ofte er gratis.

Men det er muligt at blive accepteret på et college med et lavt snit. Man skal ofte tage en test (SAT eller ACT) før man kan blive accepteret :)


Svar #4
16. december 2018 af Malia1010

Må jeg spørger hvad SAT og ACT test er ?

Og kan jeg tage på college efter folkeskolen, eller skal man være 18?


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. december 2018 af maria362

man vælger hvilken af dem man vil have, og jeg kender ikke lige forskellen på disse to, men man kan finde det et sted på nettet. Testene er med til at afgøre om du er den rette til lige præcis det college. De ønsker jo helst folk med højt snit, men nogle colleges går ikke så meget op i karakterene (lige hvilket af dem er jeg ikke sikker på). Testene minder meget om dem man gennemgår til en dansk 9. afgansprøve. Det er dog kun skriftligt og du skal igennem nogle fysik, matematik spørgsmål osv.

 SAT giver dig cirka 3 timer at fuldføre, hvor en ACT tager cirka 2 timer og 55 minutter

denne hjemmeside (engelsk) giver et godt overblik :) https://www.crimsoneducation.org/us/blog/SAT-or-ACT

denne hjemmeside (dansk) kan også besvare dine spørgmål mere nøjagtigt :) https://www.sts-studyabroad.com/da/at-studere-i-udlandet/inden-du-ansoger/uddannelsessystem/


Brugbart svar (3)

Svar #6
16. december 2018 af Stygotius

Jeg vil råde dig til at holde dig  langt væk fra USA's  undervisningssystem. Det er på et for lavt niveau.


Skriv et svar til: uddanelse i USA

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.