Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 14261 til 14280 af 27765
-
13 fag - Hårdt?
ForumindlægHej folkens! :) Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommer, og skal have følgende fag: Teknikfag A Dansk A Engelsk A Matematik A Fysik A Kemi A Bioteknologi A Teknologi B Kommunikation/IT C Biologi C Teknologihistorie C Samfundsfag C Filosofi C .. Jeg glæder mig helt vildt! ... -
10. klasse eller gymnasium? HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er en pige, som går i 9. klasse. Jeg skal snart vælge uddannelse, men jeg er i tvivl, om jeg skal vælge 10. eller gymnasie. Mit snit er på over 10, så jeg klarer mig godt fagligt. Det er mere det sociale, jeg er bange for. Mange siger, det er en god idé at tage en 10. klasse, da det gør ... -
Det HASTER please!!!
ForumindlægHej skal lave en tekstanalyse af den som blinker er bange for døden. og skal besvare disse spørgsmål!! Beskriv peritekstens denotative, konnotative, og tekstlige niveau. 2. Dernæst finder du ved at google på nettet eksempler på epitekster om værket. Vælg en eller to epitekster og skriv en kort... -
rettelse
ForumindlægDie Geschichte handeln um eine Mädchen VED NAVN Eva. Sie ist 15 Jähre alt. Sie fühlte sich viele einsam, dich und nicht beliebt. Sie liebt Essen und speiste mehr als sie gebrauchen. Sie spricht nicht mit viele Mensch als Michel und Franziska, FOR HUN ER BANGE FOR AT BLIVE MOBBET. -
Dårlig til matematik
ForumindlægHej SP Jeg går i 8. klasse og jeg er ikke særlig god til matematik. I problem- og færdighedregning plejer jeg at få 7-taller. Jeg drømmer om at blive tandlæge, men jeg er bange for, at min drøm ikke går i opfyldelse pga matematikken. Hvad skal jeg gøre? Hvordan kan jeg blive bedre? Er d... -
Ha eller Ocoen
ForumindlægHej allesammen. Jeg står og skal søge ind på et studie. Har kraftigt overvejet Ha. almen, men som jeg har læst på nettet, er der RIGTIG mange, der mener at niveauet er pinlig lavt, og at man bare kan slacke sig igennem? Jeg har et stort ambitionsniveau, og er bange for at det vil smitte af? ... -
Hjælp til noter til skriftlig matematik A
ForumindlægHej alle kloge hoveder :) Jeg står og skal snart til eksamen i matematik A skriftlig og har lidt svært ved det. Er lidt bange for at dumpe, så tænkte på om der ikke var nogle der kunne hjælpe mig lidt så jeg kunne blive klædt lidt bedre på. Så ville hører af om der ikke var nogle, som ellers... -
Engelsk A niveau, hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg skriver fordi, at vi lige har haft terminsprøver på min skole, og jeg dumpede skriftlig engelsk. Jeg er virkelig bange for, at dumpe til eksamen. Mit spørgsmål er derfor, har I nogle råd til hvad jeg kan gøre for at forbereder mit engelsk i løbet af no time? JEG GIVER AL... -
Er det for sent at starte universitet som 21 årig?
ForumindlægAf personlige grunde er jeg startet lidt sent på en gymnasiel uddannelse, er 18 snart og har 3 år tilbage, regner med at gå direkte på universitetet bagefter, er bare lidt bange for at være den ældste i klassen? Jeg har hørt der er mange der starter som 30-50 årige. nu ikke lige det jeg havde t... -
rettelse af 5 sætninger
ForumindlægHej alle Nogen som kan vil kigge og evt. rette disse små sætninger? Hun må ikke være ligesom de andre almindelige piger i Skotland. Pigen er bange for at skuffe sin far, der er en berømt bjergbestiger. Da faderen tager hende med til the Shining Mountain, fortæller hun ham derfor ikke, at hun e... -
Oversættelse
ForumindlægHar 6 sætninger som jeg meget gerne vil have hjælp til at oversætte.. Den gamle mand døde for to år siden. Eftersom han ikke havde børn, søgte man nogle nevøer og niecer til at arve. Der var ikke noget testamente, men han havde en stor formue. Politiet prøvede længe at finde arvinger, men fo... -
Spørgsmål vedr. mundtligt eksamen (Biologi-C)
ForumindlægHej Jeg skal snart til mundtligt eksamen, men jeg er lidt udvidende på dette område. Jeg ved at jeg skal trække et spg. Der efter har jeg 24 minuters forberedelse, som jeg faktisk ikke ved, hvad jeg skal bruge på? Skal jeg prøve at læse det, som kan besvare min eksamensspørgsmål eller ska... -
-3?
ForumindlægHej. Nu er sagen den, at jeg idag til skriftlig samfundsfag A eksamen gik helt koldt og slet ikke kunne finde hoved og hale i opgaverne. Det endte med at jeg den sidste time af prøven fik skrevet 750 ord, hvilket ikke er tilstrækkeligt, da jeg oftest plejer at skrive ca. 3000 ord normalt. Sket er... -
Historie eksamen STX - HJÆLP!
ForumindlægHej SP Jeg skal til 24 timers historie eksamen i næste uge og jeg er skrægslagen! Det var det absolutte sidste fag ønskede at komme op i. Jeg har været meget lost i hvordan der læses op hvordan man kan klare sig godt. I forhold til 24 timers eksamen kan man vel godt forberede sig godt til sit ... -
Mundtlig matematik, Stx A
ForumindlægHej Jeg skal op til årsprøve imorgen i mundtlig matematik og jeg kunne virkelig godt bruge nogle gode noter af disse emner: Vækst: Lineær vækst Eksponentiel vækst Potensiel vækst Trigonometri: Sinus, Cosinus i retvinklede trekanter Cosinusrelationerne Sinusrelationerne Ligninger: Ligninger --... -
Studenterregler: Klassens højeste og laveste snit?
ForumindlægNu bliver jeg snart student og som tradition skal den med højeste og laveste snit give en masse øl. Mit spørgsmål er, hvordan man finder frem til det? Jeg har nemlig ikke det højeste snit og er bange for netop at blive udstillet osv, og jeg tror nok at jeg har det laveste snit i klassen. Er det s... -
Korrekt?
ForumindlægNogen som vil se om det er korrekt, da jeg er lidt usikkker. Den korrekte version er den danske. Dansk: The Shining Mountain er et moderne eventyr om en far, der vil have, at hans datter skal være ligeså hårdfør, stolt og stærk, som han er. Hun må ikke være ligesom de andre almindelige piger i S... -
"PÅ den anden side" af Lars Kjædegaard
ForumindlægSidder her og læser novellen, På den anden side" skrevet af Lars Kjædegaard, men der er noget jeg ikke helt forstår. Bogen handler om en dreng, MArtin. Hans far er alvorlig syg og skal snart dø. Midt i alt dette møder Martin en gammel overlæge der forlængst skulle have været død. Lægen fortæ... -
Fysik 24 timers eksamen - Universet
ForumindlægJeg har trukket emnet: Universets udvidelse og det kosmologiske princip. - Lav en mundtlig præsentation af emnet universets udvidelse og det kosmologiske princip. Stikord: Spektralinjer, rødforskydning, lysets hastighed, Hubbles lov, Universets alder, Big Bang, det kosmologiske princip og ... -
planeten jorden - jordens fødsel og udvikling
Forumindlægjeg har en trukket mit emne til min fysik/kemi eksamen, og jeg er gået lidt i stå. opgaven lyder: universet blev født for ca. 14 mia. år siden, dette blev kaldt the big bang. der er sket meget på disse år. du/I skal udvælge væsentlige begivenheder i jordens historie, for at vise jordens ...
