Søgning på: fysik noter c. Resultater: 14361 til 14380 af 84813
-
areal i rummet
Forumindlæghvad er formelen til arealet af en trekant i rummet. -
Koncentrationsberegning
ForumindlægNogen der kan hjælpe med følgende opgave? Hvad er koncentrationen af [Al(H2O)6]3+ i en 0,1 M opløsning af Al2(SO4)3? Tak på forhånd ! -
molekyleformel?
Forumindlægkan det passe at stoffets molekylformel (se vedhæftet billede) er: I2C9H8O2 og at dets kemiske navn er 2,3-diiod-1-phenylpropansyre? eller er jeg helt gal på den? -
Bestået eller ?
ForumindlægHej Jeg har været uheldig med fysik b eksamen, hvor jeg fik 00. Jeg vil gerne på uni, men dette kræver, at jeg har bestået fysik. Jeg har fået følgende: Fysik b mundtlig: 4 Fysik b skriftlig: 7 Fysik eksamen: 00 Har jeg så bestået fysik? -
please hjælp til eksamen
Forumindlæghej Siden at mine 9.klasses eksamen nærmere sig, har jeg trukket "teknologiens betydning for menneskernes sundhed og levevilkår". her skal jeg dække fysik, kemi, biologi og geografidelen af den emne jeg ville fordybe mig med. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke emner jeg kan ko... -
Eksperimentelle del
ForumindlægSkal op til fysik B eksamen om en uge. Hvor det både er en eksperimentel del, og den "normale" eksamination. Jeg er lidt i tvivl om den eksperimentelle del. Vi har en halvanden time til denne del. - Skal vi selv opstille forsøget? Og lave databehandlingen? - Hvad må man have med af ... -
En Personlig Hjælper?
ForumindlægHej Søde Mennesker. Jeg går i 1.g og er interesseret i at få hjælp i mine 3 hurtige gymnasieår. Jeg går virkelig op i min fremtid og har viljen, men desværre har jeg brug for en hjælpehånd til også at give mig evnen. Håber at nogen erfarne medlemmere gider at hjælpe mig til at forhøje min... -
Hjælp til achimedes
ForumindlægDer var ikke nogen i fysik forum, der kunne hjælpe med dette opgave, håber at i kan hjælpe mig.. En 12 cm tyk isflage med et areal på 20 m^2 flyder på havet. Isens densitet er 0,92 g/cm^3 og vandets 1,03 g/cm^3 a) Hvor dybt synker isflagen? b) Beregn den brøkdel af isflagen, som er under va... -
A niveau fag på gym.? hvad synes i?
ForumindlægJeg sidder her og eksperimenterer lidt med mine kommende fag på gymnasiet. (: Jeg har sådan rimelig styr på det meste, mangler at finde ét fag på A niveau, men hvilket et? Jeg står og skal vælge imellem: Engelsk, Fysik, Kemi eller Tysk. Hvad vil i råde mig til? Hvis i har nogle erfaringer som i k... -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP næste år, og er i tvivl om hvad jeg skal skrive om? Jeg skal allerede begynde i sommerferien og læse op til emnet, men ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om og i hvilke fag. Jeg skal i hvert fald skrive i Matematik A, men ved ikke hvilket andet fag, jeg skal indd... -
Alfa- og beta partikler
ForumindlægHej, Jeg er en pige fra 9. klasse. Vi har lige nu om radioaktivitet, og er ikke helt inde i det. Vi skal lave to ordkort til imorgen om alfa- og beta partikler (Til dem der ikke ved hvad ordkort er, deler man det sådan her op: Hvad er det?, Hvilke egenskaber har det? Eksempler og en Sammenlignin... -
en lille oversættelse...
Forumindlæghej allesammen.... jeg har lavet en lille oversættelse fra dansk til engelsk... såå jeg tænkte lige om der måske var nogle der var villige til lige at kigge den igennem for grammatiske fejl, og især også kommafejl, da jeg har undladet mange fra den danske tekst (jeg tror nemlig ikke at komma skal... -
Bevis integralregning
Forumindlæg∫c·f(x) dx =c·∫f(x) dx Er der nogen der kan hjælpe med et bevis for ovenstående sætning? Eller har et link, der viser det? :) -
Koncentrations forhold
ForumindlægHej SP er i tvivl om, hvordan delopgave c) i den her opgave skal løses. a) har jeg regnet til 7,99 pH. b) har jeg fået til 10,01 kJ/mol Men hvordan regner man c)? Mange tak for hjælpen! -
CO2
ForumindlægEr dette udsagn rigtigt: C+O -> C02 og afstemt C + 2O ->CO2 altså en fuldstændig forbrænding af kul. hvordan ville man skrive olie? -
Isolering af d
ForumindlægIsoler d i formlen: a^2+b*d=c^2 er ikke så god til isolering men er dette rigtigt?? d = c^2 - a^2 : b :-D -
Retvinklede Trekanter
ForumindlægHej alle! Hvordan bruger man formlerne om retvinklede trekanter, som f.eks. sin A = a/c cos A = b/c tan A= a/b Ville være fedt med en ordentlig forklaring ;) -
andengrads ligning
Forumindlægbestem c så 2x^2+4x+c=0 jeg ved at den giver 2, men jeg ved ikke hvordan jeg kan lave den? -
Bestemmelse af forskrift
ForumindlægBegynder lige en ny tråd, skal løse opgave 13, og er kommet frem til forskriften U(x)=e^0.1518*C hvordan ved jeg hvad C er -
Karakterer og løft fag
ForumindlægHej, Hvordan er reglerne for karakterer på fag der er løftet? Hvis man får eks. 7 på et c-niveau fag men har løftet det til b-niveau, gælder c-niveau karakteren så?
