Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 14361 til 14380 af 45492
-
Hvordan lave man en opløsning fra en stam opløsning og hvordan lave jeg en fortyndings række ude af en mellem fortynding
ForumindlægHej håber der er nogen som kan hjælpe mig Hvordan lave man en opløsning fra en stam opløsning og hvordan lave jeg en fortyndings række ude af en mellem fortynding. Meget gerne med en eksempel :) Tak på forhånd -
Valg af emne..
ForumindlægHej derude. :-) I uge 50 skal vores klasse have projektuge, og vi har forberedele til det i uge 49. Jeg ved endnu ikke helt, hvad overemnet er, men min klasse lærer siger, at man kan sætte stort set alt ind under det.. Problemet er, at jeg virkelig ingen anelse har om, hvad jeg skal skrive ... -
Differentialregning
ForumindlægHej har fået stillet 2 spørgsmål: Gør rede for Monotoni sætningen og forklar hvad den kan anvendes til Monotonisætningen: A: Hvis f’(x) > 0, så er f(x) voksende (Positiv) B: Hvis f’(x) < 0, så er f(x) aftagende (negativ) C: Hvis f’(x)=0 så er f(x) konstant ... -
stærk og en svag syre.
ForumindlægHvad viser ovenstående figurer i vedhæftet file? Jeg har forstået det som den med pH 2 er en stærk syre og den anden er en svag syre. -
Ligedannede firkanter
ForumindlægHej, opg 14: Forholdet mellem firkanterne er 1:3 14.1 Længden af siden AB = 3*4=12 14.2 Hvordan regnes længden af siden EF ud? 14.3 Kender ikke grunden bag hvorfor forholdet mellem deres arealer giver 9. Kan I måske forklare, hvorfor? :-) På forhånd, tusind tak! :-) :-D -
Stil .. Hjælp :(
ForumindlægHej SP.. Jeg er rigtig dårlig til engelsk, så tænkte om der en venlig sjæl herinde der ville hjælpe mig med opgaven.. Stilens overskrift er: On the threshold Write the main part of the story. Make sure you link the main part of the story to the beginning and end. It is not necessary the text gi... -
Sandsynlighedsregning møntkast
ForumindlægEn mønt med diameter 0,5 kastes på et uendeligt kvadratnet bestående af kvadrater med sidelængde 1. hvad er sandsynligheden for at mønten lander helt inden for et af kvadraterne? A) 1/2 B) 1/4 C) 3/4 D) π/4 E) 4/π2 Håber nogle kan hjælpe mig... er på bar bund? :-) -
Økonomi
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder lige med en samfundsfags opgave om økonomi. Er der nogen der har et eller flere bud på hvordan den økonomiske udvikling i andre lande kan påvirke dansk økonomi?? Tak på forhånd :) -
at angive proteinets ladning ved pH = 7??
ForumindlægHar fået titelens spørgsmål om hvad er proteinets ladning ved en pH = 7? Er helt lost... -
Produkt til projektopgave - Den Franske Revolution
ForumindlægHej jeg skal til at skrive en projekt opgave, overemnet er "Verden omkring os" og jeg har derfor valgt delemnet "Den Franske Revolution". Som i alle projekt opgaver skal man have et produkt med i sin fremlæggelse som har relevans for delemnet. Men jeg ved ikke hvad mit produkt... -
Maskiningeniør
ForumindlægHej allesammen Jeg skal i gang med at vælge en videregående uddannelse, men jeg har svært ved at beslutte mig. Jeg er glad for fysik, og matematik har jeg det ok med, men det bekymre mig lidt, om man SKAL have den der innovative mindset, for at kunne blive ingeniør? Jeg har tænkt lidt på maskini... -
SølvChlorid, opløselighed
ForumindlægNogle stoffer er tungtopløselige. I Basiskemi C står der om Ag+ og Cl-: "Større mængder af disse stoffer kan ikke eksistere i samme opløsning, ionerne går sammen i et gitter". Jeg forstår godt at det er fordi AgCl er tungtopløseligt. Men hvorfor er det tungtopløseligt? Hvad er det ... -
Trekant
ForumindlægJeg er simpelthen gået i stå ved dette. Jeg skal bestemme min vinkel A i en trekant. og jeg kender 2 af længderne, dvs. 35cm og 70cm. Hvad skal jeg gøre??? Er det noget med at finde en grad først, for at kunne bruge sin. f.eks? :-) Nogen der ved? :-) -
Fluorescens
ForumindlægHej vi arbejder med kemiluminescens hvor vi har fremstillet absorptionsspektrum og emissionsspektrum. Jeg undrer mig over hvorfor disse to er hinandes spejlbilleder og hvorfor man ikke kan se de enkelte vibrationelle tilstande i spektrene? Det skal nævnes at farvestofferne vi brugte var opløst i ... -
Hormonvækst
ForumindlægHej Er der nogle der ved om hvor gammel man maks må være, for at få væksthormon til at blive højere? Der har været en diskussion mellem mine lærer og mine klassekammerater og er uenige. -
Binomialfordeling middelværdi bevis
ForumindlægHej Nogen som kan hjælpe mig læse dette udtryk Jeg øver mundtlige bevis til eksamen og skøjter rundt i min forklaring på hvorfor dette er middelværdien. Mit foreløbige bud er: "Middelværdien af den binomialfordelte stokastiske variabel X er lig med summen af alle udfald fra 0 til n, de... -
Rumfang
ForumindlægMangler en formel til at beregnerumfanget af en udgravning, som er formet som en pyramidestub, bare ikke kvadratisk.H: 3,5mStor flade: 22m x 11mLille flade: 18,5m x 7,5m -
Projektopgave 7.kl
ForumindlægHej mig og min veninde skal lave en projektopgave, det overordnede emne er Hverdag men vores emne er Venneomkreds/venner. har i forslag til hvad man kan skrive om? Vi mangler også et produkt, så I må meget gerne komme med forslag til er produkt!!! -
Hjælp, Jeg forstår det ikke
ForumindlægHej Alle sammen Som de fleste ved er de fleste i gang med at skrive AT-projekt. Jeg har valgt at skrive i fagene psykologi og dansk med emnet omsorgsvigt under overemnet kommunikation. Problemet er, at jeg er ret forvirret omkring, hvad min lærer mener med, at jeg skal have en konkret sag? En sa... -
The talented mr. Ripley
ForumindlægEr der SLET ingen i hele verden der har skrevet noget om Tom Ripley fra bogen: The talented mr. Ripley.. Jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind!! :o) Søde mennesker er der nogen der har - then help me please..
