Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14361 til 14380 af 17400
-
differentialregning
ForumindlægSidder med vejledende eksamensopgave 6005 og er gået helt i sort (har siddet hele dagen med afleveringer, så det er nok derfor), og jeg kommer overhoved ikke frem til noget godt resultat. opgaven lyder: En partikel bevæger sig på en ret linje. Den strækning s (meter), partiklen har bevæget sig... -
At skrive et godt essay? - skr. eksamen
ForumindlægHej! Jeg har efter mange forsøg skrevet essay i mine skriftlige afleveringer, men har ikke fået et tilfredsstillende resultat ud af det.. Så jeg tænkte om der er nogle som har nogle ideer eller andre hjælpemidler til at skrive et godt essay.. Nogle "must have", som hører essayet til, o... -
monotoniintervaller
Forumindlæghej alle sammen. jeg sidder med en aflevering der lyder således: Bestem monotoniintervallerne for hver af følgende funktioner: F1(x) = x^3 + 2x^2 – 4x – 3 F2(x) = -4x^3-3x^2-3x+1 F3(x) = x^3+2x-1 F4(x) = 1/2 x^4- 4/3 x^3-x^2-4x jeg ved at jeg skal finde f'(x)... -
Mat/fys SRO "Det skrå kast" 25timer tilbage
ForumindlægHej igen Har fået til opgave at bestemme sted-, hastigheds- og accelerationfunktionen af to kugler jeg har kastet lidt rundt med (den ene af jern og den anden af flamingo), vha et program der hedder LoggerPro og en video af de to kugler der bliver kastet rundt (frækt ikk?). Jeg ved at jeg skal ... -
monotoniforhold?
ForumindlægHi matematik genier! jeg har lidt problemer med denne heropgave jeg har fået stillet i en aflevering? Givet funktionen f(x) ved f(x) = x3 – 6x2 + 9x + 2 Bestem monotoniintervaller og evt. ekstrema for f(x). jeg er i tvivl om hvordan man bestemmer monotoniintervaller og et evt. ekstrema...... -
Bestemmelse af den kinematiske energi
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med en aflevering og gik lidt i stå med følgende opgave I et forsøg måles den dynamiske gnidningskraft (Fgnid) på en klods som funktion af klodsens masse (m). Massen varieres ved hjælp af lodder. Tabellen viser de opnåede resultater. m/kg 0,1 ... -
trekant via sinus
ForumindlægHej jeg sider lige med en matematil aflevering til i morgen og er løbet ind i et problem. jeg har en lille og en stor trekant og det er den lille jeg er kørt fast i, jeg har disse oplysninger om trekanten A=27,2º , B=37,6º , og |AB|=50 km Men hvordan finder jeg de andre side og vinkler ... -
Matematik og frustration
ForumindlægJeg forstår ikke sinus. Og er jeg den eneste som har matematik afleveringer med ham fessor. Min matematik lærer som er en meget venlig mand plejede at give mig 12 og 10. Nu jeg endt nede på 7 og det meget frustrerende. Men jeg vil vide. Er det virkelig rigtigt, at man får flere point for at skriv... -
løsning til differentialligningen?
ForumindlægHejsa :) Jeg er simpelthen en skovl til matematik, og sidder her og laver aflevering og falder over spørgsmålet: Bestem til differentialligningen: dy/dx + 3y = 20 den løsning, hvis graf går gennem punktet P(1;4) Er der nogen der kan forklare det, så selv en spade som mig kan forstå det? Jeg... -
titrering
Forumindlæg0,10M phosphorsyre med 0,10M natriumhydroxid. a) Kommenter antal mL natriumhydroxid der er brugt ved hvert ækvivalenspunkt. b) Hvordan kan man ud fra phosphorsyrens pKS værdier beregne pH i 1. og 2.ækvivalenspunkt? (se eksempel 14, side 112-113) c) Hvorfor kan 3. ækvivalenspunkt i... -
Lektie hjælp søges!
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år, som søger hjælp i matematik på A niveau en til to gange om ugen. Jeg går i gymnasiet og skal starte i 3.g efter sommerferien. Jeg får brug for hjælp til mine afleveringer og lektier i skolen. Jeg bor Odense centrum, og håber der er en som kan hjælpe mig :) Man sk... -
DER TUNNEL Film!
ForumindlægHeej folkens :D jeg har en tysk aflevering, jeg har valgt en person fra filmen (Fritzi). Jeg har valgt at lave et interview, hvor jeg har nogle spørgsmål, som jeg så "stiller" til fritzi. og jeg mangler kun to spørgsmål: 1.Hvordan påvirker muren dit liv ( det med hun høre Heiner blive ... -
Vektor med median/midtpunkt
ForumindlægHey alle sammen :D Har brug for hjælp til min matematik aflevering, håber der er nogen der kan hjælpe mig :) ?ABC er udspændt af punkterne A(-1, 2); B(4, 6); C(8, -4); Find koordinaterne til de vektorer, hvis begyndelsespunkter er trekantens vinkelspidser og hvis ende-punk¬t... -
Ingen respons på opgaver?
ForumindlægHej! Nu har jeg tilføjet 2-4 afleveringer matematik. Jeg har fået 12 for dem allesammen. Men alligevel har jeg ikke fået svar på nogle af dem endnu. Jeg tilføjede dem for omkring 2-3 uger siden, uden noget svar eller en mail? Synes det virker mærkeligt. Og jeg er sikker på, at jeg fik dem tilføje... -
Areal af andengradsfunktion
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en mat-aflevering til tirsdag i næste uge, men lige nu faldt jeg over en opgave, hvor jeg helt ærligt ikke vidste hvad jeg skulle. Opgaven er formuleret sådan: "Bestem arealet der er omkranset af funktionen og x-aksen i første kvadrant". Funktionen ser sådan ... -
Gør rede for hvilken graf der tilhører hvilken funktion.
ForumindlægHej jeg sidder og kæmper lidt med en matematik aflevering der skal afleveres her i aften. Jeg mangler kun den ene opgave her, men kan simpelthen ikke knække koden til den... Opgaven består i at jeg har tre funktioner f(x), g(x) og f'(x) og det er det eneste jeg ved om dem. ud fra det skal je... -
Essay start?
Forumindlægskal skrive et lille overskueligt essay på én side med emnet: At skrive er at lære. har tænkt mig at skrive afleveringer føles som tests som bliver taget direkte med i årskarakteren. Derfor føler jeg mig presset og lærer minimalt ved det, og i nogle tilfælde vil jeg hellere udlade en opgave. Selv... -
Lav et regneudtryk
ForumindlægHej alle sammen, jeg har en matematik aflevering for til på fredag, og jeg ved ikke hvordan jeg lige skal skrive det her regneudtryk. Hvis der er nogle der kunne hjælpe mig lidt, ville jeg sætte meget pris på det. Prisen hos køreskole 2 er 10999 kroner, og prisen for ekstra lektioner i kørsel ... -
Redoxreaktion
ForumindlægHej! Jeg har i en aflevering om redoxreaktioner fået følgende problemstilling, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. Jeg er ikke den skarpeste til redox, så jeg håber virkelig nogen kan forklare mig det! :-) "Jernindholdet i ståluld skal bestemmes. Vi bruger den oxiderende syre H2SO... -
Lydens hastighed i luft.
ForumindlægHejsa, jeg mangler en enkelt opgave i en aflevering til idag, men jeg kan simpelthen ikke tyde hvor meget informtaion de vil have. Jeg skal i opgave a) forklare hvad der er afsat på de to akser i det vedhæftede koordinatsystem, samt give en fortolkning af grafen. Dernæst skal jeg i b) ...
