Matematik

Matematik og frustration

11. januar 2018 af KageSpiseren - Niveau: 8. klasse

Jeg forstår ikke sinus. Og er jeg den eneste som har matematik afleveringer med ham fessor. Min matematik lærer som er en meget venlig mand plejede at give mig 12 og 10. Nu jeg endt nede på 7 og det meget frustrerende. Men jeg vil vide. Er det virkelig rigtigt, at man får flere point for at skrive udregning og få tekst med en at få det rigtige svar? Matematik er et af mine yndlingsfag og jeg forventer en uddannelse på HTX, håber I vil skabe min fremtid :D.


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. januar 2018 af peter lind

Det er rigtig. Det væsentlig er at du har forstået hvordan man løser opgaven


Svar #2
17. januar 2018 af KageSpiseren

Det har jeg! Men jeg ved ikke hvad sinus er? Har det noget med trekant at gøre og hvornår kan man bruge sinus? Alle er velkommen til at svare ind bare hvis man har en ide om hvad det er vil jeg være taknemlig!


Brugbart svar (1)

Svar #3
17. januar 2018 af peter lind

I en retvinklet trekant er sinus til en vinkel lig med den modstående side delt med hypotenusen. Der findes en mere generel definition; men du har formodentlig ikke brug for den.


Svar #4
17. januar 2018 af KageSpiseren

Du har reddet mig! Er der billeder du kan vise eller uddybe mere for der er det fuldstændige kedelige matematikfessor som slet slet ikke hjalp mig og synes at det var spild. Så jeg kom her og fandt heldigvis dit svar kan du fx. skrive vinkel med tal og forklarer og give tal på sinus?


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. januar 2018 af peter lind


Brugbart svar (0)

Svar #6
17. januar 2018 af fosfor


Svar #7
17. januar 2018 af KageSpiseren

Jegvil gerne vide fx. Hvordan vil i kende svaret hvis sinus er 10 hvad vil trekanten så være?


Brugbart svar (0)

Svar #8
17. januar 2018 af peter lind

sinus kan højst blive 1. Du kan slå sinus og den inverse til sinus op på en lommeregner. Den fortæller kun om forholdet mellem modstående katete og hypotenusen, så den fortæller ikke noget om hvad trekanten vil være


Svar #9
18. januar 2018 af KageSpiseren

Men det giver slet ingen mening, hvis sinus højst kan blive 1 hvordan kan spørgsmålet så komme i en test noget med at sinus er 10 grader eller noget???


Brugbart svar (0)

Svar #10
18. januar 2018 af peter lind

Du forveksler sinus og invers sinus. |sinus(v)|≤1 men v er blot et reelt tal


Svar #11
18. februar 2018 af KageSpiseren

Men hvordan bruger jeg sinus? jeg forstår det ikke ??


Brugbart svar (0)

Svar #12
18. februar 2018 af fosfor

du bruger sinus til at finde den modstående katete givet hypotinusen og en vinkel i en retvinklet trekant.sinus værdien til vinklen er størrelsesforholdet mellem hypotinusen og kateten.


Svar #13
18. februar 2018 af KageSpiseren

Hvordan bruger jeg sinus på lommeregneren?


Skriv et svar til: Matematik og frustration

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.