Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14441 til 14460 af 23489
-
Hjælp til voyage 2012
ForumindlægHej alle. Håber nogle kan hjælpe mig med mit lille lommeregnerproblem: Jeg må have kommet til at trykke på noget forkert. Hver gang jeg f.eks. skal ind og ændre noget i en indtastet ligning kan jeg ikke få lov til at tilføje et 2 tal f.eks. men istedet erstatter den 2 tallet med et andet led ... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej mennesker Jeg håber i lige kan hjælpe mig med en opgave Ved en folkeafstemning sagde 45% ja. På valgdagen foretages en lille opinionsundersøgelse ved at ringe til 50 tilfældige vælgere. a) Bestem sandsynligheden for at der blandt de 50 adspurgte er mindst 25 ja-sigere. b) Bestem sandsynligh... -
Harmonisk analyse
ForumindlægHejsa! :-) Tonearten er en Ab-dur og så støder jeg på en akkord i denne toneart der ser således ud: C/E Hvilken funktion ville I give denne akkord? Der er ligeledes også en Ab/C - ville I bare kalde den Tonika med C i bassen? Hvad med Bb/D - er det ikke en vekseldominant? Og sidst men ikke ... -
Skatteminister
ForumindlægHej :) Jeg er igan med en opgave i samfundsfag hvor jeg skal beskrive hvad en skatteminister laver. Jeg skal senere fremlægge det her. Jeg har fundet en lille smule om Holger K Nielsens liv, men ikke rigtig hvad han laver, ikke andet end at opkræve skatter og andre indtægter. Jeg har søgt og ... -
Induktionsbevis
ForumindlægHejsa, en der kan hjælpe med denne her lille sætning, med hvordan den forklares. Sætning 8: For alle naturlige tal n gælder det, at tallet 9^n -1 er deleligt med 8. Hint til bevis: Vis at sætningen er gyldig for n=1. Antag at sætningen gælder for n og vis at den gælder for n+1. husk at hvis ... -
Hvad fortæller tallene?
ForumindlægHej Jeg har et lille problem med min afleveringsopgave. opgaven lyder sådan: Indiens befolkningstal i perioden 1061-2000 kan tilnærmelsesvis beskrives ved modellen: y=442*1,0217^x Hvor y er Indiens befolkningstal målt i millioner, og x er antal år efter 1961 a. Hvad fortæller tallene 442 og 1,021... -
dansk - tysk oversættelse
Forumindlæghej jeg har en lille tekst som jeg ikke rigtig kan finde ud af at formulere på tysk, så jeg ville spørge jer om i ville hjælpe mig? her er teksten: Klubben har vundet VM to gange, og UEFA Champions league fire gange, det tyske mesterskab 21 gange og den tyske Cup 12 gange. Klubben blev grundlagt ... -
Karbid og Magnesiumpulver
ForumindlægHej Vi er nogle elever der skal afholde kemishow på HTX, men skolen har ikke mulighed for at fremskaffe Kaliumkarbid og magnesiumpulver som vi skal bruge. Er der nogen der sælger bare 1 eller begge af tingende? Vi skal først lave en sprittablet og smide flødepulver og andre metaller på, og sæ... -
Positioning: The Discursive Production of Selves
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder og læser til eksamen i psykologi.. Og som opgivet pensum er der blandt andet en dejlig lille lækker sag i form af Davies, harré og harré videnskabelige artikel ved navn : Positioning: The Discursive Production of Selves. Er der nogle kloge hoveder som kender til denn... -
Hjælp til eksamens novelle - barn/forældre
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har idag trukket emnet "novelle - barn/forældre". Jeg har og kender ingen, noveller under dette emne. Jeg kender dem vi har brugt i undervisningen, men dem skal jeg perspektivere til: Chicken, Tenerife - here we come, Oktoberlegen, Killinger, Maikaland, Lille Lise,... -
SRP - resistans, hvilespænding og nyttevirkning
ForumindlægJeg har problemer med en lille del af mit SRP, som egentlig burde være simpelt nok. Problemet er at finde en el-generators nyttevirkning, og jeg har følgende målinger: frekvensen for motorerne U og I for den ubelastede generator U og I for den belastede generator Udover det har jeg 3 grafer f... -
H NMR spekter af benzaldehyd
ForumindlægJeg sidder med et H NMR spekter af stoffet benzaldehyd. Benzen ligger meget kendt ved 7,3. Og aldehyden ligger så ved 10. Det er ikke opslagene der er problemer med. Men jeg har en smule svært ved at forklare de forskellige ting normalt forklarer omkring et H NMR spekter. Som hvorfor det spaltes... -
elektrondiffraktion
ForumindlægJeg har i mit SRP fået en lille opgave til sidst. Jeg er lidt i tvivl om hvilke formler og tænkemåder jeg skal bruge til at løse den. Opgaven lyder: Neutroner med energi 108eV sendes ind mod et pulveriset krystal, og man observerer en afbøjet stråle i vinklen 28 grader i forhold til den indkomne ... -
Bevis
ForumindlægHejsa, en der kan hjælpe med denne her lille sætning, med hvordan den forklares. Jeg vil sætte ekstra meget prsi på,hvis der er en der ville skrive fremgangsmåden i ord, hvad man gør helt præcis.:) Sætning 8: For alle naturlige tal n gælder det, at tallet 9^n -1 er deleligt med 8. Hint til ... -
monotoniforhold Haster
Forumindlægjeg sidder med min matematik aflevering og er stødt ind i et lille problem.. jeg skal finde monotoniforholdet til f(x)= x / x+2 det har jeg så fået til f'(x)= 2 / (x+2)^2 herefter skal jeg løse f'(x)=0 og der gik jeg lidt istå, fordi jeg har den her brøk. (det er sikkert meget simpelt, me... -
Kulhydratstofskiftet
ForumindlægEr i gang med en biologi-aflevering, der handler om glykogen og energiomsætning og et af spørgsmålene lyder: Gør rede for den fysiologiske betydning af forskellene i kylhydratstofskiftet i leverceller og muskelceller. Det har noget at gøre med, at leverceller kan omdanne glukose-6-fosfat til gl... -
solceller- silicium
ForumindlægHej.. jeg er igang med at skrive storopgave og har et lille spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med at svare på.. Jeg har læst at der både findes siliciumsolceller og titandioxid-solceller.. og selvfølgelig også andre.. men det siges at en af de eneste ulemper ved titandioxid-solcellerne e... -
Matematikken i forhold til antikken og renæssancen
ForumindlægKære Alle Jeg har fået til opgave i min studieretningsopgave at skrive en del om hvad forskellen og betydningen af verdensbillederne i antikken og i renæssancen i forhold til matematikken, da mit overordnede emne er Fermats sidste sætning: x^n+y^n=y^n giver ikke en heltalig løsning hvis n>2 h... -
f' og f''
Forumindlægnogen der kan forklarer f' og f''? andet end f' er monotoniforhold og f'' er vendetangent? hvad viser det hvis f' ikke har nogle nulpunkter? fordi diskriminanten er negativ ? :S skulle gerne kunne skrive nogle konkrete konklusioner på mine udregninger :s men det kni... -
Hjælp til at rette tysk (200 ord)
ForumindlægHej Studieportalen. Sidder og skal aflevere en lille tyskopgave omkring den ideele familie på omkring 200 ord. Har selv prøvet at læse korrektur efter bedste evne, men ville høre om der er nogle der har tid til at kigge lidt på den? Har ikke vedlagt opgaven da mine lærere tjekker plagiat, og de...
