Søgning på: matematik 1g. Resultater: 14441 til 14460 af 32350
-
HHX eksamenssæt, mat A, efter den nye bekendtgørelse
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med hhx eksamenssæt/typeopgaver efter den nye bekendtsgørelse. Vil nemlig gerne prøve at regne et par stykker igennem. Men kan ikke finde nogle opgaver efter den nye bekendtgørelse. På forhånd tak -
Eksamens emne 2
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvad cirklens ligning går ud på? Så hvidt jeg husker har det noget med cirklens periferi at gøre, nogen der kan forklare yderligere? -
N(t) = 100 + 2t + 0,4t^2 ?
ForumindlægOpgaven lyder på følgende: For en bakteriekultur gælder at antallet af bakterier N(t), med tilnærmelses kan beskrives ved: N(t) = 100 + 2t + 0,4t^2 Hvor t er større end, eller lig med 0 og mindre end eller lig med 24. t = antal timer ________________________________________________ Hvad a... -
Hjælp til aflæsning af statistisk materiale
ForumindlægHej alle Er der en som har mulighed for at hjælpe mig med at aflæse og analysere to statistikker over køn på arbejdsmarkedet og ledelse. har forsøgt selv, men er ikke vældig god til det, så håber på der er en som gider rette det igennem jeg har skrevet og måske hjælpe mig videre, det tager ikke m... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej folkens. En venlig sjæl der vil forklare præcist hvad monotoniforhold er? :) -
Binomialfordelingen
ForumindlægJeg skal gøre rede for binomialfordelingenn i et spg. Og i et andet skal jeg gøre rede for binomialfordelingen ud fra et eksempel og komme ind på binomialkoefficienten. Er der nogle der kan hjælpe mig her? Er virkelig på dybt vand? -
Faktoriser
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. jeg ved ikke hvordan jeg skal faktoriser denne lille lette funktion; f(x)=x^2-x-2 Håber nogen kan hjælpe mig! På forhånd tak :) -
Cosinusrelation - Hvordan isolerer man en side?
ForumindlægMin opgave lyder således: I trekant ABC er vinkel A = 26,1 grad, AC = 5 og BC = 3. Vinkel C er stump. a) Bestem vinklerne B og C b) Bestem AB Vælger så at sætte dataene ind i cosinus relationen således: 3^2 = AB^2 + 5^2 -2(AB*5)*cos(26,1) Men hvordan isolerer jeg AB? Eller gør jeg noget hel... -
Privat undervisning
ForumindlægHej.. jeg tænkte på, er der nogen der kan hjælpe med privat undervisning, har kemi på A-niveau? og hvor meget vil i have for det? -
Hjælp til trigomentriske funktioner
ForumindlægBestem den afledede funktion af føgende diff.kvo: a) f(x)=4^xsqrt2*cos(x) -
1 side = 2300 anslag ?
ForumindlægHej på min skole sagde min dansklærer at vi skulle regne med at 1 side er det samme som 2300 anslag i vores studieretningsprojekt. Har i fået det samme at vide på jeres skoler? Fik ikke lige spurgt om det, så er der nogen der ved om de 2300 anslag i så fald er med eller uden mellemrum, for så gæl... -
Lille spørgsmål- konstant?
ForumindlægHejsa håber i kan hjælpe mig her.. Sidder og laver en fysik rapport over et (joules) forsøg og skal svare på: Bestemmelse af resistansen. Eresistor= konstant * I2 * t Konstanten i formelen overfor kaldes leder AB's resistans R. Altså: Eresistor = R * I2 * t I hver af de to måleserier, s... -
Det logaritmiske spiral
ForumindlægHej folkens! Er der nogen der ved hvor, jeg kan finde noget om det logaritmiske spiral, herunder formler osv. Det skal være en troværdig kilde, og Wikipedia tæller jeg ikke med... :) På forhånd tak! -
er det rigtig?
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet tre punkter A(4,2), B(12,8), C(9,14) a. Tegn i et koordinatsystem en skitse af trekanten(har jeg gjort er temmelig let:)) Bestem arealet.. her har jeg beregnet determinanten af AB og AC og for at det giver 66 derefter ganger jeg det med 0,5 da det ... -
Lidt om samfundsfag
ForumindlægHej, jeg skal have samfundsfag, men jeg er bange for at det vil være svært, da jeg ikke er særlig god til det. Men kunne jeg få en til at fortælle mig om det, fx. hvad jeg skal arbejde med osv? -
koordinaterne til projektionen
ForumindlægBestem koordinaterne til projektionen af b->*a-> af b-> på a->, når a->=(1 over 6) og b->=(-7 over 3). Koordinater ønskes angivet med 3 decimaler -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHvis jeg har en stamfunktion F(x)=ln(sin(x))+4 og skal vise at den er stamfunktion til f(x)=1/tan(x). Jeg kan få det ned til cos(x)/sin(x)? Kan i hjælpe? I må selvfølgelig også gerne hjælpe med at integrere f(x) for at vise det den anden vej. håber der er lidt hjælp -
TERMINSPRØVERNE JANUAR 2013!
ForumindlægHej alle sammen Godt nytår! Jer som HAR haft terminsrøverne for i år, kan i huske hvilket år og måned opgaverne var fra? Please skriv hvis i bare har en lille anelse! Det vil være en stor hjælp/lettelse til alle dem der skal op til terminsprøverne i næste uge (f.eks hvis de allere... -
Funktionsanalyse
ForumindlægHej Jeg skal have en funktionsanalyse med i min emneopgave. Eftersom det ikke er det emne jeg er skarpest på, vil jeg gerne høre nogle af jer om i kender noget jeg kan bruge som inspiration for at blive skarpere på det. På forhånd tak -
Thomas Hobbes???
ForumindlægJeg skal i morgen i historietimen holde et 5-10 minutters oplæg omhandlende Thomas Hobbes. Hvad kan jeg komme ind på? Hvad er der at fortælle om ham? Hvad er så specielt ved ham? Har i nogle forslag til oplægget?
