Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14461 til 14480 af 17400
-
Skriftlig dansk: Hvordan forbereder jeg mig?
ForumindlægHej StudiePortalen. Jeg skal op til skriftlig dansk om en uges tid. I mine afleveringer har jeg ligget solidt på 10, men jeg kunne godt tænke mig at afslutte med et 12-tal. I fag som matematik eller fysik kan man nemt forberede sig ved at regne en masse opgaver, men med dansk er det lidt svær... -
bedre til matematik
ForumindlægHej Opretter lige et spørgsmål omkring, hvordan man bliver bedre til matematik, fordi jeg gerne vil blive det. Umiddelbart, så har jeg intet problem med at følge med i matematik timerne. Jeg får skrevet notater, og jeg forstår rent faktisk det, jeg har skrevet. Problemet er bare, når jeg... -
Working poor
ForumindlægHej allesammen Jeg har en samf aflevering for til i morgen aften, der omhandler working poor, hvor vi b.la. skal svare på, hvorfor det er et problem. Jeg har visse idéer til, hvilke problemer der kan være, men helt konkret kan jeg ikke finde nogle specifikke svar ud fra min egen tankegang. De... -
Bestemmelse af en grafs slæringspunkt med koordinataksen
ForumindlægHej alle Jeg har et problem med min aflevering. Jeg skal finde en parabels skæringspunkt med y-aksen, skæring med x-aksen er gjort. Min funktion er givet ved: f(x)=-2x2+12x+14 heraf har jeg regnet således: d=b2-4*a*c d=256, da a=-2, b=12 og c=14 +- (plus/minus) x=-b+-√d/2*a x1=-b+√d/2... -
Titanic - Engelsk (HASTER!)
ForumindlægHej, jeg har i AT valgt Titanic da vores overemne er katastrofer. Jeg har Engelsk og Fysik, og har valgt i fysik at skrive om Archimede lov og om hvordan et skib af Stål kan flyde ovenpå mens en enkelt metalplade vil synke til bunds. Er dog helt på bar bund med den engelske del, hvor jeg havde ... -
Hjælp til hypotese.... er desperat
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp. Har fået stillet følgende opgave i biologi niv c: Nogle mennesker bliver svimle, når de rejser sig fra sengen om morgenen. Opstil en hypotese, der forklarer denne iagttagelse Hvordan vil du udføre et eksperiment, der kan be- eller afkræfte din hypotese? Jeg... -
Areal mellem banekurven og x-aksen
ForumindlægHej Jeg har fået en aflevering men har svært ved at løse dette problem : Vektorfunktionen: r(t)=(e^t / 1-t^2) (der divideres ikke, altså jeg har lavet dette tegn "/" for at vise at de står under hinanden) b) beregn arealet af det lukkede område, der afgrænses ... -
Bestem vektor AC udtrykt ved t? & Bestem arealet af trekant ABC, når t = 4?
ForumindlægHej Jeg sidder med en aflevering, og har kigget på denne opgave i lang tid nu, og kan ikke finde ud af den. Håber der er nogle der kan hjælpe. Opgaven lyder som så: I et koordinatsystem er tre punkter givet ved A(3,0) ,B(0,5) og C(2,t) hvor t er et reelt tal. a) Bestem vektor AC udtrykt ved t b... -
funktioner
Forumindlæghej. jeg har lidt problemer med den sidste opgave i min aflevering, så jeg håber nogen kan hjælpe. opgaven lyder således Udviklingen i den gennemsnitlige levetid(middellevetid) for danske kvinder kan for årene efter 1995 med god tilnærmelse beskrives ved en linæer model: y=ax+b hvor x er antal år... -
Alkoholer og oxidering
ForumindlægJeg har lidt problemer med en lille del af en opgave i min aflevering. Jeg skal udfra et skema (vedhæftet) forklare hvilken type alkohol det er. Jeg kan ikke rigtig finde noget hverken i min bog eller på nettet jeg synes der giver mig hjælp ift. "2,4-dinitrophenylhydrazin" Jeg går u... -
Analyse af tekst - hurtigt
ForumindlægEngelsk og jeg går ikke hånd i hånd. Jeg kan ikke formulere mig og det bliver altid til nogle lidt kluntede og underlige sætninger med mit minimale ordforåd. Så er det godt, at der findes noget der hedder studieportalen og hjælp! Jeg har brugt et par timer på en aflevering som består af en analys... -
At bære risikoen - lige til?
ForumindlægJeg har selv givet en besvarelse på nedenstående spørgsmål. Q: "Hvad betyder det, at man bærer risikoen for nogle varer ?" A: Når man bærer risikoen, og varen går mere eller mindre i stykker ved et uheld som ingen kan bebrejdes for (hændelig), må man hæfte for tabet. Sælger og hans fol... -
SRP i psykologi c
ForumindlægKære alle, Jeg er meget i tvivl om mine valg af fag til SRP - dog overvejer jeg stærkt psykologi c som en af fagene. Har dog ingen idé om, hvordan man skriver en SRP i psykologi c, og jeg har svært ved at forstå, hvordan faget kan bruges skriftligt (da vi ikke har afleveringer i det). Derfor vil... -
hurtig hjæælp!
ForumindlægHej er igang med en mat-aflevering, og er virklelig kørt fast i denne opgave :( så håber på noget hjælp! opgaven lyder: en trekants areal er bestemt ved dens højde og dens grundlinje, og en cirkels areal er bestemt ved dens radius. En trekant og en cirkel skal have samme areal. A) indfør pass... -
Engelsk A - stx eksamen. 1. delprøve HJÆLP!
ForumindlægHej.. Jeg var idag til skriflig engelsk på stx (A-nivau). Jeg bed i mig, at under 1. delprøve stod der ikke "skriv dit svar på dansk" i hhv. opgave 1(mener jeg ikke) og opgave 2. Er jeg den eneste som har fået lidt ondt i maven efter først at have set det få minutter før aflevering af... -
Cyklotron til produktion af tallium
Forumindlæg201Tl er radioaktivt og anvendes til lokalisering af skader på hjertemusklen. 201Tl fremstilles i en cyklotron ved beskydning af 203Tl med en stråle af protoner. Herved dannes kerner af 201Pb, som henfalder til 201Tl. Ved produktion af 201Tl ved en cyklotron beskydes et target af naturligt talli... -
Begening af diagonal
ForumindlægHej der ude... jeg sidder med en mat aflevering til imorgen hvor jeg skal beregne diagonalen, er der nogen der kan hjælpe, der er ikke et billet af opgaven, men disse oplysninger er givet: en byggegrund har form som en firkant ABCD, hvor vinkel A=80 grader, vinkel B=60 grader vinkel C=105 grader,... -
Dans une brasserie...?
ForumindlægHej :) Har lidt svært ved at komme igang med min aflevering. Skal skrive hvad man laver de forskellige steder som café, bar etc. Men nu har jeg selvfølgelig kludret mig selv ind i det hele, kan nogen hjælpe mig med en sætning? - La brasserie est "et sted hvor man kan drikke og...." M... -
Ligning for tangent til grafen for en funktion. HASTER
ForumindlægHej , hvem alle sammen. Jeg er rigtig lost! sidder med en matematik aflevering, som skal afleveres i morgen, og jeg kan ikke finde ud af den sidste opgave. Opgaven lyder. Bestem ligningen for tangenten til grafen for funmtionen f(x)=-ln x + e^x i punktet P(2,f(2)) Jeg aner ikke hvordan jeg skal r... -
Hjælp til opgave - syre/baser
ForumindlægHej. Jeg står igen i den situation hvor jeg har udskudt min aflevering til deadlinen. Der er nogle spørgsmål som særligt omhandler stofmængdekoncentrationer i opløsninger, og jeg forstår simpelhent heller ikke hvordan jeg skal gribe det an. Det vil være en kæmpe hjælp hvis en kemi-nørd ville hj...
