Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 14461 til 14480 af 19441
-
isomere alkener osv.
ForumindlægEt carbonhydrid har molekylformlen C4H8. Der findes fire isomere alkener med denne molekylformel. a) Angiv strukturformel og systematisk navn for de fire isomerer. De fire isomerer kan aIle reagere med vand. b) Hvilken stofklasse tilh0rer de dannede produkter. Tre af de fire isomerer g... -
Snart 19 år, smidt ud hjemmefra
ForumindlægHejsa, jeg bliver inden længe smidt ud hjemmefra. Som det står til nu, har jeg kun min almene SU, og tre studiejobs ved siden af (disse er ustabile hvad angår arbejdstimer). Som det fremkommer af kravene til at få dispensation for udeboende SU, mens man er under 20, skal man enten have transport... -
Forstår ikke hvor jeg har lavet noget forkert
ForumindlægHej.. Jeg har beregnet min rapport om Enthalpitilvækster, men der er et punkt jeg ikke kan få til at passe. Jeg har uploadet opgaven hvis nogen har tid og lyst til at hjælpe mig med at komme videre.. http://peecee.dk/?id=68021 Efterbehandlinger starter på s. 3 og er delt op i 4 dele, det er ... -
Kemi
Forumindlæg1. Der fremstilles mindst tre pufferopløsninger bestående af ethansyre (eddikesyre) og natriumethanoat. Acetat er et andet navn for CH3COO-. Skriv reaktionsskemaerne for ethansyres reaktion med vand (l) og for natriumethanoats opløsning i vand (ll). 2. Undersøg hvilke R- og S-sætninger der gælder... -
Ligevægt
ForumindlægHej alle, jeg er igang med min kemi opgave, men sidder fast i de 2 sidste opgaver. Håber nogen kan hjælpe: H2(g) + I2(g) ↔2 HI(g) Det oplyses, at ?Gº(500 K) = −20,2 kJ/mol. 3) Beregn ligevægtskonstanten ved 500 K: Der placeres 1,00 mol H2(g) og 1,00 mol I2(g) i en be... -
Intertimoment om et ben
ForumindlægHej Drenge og Piger. Jeg står og skal skrive studieretningsprojekt om noget sportsfysik, og er nu blevet lidt i tvivl om noget. Vi antager at et menneskeben består af tre led, låret, skinnebenet og foden, og jeg vil regne inertimomentet herom. Er det så plausibelt først at regne inertimomentet om... -
Integralregning
ForumindlægHej! Vi er lige blevet introduceret for integralregning i min klasse, og jeg er ikke helt med på hvordan det egentlig fungerer. Vi har fået to opgaver for; den første har jeg ingen anelse om, hvordan man løser og den næste opgave har jeg forsøgt at lave så godt jeg kunne. Det ville være rart, hvi... -
(Mængdeberegning) sammenligning af forsøg og beregnede masser
ForumindlægHej jeg har et lille problem. Jeg skal finde afvigelses procenten af 3 reaktioner der kunne ske under opvarmningen af natron (2NaHCO3) De tre mulige reaktioner der kunne ske under opvarmningen er: 1) Na2O 2) NaOH 3) Na2CO3 Jeg har via mit forsøg fundet ud af, at det vejer 5,07. Je... -
ligevægtskonstant
ForumindlægEn beholder med volumen 5 L indeholder 208g PCl5 a) beregn koncentrationen af PCl5 i beholderen Dette har jeg fået til 0,1998 mol/l Beholderen opvarmes til 205C hvorved noget af PCl5 spaltes til PCl3 og Cl2 idet der indstiller sig følgende ligevægt mellem de tre stoffer PCl5 <--> PCl3 + ... -
hvilken uddanelse?
Forumindlæghvilken uddannelse skal man dog vælge for som Dansker for at antage en uændret eller stigende leve fod ... er Lastbil chauffør et godt valg? Jeg forstille mig tre forskældige scenarier. 1. den utopiske. I en verden der ligner vores plus en opfindelse der giver alle og alle parter en så godt... -
AT - Katastrofen, årsager og konsekvenser
ForumindlægSom overskriften siger er det vores næste AT emne, og vi skal vælge mellem fagene dansk, engelsk og spansk. Jeg kan sagtens se mulighederne for at skrive om emnet i fag som samfundsfag, historie, religion osv., men jeg kan virkelig ikke finde nogen problemformulering i dansk, engelsk eller span... -
Opgaver til vikar?
ForumindlægHej! Jeg har ca. siden skoleårets start været tilkaldevikar på tre forskellige skoler. Jeg vil høre, om der er nogen, der kender en hjemmeside, hvor man kan hente opgaver. Som regel plejer der at være en vikarplan tilknyttet min vagt. Men de seneste 2 uger, har jeg oplevet at der inge... -
Kemisk ligevægt
ForumindlægHej alle:' Jeg har problemer med en opgave om kemisk ligevægt, som jeg slet ikke hvad hvad jeg skal gøre med: Ved et eksperiment fyldes 0,668 g phosgen (COCl2) i en beholder med volumenet 500 mL. Beholderen opvarmes til 840, , hvorefter phosgen spaltes, og følgende ligevægts indstiller sig:... -
hjælp det haster....
Forumindlæghjælp til at løse denne opgave.. har nu siddet med den i tre timer.. håber nogen kan hjælpe mig med den.. opgaven lyder sådan her: en størrelse vokser i 6 år på følgende måde: første år: 12% andet år: 23% tredje år: 4% fjerde år: 4% femte år: 9% sjette år: 2% efter 7 år er den årlige gennem... -
Løs cos(v)=0
ForumindlægHej, Jeg sidder med et problem, som jeg håber at nogen kan hjælpe med. Opgaven lydder: Brug radian som enhed, og løs ligningen cos(v)=0 på følgende tre måder. Samtlige måde skal angives ligesom eksempel 1 i grundbogen: a) Brug enhedscirklen b) Brug et CAS-værktøj (Jeg har Ti-Nspire til compute... -
to spørgsmål.. :)
ForumindlægHEJ :-) Hvilke kriterier skal være til stede før man kan tale om en videnskabs grundlæggelse? 1. En videnskabs grundlæggelse tager sit udspring på det tidspunkt, hvor videnskabens objekt skabes. 2. En videnskabs grundlæggelse klargøres ud fra det kriterium, at videnskaben har et grundspørgs... -
Retvinklet trekant
ForumindlægGodaften derude Jeg sidder med tre styks regneopgaver, jeg ikke kan komme videre i, så hvis jeg bare lige kunne få hjælp i denne, kan jeg sagtens komme videre i de andre, da det i princippet er det samme man skal gøre. Jeg skal vha. af få oplysninger finde ud af hvad alle siderne samt vinklerne ... -
HF skriftlig dansk
ForumindlægHejsa :) Jeg har i dansk fået en aflevering for, som er at skrive en af de tre opg. fra HF skriftlig eksamen maj 2009. Jeg har valgt og skrive den introducerende artikel. Der står følgende: Opgave 2) Skriv til et almenkulturelt tidsskrift en introducerende artikel om forholdet mellem liv ... -
Hjælp til 2.g opgave - Cubakrisen! Haster!
ForumindlægHej.. Jeg er igang med min 2.g opgave om Cubakrisen.. Selve emnet er let nok, men min problemformulering gør det svært for mig sådan at jeg kan komme igang. Problemformuleringen: I min problemformulering vil jeg kort gøre rede for Cubakrisen og undersøge hvorfor Khrustjov i den sidste ende val... -
Problemstilling - hvordan?
ForumindlægHej.. Jeg skal til at skrive AT-synopsis og er blevet i tvivl om noget. Jeg har formuleret tre problemstillinger, som jeg synes er relevante for mit emne (og min problemformulering), men jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg skal stille min synopsis op. I den vejledning vi har fået udleveret står ...
