Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14501 til 14520 af 22746
-
energi omsætning - HASTER
Forumindlæghej! jeg sidder midt i en 24-timers eksamen i fysik, og skal op i morgen. Der står på det spørgsmål jeg har trukket at jeg skal: "beskrive energiomsætningerne for en person der gynger" er der nogen der kan hjælpe? er virkelig lost -
Opvarmning?
ForumindlægHej! Jeg er så heldig at skulle op i fysik om 20 timer og har fået emnet opvarmning... Jeg er fuldstændig i tvivl om hvad jeg skal komme ind på eller præsentere det? Ville blive glad for en hjælpende hånd af nogle fysiknørder eller en eller anden der er lidt mere med end mig... Hjælp. På forhå... -
Kulstofkredsløbet? Haster!!!
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen i morgen, og et af vores emner i pensum er kulstofkredsløbet.. Hvad skal jeg dog sige om det, og hvilke forsøg kan jeg lave? Har virkelig ingen ide, nogen der kan hjælpe mig? -
Magnetisme og Elektromagnetisme
ForumindlægJeg skal til fysik mundtlig eksamen i morgen, og jeg ved ikke præcist hvad jeg skal sige om magnetisme - nogle gode råd? Det eneste jeg stort set regner med at kunne, er en hel masse forsøg, men der skal vel også være noget at sige? :> -
En Diode?
ForumindlægSkal til Fysik og kemi eksamen på fredag.... Og mangler virkelig noget info om dioder!! Hvad gør den, flere forskellige dioder?, osv... og meget gerne nogle forsøg til... Håber virkelig at i kan og vil hjælpe mig -
Eftervisning af afstandskvadratloven
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en fysik-journal om afstandskvadratloven, hvori jeg skal svare på, om vi har eftervist afstandskvadratloven vha. forsøget (vedhæftet) - Jeg får en graf med funktionsforskriften: f(x) = 1020 x-1.8 Jeg forstår ikke, hvordan man har/ikke har eftervist loven? -
tryk og opsdrift
ForumindlægHej, jeg ska' snart op i fysik, og vi har fået udleveret et emne vi skal snakke om, mit blev tryk og opdrift!!! - spørgsmålet er bare om i har nogle gode ideer til nogle underemner .. jeg vil helst snakke om opdrift i vand. ;D -
ioner
ForumindlægHej! jeg skal til fysik årsprøve på mandag. og mangler forsøg med ioner på 8.klasses niveau og har også utrolig svært ved at forstå det. Så hvis der er nogle der kender nogle gode forsøg om ioner, så ville det være rigtigt fedt! :) -
Tyngdeaccelerationen
ForumindlægHvorfor varierer tyngdeaccelerationen inden for Danmark? Vi lavede et forsøg i fysik der beviste at det sted vi befandt os på havde 1,83 % afvigelse i forhold til Danmarks tyngdeacceleration -
Hjælp til FSA Transformation
Forumindlæghej q: jeg har snart fysik eksamen :( Er der nogen af jer der kan forklare mig hvordan en transformer virker ? og transformation over store afstande ? eller notater jeg kan bruge ?? Også noget med Vekselstrøm og induktion? jeg håber på at der er nogen der kan hjælpe mig :) på forhånd... -
Hjælp til eksamen om BIG BANG TEORI !
ForumindlægHey :) Jeg har truket et spørgsmål der hedder: - En mundlig præsentation af Den moderne fysiske beskrivelse af universet og fysikkens skabelsesteori (Big Bang teorien). Har i ikke nogle gode råd til hvad der er relevant at inddrage ? . Hvad skal jeg skrive om ? Er helt blank :/ ! Help ! <3 -
Fysikopgave
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave, jeg skal b.la skrive om lydens egenskaber, nogen der kan hjælpe? Har søgt og søgt men kan simpelthen ikke finde noget. Hvis der er nogle der kan hjælpe, ville det være rigtig rart. -
radikal komposant?!
ForumindlægSidder midt i 24-timers naturgeografis forberedelse og støder så på noget med radikale komposanter og vertikale komposanter ved en kernekappe - jeg aner ikke hvad komposanter er så råb om hjælp? Har på fornemmelse der godt kunne ligge noget fysik, matematik bag, men er ret sproglig :) -
lyst stof.
ForumindlægJeg sidder med min 24 timer fysik eksamen, om kosmologi :) .. Jeg har flere gange læst her inde om 'lyst stof', menes der med her også det man kalder kendt stof, eller almindeligt stof. her taler jeg om de 4% som universet består af -
frekvensbetingelsen
Forumindlæghejsa. Jeg skal til fysik eksamen her i morgen og jeg sidder og har lidt problemer med Niels Bohrs anden grundkomponent og frekvensbetingelsen. Håber der nogen der kan forklare mig hvad det handler om er ved at gå lidt i panik :S venlig hilsen Line -
VIGTIGT !!!!
ForumindlægHej, vi har om Big Bang og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål, hvor de skal indeholde fra fysik/kemi, geografi og biologi. Er der nogle der kan hjælpe os med af finde nogle informationer omkring det, det vil betyde meget for os! Da vi skal fremlægge om det. :(( Tak på forhånd! :)) -
Bølgelængde
ForumindlægHej Kan ikke få noget i retning af et rigtigt resultat for bølgelængden overhovedet, måske der er en som kan? Det ville være en stor hjælp! Det er ud fra nogle resultater i fysik: Rødt laserlys L=36,5cm d=1/600*106nm B1=15,75cm B2=47,2cm -
HVIS DU BARE VED NOGET OM IONER, MOLEKYLER OG ATOMER SÅ HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp ang. test i morgen. Jeg vil gerne vide omkring hvornår en nuklid er positiv eller negativ også noget med overflade, lys, reflektering og alt under fysik/Kemi. Jeg vil takke enhver som kan hjælpe mig. -
kraftmoment noter
Forumindlæghey allesammen... er der noget der ville være søde at hjælpe mig med at finde nogle gode noter om statik i fysik/matematik( krafter, moment osv)...har søgt her inde, men har ike været i standt til at finde noget brugebart...nogle der kan hjælpe?? mange tak på forhånd -
en opgave?
ForumindlægHeej allesammen, Sidder med en fysik opgave, og kunne godt bruge noget hjælp. opgaven: Et brintatom befinder sig i grundtilstanden og absorberer en foton, hvorved det exiteres til 4. niveau. Bestem energi og bølgelængde for fotonen. p.f Tak :D
