Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 14561 til 14580 af 109300
-
Spørgesmål vdr. HF
ForumindlægHej jeg har tænkte mig at starte på HF VUC som tager 1½ år, men studievejlederen derover siger at jeg ikke behøver at tage alle fagene på HF og at det alligevel kan betragtes som studentereksamen, hvorimod på alm. gym HF der skal man have alle fagene, så her bliver jeg i tvivl hvordan kan man ka... -
SU
ForumindlægDer er en del uenigheder mht SU Vi afslutter den 25 juni,er vores SU forudbetalt således at vi ikke modtager den 1 juli? Jeg afslutter ikke min studentereksamen da jeg skal op i et fag næste termin,får jeg så også i juli hvis det er at man ikke får som en der har afsluttet studentereksamen? -
Raise/rise?
ForumindlægHey piger og drenge. Har et problem med hensyn til at skelne mellem Raise/rise . Synes ellers at jeg kan nemt skelne mellem lie/lay. Er der nogen som har nogle gode tips man kan anvende til at skelne mellem raise/rise ? På forhånd tak -
Rettelse? :)
ForumindlægEn der vil rette min aflevering! :) (tror ikke, at der er mange fejl). :)) -
Differentialregning
ForumindlægEksamenssættet er fra: STUDENTEREKSAMEN AUGUST-SEPTEMBER 2002MATEMATISK LINJE OG SPROGLIG LINJE2-ÅRIGT FORLØB TIL B-NIVEAUOpg. 3 i sættet lyder som følger:Figuren viser et rektangulært stykke papir, der er 21 cm bredt. Papiret er foldet langs den rette linje ST, således at |QS|= |SR| (se figuren)... -
Voksende funktion(sfamilie)
ForumindlægHej.Opgaven er fra Studentereksamen Maj-Juni 2000. 2-årigt forløb til B-niveau. Sættet kan findes her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/0082mh.pdfOpgaven lyder:En familie af funktioner fa er bestemt ved fa(x) = x^3 + 3x^2 + (a + 2)x + 2a .Bestem de værdier af a, for h... -
Romantisme/biedermeier, modernisme og digtanalyse
ForumindlægHej alle! Jeg er i den heldige situtation at skulle op til studentereksamen i dansk (gab..) Det har aldrig været mit stærke fag, og jeg har et par hurtige spørgsmål som jeg utrolig godt kunne tænke mig at en der vidste lidt mere om emnet (end mig..) kunne svare på. Jeg har ledt overalt, og jeg s... -
Kemi A - STX
ForumindlægEr der nogle der har svaret på eksamenssættet: Kemi A Studentereksamen onsdag den 2. juni 2010. Er nemlig gået i stå med denne opgave. Opgaven lyder: Opgave 2: Tropinsyre Tropinsyre kan udvindes af tropin, som findes i planten galnebær, Atropa Belladonna. pKs = 4,2 ved 25 °C. Øjen... -
bedre til eng
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, altså jeg er ok til engelske, måske lidt under middel, men er der nogen der har nogle råd til hvordan man evt. kunne blive bedre? -
Kvote 2 medicin Århus/Ålborg
ForumindlægHej, jeg vil gerne søge ind på kvote 2 i Århus og Ålborg (medicin), hvor de kigger på fem fag, men ved I om de blot kigger på eksamenskarakterne eller kigger de også på årskarakterne. -
Reducering
ForumindlægJeg har følgende udtryk: \frac{(a^{-1})^{2}(b^{2}-1)}{(b+1)a} Det er lykkedes mig at reducere det til: \frac{b^{2}-1}{a^{3}(b+1)} Jeg har vha. min lommeregner fundet ud af, at det kan reduceres til: \frac{b-1}{a^{3}} Men hvordan kommer jeg dertil? -
Vinkelhalveringslinje
ForumindlægJeg har en trekant ABC, og en vinkelhalveringslinje fra vinkel A, som deler a i a1 og a2. Jeg skal så bevise, at a1=(a*c)/(b+c) og a2=(a*b)/(b+c) Er der nogen der kan hjælpe? Jeg ved godt at a1/a2 = c/b -
hvilket valgfag? i tvivl
Forumindlægnu skal jeg jo snart til at vælge valgfag og er stadigvæk lidt i tvivl. min studieretning heddermat a, bio b, kemi b.jeg hat tænkt mig al vælge kemi a, og så har jeg en fri blok tilbage.enten kan jeg vælge et c-niveau, men det er ret uoverskueligt med alle de fag.eller kan jeg vælge fys b, hvilke... -
Nulreglen
ForumindlægEr der nogen, der ved hvad 'nulreglen' hedder på engelsk, så jeg kan læse mere om det og dets bevis på engelske hjemmesider? Selvom, det ser logisk ud, vil jeg blot gerne vide mere om, hvordan dette princip er kommet frem. Jeg tænker ikke på funktionens faktorisering, men bare kun om nu... -
hvordan kan jeg komme ind på DTU
Forumindlæghej jeg er 14 år og min drøm er komme ind på DTU men jeg har en problem jeg får ikke så gode karakter men jeg er god nok til det natursfag og ville spg om hvor høj man skal havde i karakter og skal man tage stx for at vidergående kan man ikke også tage htx og så gå ind på DTU -
:((( hjælp
Forumindlæghej jeg skal digte vidre på historien og ved ikke hva jeg skal skrive mere ? hælp rayn was born on a farm and all of his life, he was raised as a farmer. He used his spare time to train with weapons. But one day Azer, the evil dragon, attacked the farm and blew fire over the farm, where Grayn... -
Hvis ikke - hvad gør jeg så?
ForumindlægHej, Jeg har tænkt på, at jeg gerne vil studere medicin her efter 3.g. Jeg regner dog ikke med at få det krævede snit, men hvad gør jeg så? Findes der andre måder at komme ind på? Altså kan jeg tage nogle "kurser" for at forbedre mit snit - eller kan jeg måske gøre andre ting? Håber... -
Matematik uden naturvidenskab?
ForumindlægEr det slet ikke muligt at tage en længerevarende uddannelse inden for matematisk uden at naturvidenskabelige fag(foruden matematik) er inkluderet? Jeg har let ved og nyder at lave matematik. Men fysik, kemi, biologi osv. kan jeg tilgældt ikke fordrage. Har jeg et stort problem? Jeg har kigget l... -
Samtidshistorie på den gamle reform. Bestået?
ForumindlægMojn. Jeg fik for ca 4-5 år siden min studenterhue, og det var vel nok bar' dejli'! Men jeg er sgu lidt i tvivl om hvorvidt jeg er bestået eller ej i faget "samtidshistorie", eftersom jeg åbenbart fik 5 i årskarakter, og 6 i eksamenskarakter. uden at være det største matemat... -
Enzymer
ForumindlægEr der ikke nogen, der vil hjælpe mig med en opg. angående enzymer?
