Engelsk

Rettelse? :)

29. marts 2014 af Ukkkk (Slettet) - Niveau: B-niveau

En der vil rette min aflevering! :)

(tror ikke, at der er mange fejl). :))

Vedhæftet fil: Aflevering.docx

Brugbart svar (1)

Svar #1
29. marts 2014 af policemanmem

Jeg har lige kigget den igennem og har følgende ting at påpege (jeg vil ikke rette den, da det er en aflevering og du skal bedømmes på det, du kan):

1) "internet" på engelsk er altid med stort -> Internet. Desuden skal "net" også skrives med stort, hvis du bruger den variant. Men "the Net" er uformelt på engelsk.

2) Du starter dine afsnit med: "In text X is about..." -> Enten fjernes præpositionen 'in' (Text X is about...) - eller også skal der omformuleres lidt (eks. "In text X we hear about....")

3) Du har for mange kommaer. Ved relativsætninger skal du være opmærksom på følgende: Er sætningen restriktiv sættes ingen komma. Hvis sætningen ikke er restriktiv sættes komma.
Eks. "Jeg så en mand, som havde en sjov hat". På engelsk kan det enten være a) "I saw a man who had a funny hat" (restriktiv) eller b) "I saw a man, who had a funny hat" (ikke restriktiv). I eksempel a) indskrænker relativsætningen (who had a funny hat), hvilken mand der er tale om (altså er det vigtigt, at det var manden med den sjove hat, jeg så). I b) er det en parentetisk bemærkning med betydning "who by the way had a funny hat" - dvs det er ikke vigtigt for sammenhængen, at manden havde en sjov hat.

Håber det giver nogenlunde mening;)

Svar #2
30. marts 2014 af Ukkkk (Slettet)

Tak, det gav meget mening. :)

Ved 3) har jeg rettet til følgende:

- "In text 1 we hear about a 26-year-old girl named..."

- "Text 2 is about the negative aspects of the Internet."

- In text 3 we hear about Stuart Jeffries, who claims that it is not necessary to answer e-mails..."

- "Text 4 focuses on young people who spend..."

Er det fint? :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
30. marts 2014 af policemanmem

Det lyder bedre ja;)

Svar #4
30. marts 2014 af Ukkkk (Slettet)

Super, tak. :)

Skriv et svar til: Rettelse? :)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.