Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 14681 til 14700 af 18758
-
Mundtlig Dansk Eksamen STX
ForumindlægHello. Sagen er den, at jeg skal til dansk eksamen snart. Derfor ville jeg gerne spørge folk til råds vedrørende denne eksamen. Et af problemerne er, at jeg ikke komplet ved, hvordan man skal strukturere sin mundtlige fremlæggelse, men jeg har en idé: 1. Disposition (Hvad vil jeg fortælle om?) ... -
Skriftlig fremstilling i morgen
ForumindlægHey, hvem skal op i morgen? Er i nervøse, det er jeg nemlig. En smule.. Hvad tænker i at skrive? For mit vedkommende vil jeg gerne skrive en essay eller artikel -
Ordforråd
ForumindlægHej allesammen :-) Det er lige gået op for mig, at jeg faktisk ikke har et særligt godt ordforråd. Jeg kan sagtens kommunikere med andre mennesker og debattere, men det er ikke altid, jeg kan udtrykke mig selv korrekt. Er det ret normalt? Jeg er ikke særlig god til at argumentere, men jeg vil ger... -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHej jeg skal til optagelses prøve på stx den 7. april. Alt er mundligt, Fysik kemi, matematik, dansk og engelsk. Jeg går i 10 klasse. det jeg undrer mig over er om jeg kommer op i noget jeg har arbejdet med i 9 klasse eller noget fra 10 klasse. Er prøverne svære? Jeg vil gerne vide alt om optagel... -
Kender I nogle gode krimier?
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at læse krimi for underholdningens skyld og dels for at forbedre læsningen generelt. Kan I anbefale nogle gode krimier ( spændende )? - jo flere bud, desto bedre :) På forhånd tusind tak -
lidt hjælp søges!(MATH)!
ForumindlægHej!\nJeg vil lige spørge om der ikke er nogen som kunne tage et lille kig på disse opgaver. Jeg ved godt at der er mange men langt størstedelen af dem er færdige der er bare et par steder hvor jeg er lidt i tvivl.\nHåber at der er nogen som er villige til at hjælpe. \n\nOpgave 1)\nI et koordinat... -
SRP: Jeres Emne?
ForumindlægHvad skriver I om i SRP? Jeg ved at en del 3g'ere skriver SRP her op til jul, så lad os dele det med hinanden... Jeg skriver om reaktionskinetik i mat og kemi. I mat kommer jeg ind på seperation af de variable og mere indviklede differentialligninger, i kemi er det nogle forsøg med enzymer ... -
Spansk hjælp til enhver
Forumindlæghejsa, mit navn er Christian Jørgensen, jeg er 16 år gammel, og går på Kastanievej Efterskole. Jeg har boet i Mexico i et par år, af samme grund taler jeg flyndende spansk, engelsk, dansk og fransk¨,hvis I har brug for nogle rettelser kan I altid sende dem til [email protected] Jeg prøver at ve... -
Rettelse af kort tysk tekst
ForumindlægHerunder kommer den tyske tekst, efterfulgt af et dansk udkast. Håber i vil hjælpe :) Efterhånden som jeg når længere smidder jeg et tekst-bid herind, så kig efter opdateringer :)På forhånd tak.In den letzten vielen Jahren sind wir auf verschiedenen Formen von Seminaren aufmerksam ge-macht, und i... -
Virkelige britiske ord
ForumindlægHej jeg skal snaet til England og så vil jeg bare spøre om Du kunne nogle virkelig engelsk britiske ord. Det må også være nogle ufine ord:) -
Erik morsing
ForumindlægJa! - Nu er der så mange som der har oprettet indlæg om Erik Morsing, og havde lige lyst at gøre det samme :) - Velkommen, atter, atter, atter igen :p -
Analyse - Folkeskole vs. Gymnasiet?
ForumindlægHej alle. Jeg skal i morgen inden midnat aflevere en analyse af novellen "Den blomstrende have" af Maja Maria Aidt. Jeg sidder i den trælse situation at jeg har haft 2 ugers fravær fra gymnasiet grundet en slem omgang kyssesyge, og derfor har jeg ikke været til de lektioner, hvor de... -
Dk-mdt
ForumindlægHej!Skal snart til dansk eksamen, og så ville jeg høre, hvordan I vil starte derinde. Fx ved en novelle, vil i så bare begynde med; "Jeg har trukket en novelle af Peter Seeberg fra 19.., den handler om (... et lille resume)" og så ellers bare det man har fundet frem til?Jeg er så urolig... -
Præsentation af modernistisk tekst/film, hjælp, hurtigt!
ForumindlægHej. :) I engelsk skal jeg lave en præsentation af en modernistisk novelle/romanuddrag/film. Dvs. jeg skal fokusere på hvorfor teksten/filmen er modernistisk og hvordan man kan se det. F.eks. vise hvordan forfatteren er modernistisk og hvordan forfatterens måde at skrive på er modernistisk i tek... -
Som englene flyer.
ForumindlægHej dig! Det ville være rigtig dejligt, hvis du havde lyst til at hjælpe :-) Jeg har i dansk trukket; 'Misbrug og Rus', hvor jeg har valgt at arbejde med 'Som englene flyver' Af Naja Marie Aidt. Jeg har funderet lidt over, om man evt. kunne sætte denne novelle ind i en berretterm... -
"Blomster" - litterær artikel, HJÆLP
ForumindlægHej.. Har siddet og kigget lidt rundt herinde, men synes stadig jeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg skriver en litterær artikel. Den skal skrives over "Blomster" af Jacobs Ejersbo, og opgave formuleringen lyder: "Lav en indledning, som I mener, vil fande læseren. I skal fo... -
Vendingssamling
ForumindlægHej!Jeg skal op til mundtlig tysk fortsætter (2g) her d. 10 juni. Jeg er ikke den skarpeste Messer i skuffen mht. til tysk så jeg er ved at samle en række vendinger som kan hjælpe mig lettere og mere flydende gennem eksaminationen.Vendinger:- Bei Beginn der Geschichte (ved historiens begyndelse)-... -
"Som englene flyver" - hvad tror I?
ForumindlægHejsa. Jeg har lige fået min dan/his opgave tilbage, hvor jeg har analyseret "Som englene flyver" fra Vandmærket og perspektiveret til "En kærlighedshistorie" fra samme novellesamling. Jeg har derfor et par spørgsmål, som det kunne være skønt at høre jeres mening om ;) Der a... -
Epik og lyrik - ældre litteratur
ForumindlægHej alle, jeg har været så "heldig" at trække nitten til dansk eksamen. Jeg skal op i ældre litteratur, hvor jeg primært beskæftige mig med folkeviser og St. St. Blicher og 'Den Blicherske novelle'. Jeg har fundet en masse tekser om emnerne, men jeg har dog stadig nogle probleme... -
Sjove/irriterende hændelser under eksamen
ForumindlægI går var jeg til mundtlig eksamen i dansk (folkeskolen) og jeg sad i et forberedelses rum og læste min novelle jeg havde fået udleveret. Pludselig, mens jeg sad og læste min novelle, var der en bold som ramte vinduet til mit rum. Jeg kiggede ud og så et par drenge fra 5.-6. klasse. Jeg ignorered...
