Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14701 til 14720 af 23489
-
USA's Økonomi
ForumindlægHej Jeg skal til at lave SRP om USA's økonomi igennem de seneste år og finanskrisen. og ville bare spørge om der var nogle der havde skrevet en tidligere opgave (i International Økonomi højst sandsynligt) om USA's økonomi i en tidsperiode, helst de seneste år, eller finanskrisen, da finan... -
Gæring af øl - hjælp!
ForumindlægHej alle. vi er gået i gang med et lille projekt l biologi om ølbrygning. vi er i fuld gang og skal dertil lave en rapport... Jeg mangler hjælp til følgene spørgsmål: 1) Hvad sker der i gæringsprocessen (opskriv reaktionsligning) og hvorfor laver man evt. omflytning til en anden gæringsbeholder... -
amerika vs danmark
Forumindlæghey derude, har I nogle bud på hvilken betydning USA's magt havde på danmark? altså USA var i mellemkrigstiden stormagten, og var det økonomiske centrum. hvilken betydning havde det for Danmark? mit bud: danmark er et meget lille land, som har svært ved at komme ud med sine varer. Neto... -
Forsøg el
ForumindlægHej, jeg er ved at læse op til eksamen og er derfor ved at læses mine gamle rapporter igennem: Jeg har skrevet 2 formler ned fra tavlen som er: P=U*I og I=U/R Men jeg kan ikke helt se havd jeg skal bruge P=U*I til? Jeg er med på at jeg skal bruge I=U/R til at finde ud af om Rerstat bliver sto... -
Fysik problemer :)
ForumindlægHej :) - Har lidt problemer med en lille fysik opgave. Jeg skal regne ud a) hvor meget en tømmerflåde synker i vandet b) hvor stor en nyttelast den maximalt kan bære . Jeg ved at den har et areal på 2,5 m2, dens planker er 10 cm tykke, plankernes densitet er 547 kg/m3 og så har jeg regnet opdrift... -
Karakter i færdighedsregning
ForumindlægHej alle sammen (: Så er de skriftlige eksamner klaret for alle os, der ikke fik trukket skrifligt engelsk, og man kan i stedet nå at blive bekymret over, hvordan det mon gik. Det er allerede sket for min så jeg har et lille spørgsmål.. Er der nogen der ved hvor mange fejl man må have i færdighed... -
Grundloven 1849
ForumindlægJeg har et lille spørgsmål til den oprindelige udgave af grundloven fra 1849. Alle mænd, som kunne forsøge dem selv, kunne stemme på de opstillede kandidater til folketinget. For at kunne stille op til landstinget, skulle man have en pæn formue. Men var det udelukkende kongen som valgte hvem so... -
diktafon til at optage forlæsninger
ForumindlægHejsa, I forbindelse med mit studie går jeg til en del forelæsninger, som jeg vil meget gerne optage. og derfor vil jeg gerne høre om i kan anbefale nogle diktafoner? i fornuftig kvalitet? Da jeg ikke altid kan være heldig at sidde på første række, men den skal være lille/bærebare så jeg ikke sk... -
Psykologi eksamen synopsis
ForumindlægHej. En lille haster, til min synopsis som jeg skal lave til eksamen i morgen. Mit tema er psykopati og ondskab- jeg vil bla bruge Daniel stern ( Udviklingsteori) Johan cullberg (den dyssociale personlighed) I min perspektivering vil jeg bruge Bandura (moralsk frakobling) MEN jeg har sådan l... -
Bundfald
ForumindlægHej.. Jeg har et lille spørgsmål. Hvorledes er det muligt at afgøre identiteten af bundfaldet? -Altså farven af bundfaldet. Har nemlig en opgave der lyder således: Hvilke andre anioner giver et hvidt bundfald med Ba2+ som ikke opløses i saltsyre? Og hvorledes er det muligt at afgøre identiteten a... -
tysk - nogen der vil kigge det igennem?
ForumindlægHej, Jeg skal op til tysk her om 13 timer og det ser så håbløst ud... Jeg har skrevet omkring to sider så godt jeg nu kan præsterer. Er der en venlig sjæl der vil læse det igennem og rette i det? Jeg har læst mig blind på det hele efterhånden... Indholdet af teksten er ikke godt, men en andens ... -
Fysik og kemi
ForumindlægHej, det er angående kemi. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe. Tak på forhånd. I min klasse i kemi skal vi snart lave en lille eksame. Jeg har trukket salte, og nu ville jeg spørge om, hvad man kunne lave. Skriv h... -
opskriv en kemisk formel der viser dobbeltbindindingens placering
ForumindlægSom i overskriften skal jeg opskrive en kemisk formel der viser dobbeltbindingens placering i nogle fedtsyre Octandec-9-ensyre Octades-9,12-diensyre Altså jeg tror jeg er kommet frem til at der i den første fedtsyre skal være en dobbeltbinding på 9. led og i den næste fedtsyre skal der være to,... -
Forståelse
ForumindlægPå den tredje dag visnede græsset på markerne og bladene på træerne, mosset på klipperne og blomsterne i haverne. For mennesket lavede selv vejret og fordelte regnen nøje efter en plan. Der var bare en lille fejl i den regnemaskine, som fordelte regnen. Da de fandt fejlen, lå lasteprammerne på de... -
Hjælp til Chemsketch - Haster
ForumindlægHej! jeg har et lille problem, jeg har nogle strukturformler som jeg har skulle tegne ind på computer så de var letlæselig og nu har jeg prøvet ca. 4 forskellige kemi programmer her iblandt Chemsketch, men jeg kan aldrig få det til at virke som det skal! ville bare hører om nogle ville tegne de... -
Time løn
ForumindlægJeg har et lille arbejde ved siden af mit rigtige arbejde, og får 50 i timen, arbejder fra kl 17:00 til 21:30 det så 4,50 time hvor jeg også nogle gange er der kun fra 14:00 til 17:20. det mere fordi jeg gerne vil vide hvordan man beregner det når det ikke er hele timer. som f.e.k.s fra 17:00 til... -
Mat (B1)
ForumindlægDe informationer jeg for at vide er : En del af inddækningen på et udsugsninganslæg er svejst sammen af to ens keglestubbe. Hver kegle stub har højden h=300mm. Den store grundflades diameter D=400mm. En frembringer i keglen danner vinkel w=65º med grundfladen. a) Beregn diameteren d i ... -
Engelske tider
ForumindlægHej Nogen der kan fortælle mig, hvilken af følgnede sætninger på engelsk der er korekt oversat, og gerne komme med en lille forklaring? Dansk: "Situationen er blevet værre i løbet af den sidste" Vi har altså en sætning der fortæller, at en situation er blevet værre over den senest... -
Nogle årskarakter som ikke tæller ??
ForumindlægHey derude Jeg har muligvis et lille problem . Jeg bliver student til sommer , og så mine årskarater på lectio forleden dag . Jeg fik både 12 i eø og idræt men problemet er at de ikke er ført ned til mit eksamens bevis . Muligvis skyldes dette at jeg ikke skal op til eksamen i netop de fag . ... -
Efter krigen..
ForumindlægVi skal skrive en historie om hvordan det var efter krigen i ens familie, ens eget personlige liv og der er nogle krav; 1) Man skal være i teenage årene og stadigvæk havde oplevet noget af krigen. Fx: Man var fem der den sluttede og nu er man 15. 2) Man skal være en teenager og man skal vide hv...
