Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 14721 til 14740 af 47924
-
To studieretninger?
ForumindlægHej Jeg er en ny HTX- elev som har tænkt sig at have fysik, kemi og matematik på A- niveau. Problemet er at på min skole er studieretningerne inddelt i enten science (mat A, fysik A) eller biokemi (mat A, kemi A) og hvis jeg tager begge på højniveau så har jeg jo to studieretninger. Kan man det?... -
Jeg har trukket emnet antisemitisme i mundtlig historie eksamen og jeg skal, i en synopsis, selv lave en problemformulering, brug for hjælp
ForumindlægJeg har trukket emnet antisemitisme i mundtlig historie eksamen og jeg skal, i en synopsis, selv lave en problemformulering, brug for hjælp -
FSA
ForumindlægHej. \nJeg opdagede først denne gode side for få dage siden, men har været en flitig bruger siden. Jeg skal op til FSA i kemi, fysik og biologi om kun 3 uger og har meget stof at indhente. I, evt. folkeskole elever, har måske nogle gode råd til hvilke rapporter, opgaver eller noter, jeg kan benyt... -
Hjælp til Datalogi (C++) ifm. kommende eksamen (1.års cbs stud.)
ForumindlægHej Jeg leder efter en erfaren person, som kan afsætte nogle timer - hvis ikke nogle dage - til at hjælpe med en kommende datalogi eksamens opgave, selvfølgelig mod betaling. Programmet skal skrives i C++. Skriv gerne tilbage herinde, eller til [email protected] Venlig hilsen... -
9.klasse
ForumindlægHey!Skal op i fysik i overmorgen...:/ Og har brug for hjælp. Mangler nogen forsøg til-Vekselsrøm-Radioaktivitet-KalkOgså skal jeg op i engelsk d. 6/7:(Er meget, meget nervøs! Plejer at få 8...ikk det bedste.. og vil self. også gerne have 8 til eksamen!Hvis nogen ligger inde med notater til følgen... -
Vi laver en prøve eksamen. Jeg skal lave en analyse til teksten Fasaner af Helle Helle
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde symbolerne i teksten Fasaner. Jeg skal ikke op til den rigtige eksam. -
Hej er der nogen der vil se min skriftlig engelsk eksamen på A niveau igennem?
ForumindlægThe short story “In the National Gallery”(2007) by Doris Lessing is about an I person and a man in the sixties who is reminded of his unattainable love from his youth when he sees a young French girl who is like the girl he loved. In the text we are dealing with a first person narrative who is t... -
"What'd I say" storform eksamen i morgen
ForumindlægHEy alesammen, Er der nogle der kan fortælle mig hvordan storformen ser ud i "What'd I say" af Ray Charles. på forhånd tak, HIlsen HasseP -
Hvad kræver det?
ForumindlægHej allesammen! Jeg overvejer at tage Billedkunst C som valgfag på HTX, men hvad kræver det for at få gode karakterer? Jeg har tidligere tegnet meget, men i 6. klasse begyndte jeg at illustrere på computeren istedet, så jeg har ikke tegnet seriøst i lang tid. Bedømmes karakteren på analyse-... -
Hjælp søges! Nogle samfundsfaglige genier? 9 klasses afgangs eksamen.
ForumindlægHej, jeg har trukket Unge ekstremister. Jeg har 24 timer til at udarbejde et produkt, der tager udgangspunkt i de problemer, som der er blandt unge i Danmark i forhold til ektreme holdninger. Jeg skal gennem produktet redegøre for hvilke grupper der befinder sig i Danmark, og hvad deres holdning... -
2 korte spørgsmål om litterær perioder op til Dansk Mundtlig - 9. klasse eksamen
ForumindlægHej. 1) I en analyse, hvordan finder man ud af hvilken litterær periode en tekst fra fx 1850 er skrevet i? 2) Hvilke litterære perioder er nødvendige (gode) at have styr på? På forhånd tak -
Kemi A skriftlig eksamen d. 30. maj 2011
ForumindlægHvordan synes I, at det gik? Her er min besvarelse - hvor meget af det forhåbentligt er rigtig nok. -
Studieretning
ForumindlægJeg har fundet en spændende studieretning på HTX, som jeg tror vil gavne mig mest i fremtiden. Studieretningen som overvejes er ''internationale medier'' hvor følgende niveauer er påkrævet: Kom/it A, Engelsk A og mediefag C. Samtidig har jeg tænkt mig at hæve matematik fra dens n... -
vind og vandebergi
Forumindlæghej :v jeg skal op til fysik eksamen her den 12/6. jeg kan komme op i : Vind og vandenergi salte ( syger og gaser ) magnetisme elektricitet lyd ( svingninger ) alkohol ( organisk ) kan i ikke hjælpe mig med, at finde forsøg? -
Hjælp !!!
ForumindlægKan jeg stadigvæk godt komme ind på for eksempel administrationsbachelor uddannelsen selvom jeg ikke har færdigt gjord min HF helt, men der imod fagene der kræve af adgangskrav for at komme ind på uddannelsen. Skal også lige siges at jeg har taget fagene som enkeltfage -
Solens udstråling af energi og tabt masse, Vejen til Fysik B2, Opgave 110, Side 123, (Knud Erik Nielsen og Esper FolgH)
ForumindlægOpgave 110. Solen stråler med effekten 3,83 • 1026 W. a) Hvor meget energi udstråler Solen på et år? Mit forsøg: 1 W = J / s 3,83 • 1026 = J/ ( 60 • 60 • 24 • 365 ) = 3,83 • 1026 •( 60 • 60 • 24 • 365 ) = 1,2083 • 1034... -
Forvirret
Forumindlæghej alle sammen sidder her og øver mig til mat. mund.har nogle spørgsmål, som håber I vil svare.jeg går i 1g. min årskarakter er på 7.6, (gennemsnit) som nogle syntes er meget lavt.har lige fået 7 i fysik i mundligt (årsprøve), er bange for at jeg får under 6 i gennemsnit i årsprøverne?er årspr... -
f'(x) - eksamen uden hjælpemidler + ln regneregler
ForumindlægSidder med vejledende eksamensopgaver på mat B niveau i delen uden hjælpemidler. Heraf mit spørgsmål, der er generelt og ikke specifikt til en opgave: Hvis en figur viser en grad for en differentiabel funktion f. hvordan bestemmes der så f.eks. f '(2) eller f '(0) Jeg mener at f '... -
Ammoniak som grønt brændstof - stx kemi A eksamen 16. august 2013
ForumindlægHej SP Jeg søger et klogt hovede der kan hjælpe mig igang med denne opgave. Jeg forstår egentlig godt opgaven, men kan ikke lige finde ud af, hvordan jeg skal komme i gang med den.. Opgaven lyder: Noget af ammoniakken i forbrændingskammeret forbrændes ikke, men opløses i det vand, som dannes v... -
Hjælp til uddannelsesvalg
ForumindlægHej alle sammen!!!! Jeg har brug for jeres mening til min uddannelsesvalg. Jeg går i 10. klasse nu, og til næste år vil jeg meget gerne på gymnasiet. Da jeg er bagud med 2 år, så har jeg overvejet at tage hf, fordi det er kort, men min vejleder og mange andre siger, at det bliver svært og meget h...
