Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14721 til 14740 af 26896
-
Stofmængde
ForumindlægHver femte sekund indånder vi omkring en halv liter luft. Hvor stor er stofmængden O2 indeånder vi ved en vejrtrækning, hvis luften indeholder 2,6 * 1021 molekyler dioxygen. Min lærer forklaret mig det, men forstod intet.. Er der nogen der kan hjælpe mig, eller give mig et hint? -
Svovlsyre
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvorfor man ophørte produktionen af svovlsyre i 2004? Gerne med kildehenvisning -
cirkler
ForumindlægTo punkter på en cirkels periferi deler denne i to cirkelbuer i forholdet 1:8. Du skal bestemme den mindste vinkel mellem radierne til de to punkter. ved ikke hvad jeg skal gøre. -
Cirklens ligning
ForumindlægEr gået i stå i denne opgave, har skrevet lidt, men er ikke sikker på hvordan jeg kommer videre... (se vedhæftede fil) Jeg har valgt at kalde linjen L, bare lige hvis det forvirrede nogen. -
Vektorer i rummet bestem ligning
ForumindlægDet drejer sig især om opgave c. Hvordan løser jeg den -
Foton energi
ForumindlægHej, Hvis en metalplade bliver ramt af en foton med lige præcis den rette mængde energi, så vil der blive frigjort en elektron fra metallet. Men elektronen vil vel ikke blive frigjort fra metallet? Den vil jo bare blive hoppe ud til en anden tilstand ikke? Tak -
Hjælp til matematik
ForumindlægEr der en venlig sjæl da kan forklare denne. -
Logoritmer
Forumindlægder en venlig sjæl da kan forklare mig hvordan jeg løse denne. Tegne 10x og også tegne den omvendte log(x) -
Hjælp jeg forstår ikke formålet med antistoffers istotypeskift?
ForumindlægJeg har følgende opgave hvor der står: Beskriv formålet med antistoffers isotypeskift. FACIT: Det er vigtigt at den tunge kæde kan foretage isotypeksift fordi det tillader antistofresponserne at tilpasse sig type og lokalisation af en given mikrobiel trussel og dermed opnår antistofferne en ... -
Hjælp til figur om oliedannelse
ForumindlægHej sp Jeg har brug for hjælp til dette billede om oliedannelse. ER der nogle, der kan fortælle grundigt, hvad billedet fortæller. Tak på forhånd. -
Transskription og Translation
ForumindlægHej Er der nogen herinde der har forstand på proteinsyntesen, der kan forklare mig transskription og translation processen? please hjælp. -
Sammenhæng mellem indkomst og holdning til velfærdsstaten
ForumindlægHej alle, Jeg har fået stillet en opgave om at undersøge sammenhængen mellem indkomstgruppe og synet på, hvor godt offentlige institutioner fungerer. En af tabellerne, jeg har fået tildelt, viser, at det er den midterste indkomstgruppe (her angivet som dem der tjener 500.000 til 999.999 kr.) de... -
sammensæt ioner til kemiske formler
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave, at jeg skal sammensætte Fe3+ og CO32 - men jeg synes det kommer til at se mærkeligt ud, når jeg sammensætter det. Er der nogen, der ved hvad det kan være og hvorfor? På forhånd mange tak. -
Syre-base reaktion for kanelsyre i vand
ForumindlægHej Hvordan ser en syre-base reaktion for kanelsyre i vand ud? Tak på forhånd. -
Bestem den pris, der giver det største dækningsbidrag.
ForumindlægMin lærer siger, at jeg skal bruge differentialregning til opgaven. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal løse den? P(x) = -10x+2000, 0 < x < 200 R(x) = -10x2+2000, 0 < x < 200 C(x) = 13/72x3-25x2+1850x DB(x) = - 13x3/72+15x2+150x, 0 < x < 200. Jeg har vist at det største mulige d... -
Biologi figurer
ForumindlægHej, Jeg står og skal forklare nogen biologi figurer om et par dage, og jeg har simpelthen så svært ved at forstå dem. Jeg har vedlagt dem længere nede, er der nogen af jer, der kan forstå disse figurer? -
Kemi 0-b
ForumindlægGod aften. Ifm. tilmelding til kemi 0-b her til 2024 ønskes tips og tricks mht. studieteknik, den mundtlige eksamen, relevante opgaver, samt hvilket emne jeg eventuelt kan kaste mig over her til jul som en lille introduktion. P.t. rækker mit vidensniveau til at kunne genkende forskellen på en syr... -
Statik opgave, find reaktionskræfterne i A og B
ForumindlægHej alle Jeg har bøvlet lidt med denne opgave, og kan af en eller anden grund slet ikke komme frem til det resultat der står i vores facitliste (Som vores lærer i øvrigt har sagt har nogle fejl) Så er der en herinde der kan regne den for mig? Bare så jeg kan se om det er mig eller facit der t... -
Læs mit digt
ForumindlægHej jeg har skrevet dette digt, jeg tager imod kritik(: Hvis bare jeg var en svale, 2024 Klokken er tolv og jeg vækker mor i hendes alenemor-søvn Jeg er så bange for at se ham i morgen, jeg kan ikke sove Jeg græder alle tårnede der er tilbage i mig, i håb om hun skulle sige, at hun finder en l... -
Andengradspolynomium koefficient betydning
ForumindlægHej folkens, Jeg har bare lige et "hurtigt" spørgsmål om folk kunne forklare de koefficienter som findes i en andengradspolynomium, fra det jeg ved, så bestemmer a om parablen peger opad eller nedad. Jeg tror også at b bestemmer om parablen er mest til højre eller til venstre, og c er s...
