Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14781 til 14800 af 17400
-
Toppunktet - 2.gradspolynomier
ForumindlægHeyy Jeg sidder med en opgave til en aflevering, som jeg ikke helt kan finde ud af, den lyder sådan her: Vi betragter 2. Gradspolynomiet f(x) = a · x2 -12x + 18 a) Bestem a så parablens toppunkt ligger på x-aksen. b) Bestem herefter a så x=1 er rod i polynomiet. Jeg håber d... -
Hjælp til eksamenssæt HHX
ForumindlægHej derude, Jeg sidder på falderebet på HHX og kæmper med vores permanent sidste aflevering i matematik (hvilket jeg ikke er skarp til) Som et sidste desperat forsøg på at opnå en nogenlunde karakter vil jeg høre herinde om der er en som ligger inde/kender en som ligger inden med et besvaret eks... -
gæringsproces gå fra aerob til anaerob?
ForumindlægHej, jeg er i gang med min sidste aflevering, har desværre en del problemer med den. Der står i teoridelen i opgaveformulering dette: "Ved forsøgets start er der ilt til stede i glassene, og der vil ske en respiration og dermed dannes kuldioxid. Glassene bliver dog hurtigt anaerobe (iltfrie)... -
Sekularisering og etik
Forumindlæghej allesammen. jeg har en aflevering jeg skal aflevere, den omhandler sekularisering og etik, så er der nogle spørgsmål jeg ikke kan finde svaret på. jeg håber i kan hjælpe mig, det ville være meget godt. Hvilke argumenter er der for tekstens holdning? Hvilke argumenter er der imod t... -
hjææælp, kan simpelthen ikke finde ud af det (udlede en formel)
ForumindlægHey allesammen! Jeg sidder her og skal aflevere en fysik aflevering "Mekanisk energi for et pendul", og der er nogle opgaver som jeg dog ikke kan finde ud af og derfor håber jeg at der er nogle her som kan hjælpe mig :) Opgaven går ud på at udlede formlen (l) for h Jeg tror man skal... -
Beregn den energi der fjernes for at sænke temperatur
ForumindlægHey Jeg er igang med en aflevering, og en af opgaverne lyder: En pakke smør (500 g) er ha°rd af at være i køleskabet (+5°C). Pakken tages ud af køleskabet og lægges i en fryser (-18 °C). Ls for smør er ???? = 34,7 kJ. kg Den specifikke varmekapacitet for smør pa° fast form: ?? = 1050 b) ... -
Grammatiske fejl
ForumindlægHej Jeg har fået en aflevering for, hvor jeg skal finde grammatiske fejl i sætninger, men jeg mangler de sidste 2. Fejlen er understreget, men jeg kan ikke helt se, hvad fejlen skulle være? 1. In several texts, war is described lively despite the seriousness of it. 2. In the short story &ldqu... -
Kemi, der haster en del
ForumindlægHej jeg har ikke haft held med at løse en opgave til min kemi-aflevering imorgen, hvor jeg skal beregne massen af bly i en titreringsreaktion(blodprøve). Blodprøvens volumen er 10mL og ækvivalenspunktet blev nået efter tilsætning af 3,47mL 0,01M EDTA reaktionsskema følger 2Pb^2+(aq) + EDTA^4-(... -
Vi får ingen læseferie
ForumindlægHej med jer På min uddannelse har vi fået afvide at vores læseferie bliver aflyst, og vi skal i almindelig skole helt til vi bliver studenter. Det vil altså sige at vi skal lave almindelige lektier og afleveringer imens vi skal forbrede vores 7 eksamner. Vi synes ikke det er fair, og vi vil... -
Absorbans
ForumindlægHej Jeg er virklig kørt død i en biotek aflevering og kan slet ikke tænker mig frem til svar længere. Jeg har vedhæftet opgaverne jeg ikke forstår 1) Jeg ved at farven kommer fra NAD^+, og der dannes mere af det. Jeg forstår bare ikke helt realtionen imellem NAD^+ og NADH fordi giver NADH så... -
Bjerrumdiagram/pks
ForumindlægHej Er i gang med at skrive en aflevering i biotek, og skal indrage et Bjerrumdiaggram for både arganin og aspartat til min besvaresle (se vedhæftet bilag), men kan ikke finde hverken bjerrumdiagrammer, eller pKs-værdier så jeg evt. kan tegne nogle diagrammer selv. Tænkte, at det måske var bjer... -
HJÆLP
ForumindlægHej. Sidder og sveder over en ligning jeg simpelthen ikke kan knække, i en aflevering til imorgen. Jeg skal finde skæringspunktet mellem g(x)=5x og f(x)=x^2+6 Er nået til 6=5x-x^2 hvis det er rigtigt, men har ingen idé om hvad jeg gør fra her. Kender godt til log() men det er den del uden hjæl... -
Hjælp til matematik! Formel og andengradsligning
ForumindlægJeg har to opgaver i min aflevering jeg ikke kan finde ud af. Her kommer de: 1. Formlen y=2,7*0,96^x beskriver, hvordan prisen på rækkehuse i et bestemt kvarter har udviklet sig efter 2008. Her betegner y prisen i mio. kr. på et rækkehus og x antallet af år efter 2008. a) Hvilken type væks... -
Adjektiver små problemer
ForumindlægHej er igang med en aflevering, har næsten lavet det hele men er gået lidt i stå under nogle oversættelser. Er det en nyttig ting? kender du en sjov vittighed? Det er en kort film. Og nogle modsætninger som jeg ikke kan finde: rubios - ? alegre - ? anticuados - ? desordenada - ? bonit... -
Naturvidenskab med triple A
ForumindlægHej, jeg er lige blevet 1.g'er på STX og har valgt en naturvidenskablig linje med matematik på A og fysik, kemi på B. Jeg er rigtig glad for fysik og kemi, og jeg har fået af vide af vores tutorere at der er visse fordele ved at vælge disse tre ovennævnte fag på A-niveau (bortset fra de man... -
Reducering af (a+b)^2-a(a+2b) og 2 mere
ForumindlægHej, er lige startet på gymnasiet og sidder og bikser med noget matematik. Er der nogle der lige kan hjælpe mig med noget reducering? Det er til en aflevering der skal afleveres i morgen. :) Den første: (a+b)^2 - a(a+2b) Den anden: (x+y)^2 - 4xy Den tredje: (p-q)^2 + (p+q)^2 - 2(p+p)(p-q) Ha... -
bioteknologi - HJÆLP TAK
ForumindlægHej venner, Jeg sidder fast i en aflevering, som jeg meget meget gerne skal ha lavet færdig idag. Jeg har brug for hjælp i følgende spørgsmål: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Fagenes%20sider/Bioteknologi/100520_bioteknologi_A_vejl_opgavesaet_1.ashx FORKLAR, HVORDAN RETINOL O... -
Rapport om Fordampningsvarme for vand
ForumindlægHej Jeg er gået lidt i stå med min fysik aflevering, håber at der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak 1) Vi skal måle dyppekogerens effekt og tiden, der går. Forklar, hvordan man bestemmer den tilførte energi ud fra de to størrelser. Effekt= 1,12KW tid=6 min ______________________________... -
Skæringspunkter for andengradspolynomium
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med en mat aflevering og i en af opgaverne står der: Et andengradspolynomium er givet ved f(x) =−0,74x2−5,3x+ 7,2 Bestem skæringspunkterne mellem grafen for f og koordinatsystemets akser. Jeg har tegnet grafen i GeoGebra, så jeg kan jo sagten bare aflæse den, m... -
Linære funktioner
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at arbejde på min aflevering om linære funktioner. Jeg er nu nået til et spørgmål, der ikke giver helt mening. Håber i kan hjælpe:-) Tak på forhånd. Spørgsmål; I en prognose regnede man med, at flytrafikken over Europa ville stige efter formlen f(x)=0,39*x+8, hvor f(...
