Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14801 til 14820 af 26896
-
Filosofi - Bentham
ForumindlægEr der ikke lige nogle som vil forklare med jeres egne ord, hvad de forskellige punkter under Bethams model betyder: 1. Dens intensitet? 2. Dens varighed? 3. Dens sikkerhed eller usikkerhed? 4. Dens nærhed eller fjernhed 5. Dens frugtbarhed 6. Dens renhed 7. dens omfang -
HJÆLP MATEMATIK
ForumindlægHej. jeg har virkelig brug for hjælp.. Opgaven lyder: Fra et dambrug udledes ved et uheld spildevand i et vandløb. Dette forårsager et iltunderskud i vandløbet.i en model beskrives iltunderskuddet ved funktionen: f(x)=96*x*0.67^x a) På hvilket tidspunkt er iltunderskuddet størst? Og hvor stort ... -
Hjælp til skriftlige mat.B
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med dette opgaver:::: Fra april 2005 og 20 måneder frem faldt ledigheden i Danmark med god tilnærmelse med 2900 personer pr. måned. I april 2005 var der 165 200 ledige. a) Opstil en model, der beskriver udviklingen i antal ledige i den nævnte periode. -
regression
ForumindlægJeg skal i en større opgave opstille nogle matematiske modeller (regression) og så herefter sammenligne den og forklare deres indgående konstanter fortæller. Og derudover diskuterer deres rækkevidde. Så det jeg har gjort er, at jeg har opstillet nogle skemaer og derefter lavet diagrammer (af de l... -
Afsætning - Blær!!
ForumindlægHey!!Skal op i Afsætning Niv. A i morgen!Er der nogen der kender nogen modeller eller teorier som ligger udenfor pensum, og dermed kan trække den mundtlige præstation op??Har meget godt styr på det grundlæggende, så mangler bare lige "The extra mile"!!Håber I kan hjælpe!! - Det ved jeg ... -
Funktioner
ForumindlægFra april 2005 og 20 måneder frem faldt ledigheden i Danmark med god tilnærmelse med 2900 personer pr. måned. I april 2005 var der 165 200 ledige. Opstil en model, der beskriver udviklingen i antal ledige i den nævnte periode. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. -
Beregn afstand til bil
ForumindlægJeg skal finde ud af hvor stor en afstand man skal holde til en bil, som kører foran en, ved 50 km/t. Jeg tænker lidt at hvis jeg nu finder forskellen mellem de to bilers bremse længde og lægger det sammen med den afstand man kan køre på 1,5 sekunder, som er reaktionstiden. Går jeg i den rigtig... -
brug for en Hjælpende hånd
Forumindlægskriver SSO opgave om apartheid og har valgt at forkuserer på filmen " goodbye Bafana " nogen der kender til en god filmanalyse model jeg kunne bruge til at analyserer filmen eller har nogen er jer lavet en analyse der måske kunne give mig en ide om det jeg skal lave :) Anyway svar... -
Hjælp
ForumindlægI et isoleret område 8fx en ø) uden kaniner i forvejen udsættes der nogle få kaniner. Antallet af kaniner i området t måneder senere kan beskrives ved modellen K(t)=1200/(1+e^5,0-0,68*t) 1) Bestem væksthastigheden efter et halvt år? svar: 166 kaniner/måned (står i bogen) -
Udviklingsprojekter
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgaver hvor jeg blandt ander skal gøre rede for hvilken rolle udviklingsprojekter kan have i en virksomheds strategi. Jeg er ikke helt klar over hvad jeg skal tage fat i og hvordan jeg skal gribe den an. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig til hvad jeg skal inddrage a... -
Differentialligning
ForumindlægI en model for, hvordan en bestemt population udvikler sig i tidens løb, antages det, at populationens væsthastighed er proportional med populationens størrelse. Tiden t måles i døgn, og proportionalitetskonstanten er 0,084. Det antages, at der til at begynde med er 10 individer i populationen. a... -
Differentiering/integrering
ForumindlægHej jeg har lige et lille problem, min opgave lyder: Koncentrationen af et bestemt medicinsk præparat i blodet hos en patient er en funktion af tiden t I en model er denne funktion givet ved: f(t)=0,3te^(-1,1x) Vis at f'(t)=0,3(1-1,1t)e^(-1,1t) -
Teknologihistorie eksamen
ForumindlægHej Jeg har en teknologihistorie skriftlig aflevering som jeg ønsker at få kigget igennem af en måske en teknologihistorie lærer og få evt at vide hvis jeg mangler nogle vigtige begreber modeller osv.. Opgaven er dog lidt lang, men håber nogen har tid og vil -
Analyse til SRP - haster
ForumindlægHej alle :-) Jeg har langt om længe fået udleveret min SRP. Og jeg har ikke sovet i nat, da jeg har siddet oppe, og overvejet hvilke analyser/modeller, jeg kan benytte mig af i min oppgave, hvor jeg skal foretage en virksomhedsanalyse af Lego som skal være fokuseret på virksomhedens rentabi... -
Afleveringsopgave
Forumindlæge) Giv eksempler på, hvorledes man ved opstilling af geometriske modeller og anvendelse af trigonometri kan gennemføre højde- og afstandsbestemmelse (f.eks. højdebestemmelse af bygninger tæt ved, og af bygninger, hvor der er forhindringer, så man ikke kan komme helt hen til bygningen). er de... -
HJÆLP + HASTER
ForumindlægHvordan starter jeg min filmanalyse af Flammen & Citronen? Nogle der har nogle gode modeller at gå ud fra? Jeg er igang med min 2 års opgave og skal starte opgaven med filmanalysen af denne film, og derefter skrive en masse historie osv osv. :) -
Alkohol, HJÆÆLP
ForumindlægEn mand vejer 70 kg. og drikker inden for et meget kort tidsrum 6 genstande. Opstil en matematisk model der angiver hans alkoholpromille som funktion af tiden. jeg ved at en genstand = 12 g alkohol og 8 g forbrændes i timen. - og ved den er lineær. hjælp. Hvordan løses denne opgave? -
hjælp!! PLEASE
ForumindlægEn befrugtet ægcelle bliver til 100 celler på 7 dage. a) Antage, at der er tale om ekspontiel vækst. Lav en vækstmodel ( Funktion ), der beskriver antallet af celler som funktion af antal dage! b) Vurder om modellen passer med virkeligheden efter 14 dage? Efter 9 måneder ? ( antallet / af atome... -
hjælp!! PLEASE
ForumindlægEn befrugtet ægcelle bliver til 100 celler på 7 dage. a) Antage, at der er tale om ekspontiel vækst. Lav en vækstmodel ( Funktion ), der beskriver antallet af celler som funktion af antal dage! b) Vurder om modellen passer med virkeligheden efter 14 dage? Efter 9 måneder ? ( antallet / af atome... -
Normalfraktildiagram
ForumindlægNår man har tegnet sit normalfraktildiagram for at påvise at et datasæt er normalfordelt, kan man så benytte R^2 (forklaringsgraden) til at se hvor god en tilnærmelse dataene er på normalfordelt? Eller skal man holde det til et skøn fra gang til gang? Grunden til jeg spørger er at når jeg lav...
