Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14961 til 14980 af 26896
-
Gompertz vækstfunktion
ForumindlægHej, jeg er igang med min SRP, og ville derfor hører om der er nogen der har kendskab til Gompertz vækstfunktion/model, da dette volder mig store problemer. Funktionen skal udledes, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken funktion det er helt præcist, da der kommer mange forskellige funkt... -
Hvad betyder det, at noget afhænger negativt af noget andet?
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP og kan ikke lige gennemskue, hvad det betyder, når noget afhænger negativt af noget andet. Det er denne sætning, der driller mig: Laffersatsens niveau afhænger negativt af arbejdsudbudselasticitetens størrelde og af ligheden i før-skat lønfordelingen. Er der nogen,... -
Hjælp i sidste øjeblik SRP
ForumindlægHej SP Jeg skal i min SRP redegøre for ellipsens matematiske egenskaber som model for plantbaner. Er der nogle der kan hjælpe med hvilke egenskaber en ellipse har, der er særligt relavante for en planets bane? Det er det sidste jeg mangler i min SRP, inden afleveing i morgen, så jeg er rigtig... -
kender y skal isolerer x
ForumindlægI en model for væksten af denne lichen er diameteren f (x), målt i mm, givet ved en forskrift af typen f(x)=1,11*x^(1,8508) hvor x er lichenens alder, målt i år.? Beregn alderen af en lichen med en diameter på 50 mm. Jeg ved at man skal udregne det sådan: 50 = 1,11*x1,8508= 50/1,11... -
Analyse af breve samt dagbøger.
ForumindlægJeg er igang med SRP, som så mange andre sikkert, og jeg skal analysere soldaterbreve samt deres dagbøger osv. Jeg har dog brug for lidt hjælp med analysen, og ville høre om nogen kender en hjemmeside for en model, eller de selv har en, man kan gå ud fra, når man skal analysere kilder på engelsk,... -
eksponentiel vækst?
ForumindlægI en model for den fremtidige udvikling af atmosfærens kuldioxid-indhold Q (målt i mia. tons) antages det, at væksthastigheden for kuldioxid-indholdet er givet ved dQ/dt = -3 + 5 * 1,02^t, hvor t er tiden målt i år efter 1984. a) Hvornår er væksthastigheden tre gange så stor som i 1984? -
Dansk / historie opgave - Plinius den Yngre
Forumindlæghey jeg skal lave en analyse af plinius den yngre's breve til Tacitus ( 1. og 2. brev ) i min dansk/historie opgave. Problemet er at jeg ikk ved så meget om at analysere breve... nogen der kan hjælpe? :D kunne godt bruge en model til at analysere breve.. har ikke kunne finde en - kun til ... -
Lineær regression i Excel
ForumindlægSå har jeg lige brug for lidt mere hjælp. Jeg har en anden model lommeregner, end den der er blevet arbejdet med på klassen, men jeg har fundet ud af at man også kan regne regression ud, i Excel. Dog ved jeg ikke hvad jeg skal skrive under 'konstant' og 'statisik'. Der står '... -
dansk til spansk oversættelse. Hjælp!
ForumindlægClaudia er en ung pige der ligner Claudia Schiffer, den tyske model. Men hun er træt af at hendes venner kun ser hendes smukke udseende. De ser ikke hendes indre verden og hendes behov for hengivenhed. Nogle overfalder ham oven i købet. Situationen er meget pinlig, da ingen af de to kender ... -
skrive en artikel om en film ?
ForumindlægHej Jeg har set en drejefilm fra 1967 ved navnet det "perfekte menneske" af Jørgen Leth og har fået denne opgave at skrive en artikel om filmen. hvad ville det sige at skrive en artikel om filmen? hvis nogle har en model om hvordan jeg bygger den op så bare send til min mail mohamedga... -
SRP! Raket
ForumindlægHej.. Jeg har prøvet at udlede en model for hvordan en vandraket bevæger sig og er kommert frem til følgende differentialligning dv/dt = u*-(p*A*u)-g kan ikke lige se hvordan denne skal løses numerisk da vi ikke har noget t på den anden siden? kan det lade sig gøre? -
RAKET LIGNING!
ForumindlægHej.. Jeg har prøvet at udlede en model for hvordan en vandraket bevæger sig og er kommert frem til følgende differentialligning dv/dt = u*-(p*A*u)-g kan ikke lige se hvordan denne skal løses numerisk... kan det overhoved lade sig gøre? maple må gerne inddrages. Jeg har selv tænkt på at brug... -
Løsningskurve Lotka Volterra
ForumindlægHej! jeg står over for et lille problem. Jeg skal tegne løsningskurven for Lotka Volterra modellen, hvilket jeg også fint kan i mit CAS-værktøj. Men jeg ønsker samtidig også at forklare hvordan det er man gør det. For dem der ikke ved det, er Lotka Volterra et sæt af koblede differentialligninge... -
Kobling af matematik og bioteknologi i SRP - influenza
ForumindlægHej, jeg sidder og kæmper med at få en kobling i mellem matematik og bioteknologi til at være lidt bedre? Jeg har tænkt på noget med SIR-modellen i matematik og selvfølgelig en masse om influenza epidemier og immunforsvaret i bioteknologi. Jeg synes bare, at der burde være en lidt bedre samme... -
God skuldertaske
ForumindlægDav, jeg vil gerne købe en skuldertaske til min gymnasie gang og spørger derfor her først. Jeg er ligeglad med design (og dog, den skal bare være simpel), det kommer an på god pris og kvalitets forhold. Derfor tænker jeg eastpak. Hvilken model kan anbefales? Og hvad findes der ellers af gode tasker? -
Hjælp søges! ;(
ForumindlægHej Folkens.. Jeg er gået i stå i min aflevering, mangler kun lige disse 2 opgaver, men ved ikke hvordan jeg skal løse dem. Jeg vil virkelig være taknemmelig hvis der er nogen som give mig en hjælpende hånd. den første opgave lyder: Ifølge en model der beskriver udviklingen i den danske ... -
Plutonium Omsættes
ForumindlægEn model for henfaldet af det radioaktive stof plutonium, der opbygges i atomkraftværker, er: f(t)= 1000*0.9178^t t, tid i 1000 år, f(t) massen i gram - Angiv en forskfrift for den hastighed, hvormed plutonium omsættes. - Hvor mange gram plutonium pr. 1000 år omsættes i begyndelsen og efter 2... -
Matematik - sammenhæng, indfør passende variable
ForumindlægHej! Jeg har svært ved at løse denne opgave, håber i kan hjælpe :) I en model for produktion af kvartssand i et bestemt land er produktionen 526.000 m3 kvartssand i 2006, hvorefter produktionen hvert år aftager med 39.000 m3 kvartssand. Indfør passende variable, og opstil en sammenhæng, der b... -
Hælp til SSO - afsætning og VØ
Forumindlæghej. Jeg er i gang med at skrive SSO, og er blevet lidt i tvivl om hvilke(n) modeller jeg skal bruge til at "Redegør for top-toys økonomiske situation og deres strategiske position i dk" er der en som kan hjælpe ps. skriver i afsætning B og virksomhedøkonomi B -
Umuligt
ForumindlægHej jeg har fået en svær opgave som jeg ikke forstår at løse. Kan nogen hjælpe mig? I trekant ABC er vinkel C ret. Endvidere er siden b=3, og vinkelhalveringslinjen VA=4 a) Tegn en model af situationen og betem de ukendte sider og vinkler i trekant ABC. Hvordan tegner jeg den? Hvordan findes...
