Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 15001 til 15020 af 135324
-
Differentialregning uden hjælpemidler
ForumindlægI en prøve uden hjælpemidler hvordan bestemmer man så fx f39;(4) ved hjælp af en figur? Altså hvordan løser man grafisk differentialregning? På forhånd tak -
Misser en eksamen
ForumindlægHvad sker der hvis man glemmer at møde op til en eksamen? Ja jeg ved det er dumt, men har så mange eksamener at jeg overså datoen. Nogen der kan fortælle mig hvad der så sker og hvilke muligheder der er? -
2 verdenskrig
Forumindlæghej er der nogen der ved hvorfor usa kom med i krigen ud over pearl habour -
HELP! historie opgave i 2.g om Pearl Harbor
Forumindlæghjælp hjælp. jeg kan ikke huske andre historie metoder end: kildekritik, analyse, vurdering, redegørelse og fortolkning. er der andre??? håber der er nogen som kender svaret:-D -
lovgivning af overvågning i England.
ForumindlægHej. Jeg skriver Sudieretningsopgave om overvågning, og jeg kan ikke finde noget om engelsk lovgivning om overvågning. Jeg har fundet alt om den danske mm. Håber i kan hjælpe. Hilsen ML -
et kort referat?
ForumindlægHej. Jeg har en tekst på spansk som jeg ikke rigtigt forstår :/ teksten lyder sådan: Cuando encontramos a Ernesto, también contactamos con mi familia. Al parecer en Sagunto vivía la madre de mi padre junto con su hija y su yerno. Ellos atestiguaron para Nini. Habían averiguado sobr... -
Sygeeksamen
ForumindlægHej alle Hvis man fx var forhindret i at komme til en eksamen, og man derfor skal op til en sygeeksamen, kan man så stadig søge ind på en uddannelse, selvom ens eksamensbevis ikke er lukket endnu, da man har været syg til en af eksaminerne og derfor skal op til en sygeeksamen, som først er i... -
SYGEEKSAMEN. MDT MAT
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig eksamen i morgen men har det sindssygt dårlig. Ved ikke om jeg kan blive bedre til i morgen, og er sikker på at det kommer til at trække mig ned. Tror i jeg kan tage en sygeeksamen i stedet? og er sygeeksamen før sommerferien? jeg er rimelig sikker på at jeg kan få e... -
“The splinter”
ForumindlægHej, jeg skal lave en analytical essay af “The Splinter”. Nogen der kender til novellen? -
Astronomi
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål der lyder på: Hvorfor er stjernerne på nattehimlen ikke helt de samme sommer og vinter? Tak på forhånd -
Solen i zenit
ForumindlægStår solen i zenit hver dag ved midddagstid hvis man befinder sig ved ækvator? -
klotte hans
Forumindlægnogen der kan hælpe med en klotte hans opgave -
Reeksamen
ForumindlægHej SP, Jeg dumpede desværre en eksamen og skal tage til reeksamen i august i stedet for maj, da jeg gerne vil bruge tid til forberedelse. Men skal lige høre, om reeksamen (i august) plejer at være ligesom den ordinære eksamen eller om formen godt kan ændre sig? Altså hvad er bl.a. sandsynlig... -
Planeternes bevægelse
ForumindlægHej jeg har en opgave om planeternes relative position på skolens planet-model (The Orbit Orrery). Kan I måske hjælp mig med at finde den rigtig formel til at beregne planeternes relative position. -
Hjertets opbygning
ForumindlægForstår det meste af denne figur "60" - men har et spørgsmål angående hvad Hulvene er: Av Knuden, og "his39;ske bundt. Og hvad SA knuden og AV knuden er. -
reelle tal hvilke er det ?
ForumindlægHej jeg har tænkt på hvad er de reelle tal egentligt for nogle ? sådan en simpel definition er hvad jeg er ude efter .. her er nogle af spørgsmålene som jeg vil have opklaret. jeg har forstået det sådan at alle tal fra 1 og op er relle tal 1- spørgsmål : hvad med kommatal ? f.eks 1,5 er det ree... -
Hjælp til ProjektOpgave
ForumindlægHeya Folkens Jeg er 33 år gammel og er pt. i gang med uddannelse på ZBC til Industritekniker. Har brug for noget hjælp til at få lavet et lille projekt i matematik. Mit problem er at jeg ikke har lavet et projekt af denne slags siden jeg gik på efterskole tilbage i 2004, så jeg er rent ud sagt ... -
Gennemsnit? Bestående?
ForumindlægKære alle. Når jeg nu får afsluttet min STX her til sommer, skal jeg til at søge ind på de vidergående uddannelser. Der er blot et problem. Lad os antage, at jeg vælger HA. Jur. som min første prioritet, (på CBS). Jeg opfylder alle krav, da jeg har alle de angivne fag på A - niveau. Problemet er,... -
f39;(x) = 0 når der er e^x indblandet?
ForumindlægHej Min opgave lyder: bestemt f39;(x) når f(x) = e^x - 3x + 1 og find funktionens minimum Jeg har udregnet f39;(x) til at være = e^x -3, men nu da jeg skal sætte f39;(x) = 0 får jeg problemer? Jeg kan ikke, inklusiv mit matematik program, ikke finde ud af hvad e^x - 3 = 0 bliver? al... -
Tegne graf ud fra Dm og Vm
ForumindlægGoddag SP, Jeg har fået stillet følgende opgave i en matematik aflevering: Opgave 8 - med hjælpemidler Tegn en skitse af en graf der opfylder følgende: Dm(f)=[-3;5[ Vm(f)=[-2;4] f(0)=2 Hvordan fillan laver jeg det på min computer? Jeg har Geogebra og Ti Nspire til rådighed. Er ude...
