Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15021 til 15040 af 22746
-
Kvota
ForumindlægHej! Hvordan beregner man kvota? Jeg er igang med en rapport omkring mandatfordeling og for at vise en metode skal jeg beregne kvota, og har simpelthen glemt det. Nogle der ved det? F.eks Venstre = 335 stemmer - 56 % SF = 200 stemmer - 33 % S = 65 stemmer - 11 % Skal fordele 4 man... -
Vands opadstående evne?
ForumindlægHej... Jeg er igang med at lave en rapport om vands bevægelse evne, og det ene spørgsmål lyder: Giv et kort bud på vands opadgående evne? Der står intet om det i vores bøger osv. derfor ville jeg høre om nogle vidste noget om det? Hilse Klaus -
Linux Vs. Windows
ForumindlægJeg står og skal til at skrive en rapport om sammenligningen af styresystemer. Her har jeg valgt at sammenligne Linux og Windows. I den sammenhæng ville jeg lige høre om der er nogen der har skrevet lignende opgaver, som jeg måske kunne se, og evt bruge til inspiration? Eller om der er nogen der ... -
Hjælp til bruttoreaktion.
ForumindlægHej. Jeg har fået min rapport tilbage med en rettelse i en bruttoreaktion jeg ikke forstår..... Skal op på mandag og ville død og pine gerne vide hvordan jeg skal gribe det an. I følge vores lærer må man lægge to sandhedder sammem... - men vist ikke lige som jeg har gjort. Nogen der har et ... -
Medlemsskab af organisationer.
ForumindlægHej. Jeg er igang med en rapport om medlemsskab af grønne organisationer. I min statistik viser det sig at der i 1980-1990 har været stor fremgang i medlemstallene i organisationerne, men jeg kan ikke se hvorfor antallet af indmeldte er steget så meget i den periode. Har I et forslag til hvorfor... -
Ideer
ForumindlægHej Jeg er igang med en fysikprojekt på B-niveau i HTX om nyttevirkning. Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan skrive i teori om nyttevirkning udover nyttevirkning. Jeg skal nemlig skrive noget ud fra pensum. Jeg har haft om: - Energi - Tryk og opdrift - Gasser og Ellære - Arbejde og... -
hjerte
Forumindlægnogen der være søde som kan hjælpe mig dette opgave. jeg sidder lige med en rapport og kan ikke finde ud af de to spørgsmål. tak på forhånd 1) forklar, hvorfor en blodprob i hjertes kransarterie ofte er livs farlig. 2) forklar, hvordan man kan ændre sin levevis for at forbygge hjerte og kars... -
energi
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive rapport om en larves nettosekundærproduktion. Jeg skal nu beskrive hvordan jeg kan omregne den fundne NSP fra gram vådvægt per larve per døgn til kJ per larve per døgn. Nogen der kan hjælpe? Louise -
differentialligninger
ForumindlægHej alle Jeg kan til eksamen trække spørgsmål om differentialligninger. Vi har skrevet en rapport, men der er noget jeg er i tvivl om. De trivielle, og u-trivielle løsninger. Hvad menes der egentlig med det? Og hvor vigtigt er det at have styr på det til eksamen? Er der ellers nogen der ved hvad ... -
hjerte
ForumindlægHi, Jeg sidder med en rapport, jeg kan ikke komme videre fordi kunne ikke finde ud af disse to sporsmål. Bliver en store hjælp hvis nogen kan hjælpe lidt på vej. tak 1) hvad får blodet til at strømme framad i henholdsvis arterier og vener? 2) Hvor kan der ske stofudveksling mellem blodkarrene ... -
Transport ind og ud af celler (hjælp!)
Forumindlægjeg er igang med at skrive en rapport om transport ind og ud af celler. og jeg er støt ind på en mærkelig spørgsmål. spørgsmålet lyder således. slik, marmelade og lignende produkter konserveres med sukker og sild konserveres med salt. forklare hvorfor bakterier og svampe ikke kan leve og forme... -
CH3COOH
Forumindlæghey jeg skal min kemi rapport på ondsdag men kan ikke finde ud hvad den mener i denne opgave ved målinger på husholdningseddike med c(CH3COOH)=0,80 M fandt man følgende aktuelle koncentrationer: H3O+=0,00373M og (CH3COO-)=0,00373M b. forklar hvorfor de to koncentrationer er lige store. ... -
Øvelsesvejledning Mg afbrænding og opløsning af Mg i HCL
ForumindlægKemieksamen 15.6 HTX. Det er sådan at vi skal kunne lave de 2 forsøg - men vi har aldrig lavet dem før.De går ikke ud af pensum men spørgsmålet er blevet mindre;-) Er der nogen som har øvelsesvejledninger jeg kan læse? Det vil være fedt at kunne gå frem efter. Jeg har søgt - men kan ikke finde de... -
Gitterligning vigtigt
ForumindlægBenyt Gitterligningen til at finde lysets bølgelængde i glas. Benyt derefter f=v/lambda til at bestemme lysets hastighed i glas? Jeg har fået denne opgave, er igang med en rapport.. jeg har målene afstandende fra forsøget... men ska jeg bruge gitterligningen?? laserLyset blev sendt vinkelret ... -
Skud mod klods
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en rapport om et fuldstændig uelastisk sammenstød. Vi har en hængende klods sam vi skyder med en luftbøsse. Hagl og klods følges så sammen videre. Jeg har fået at vide, at E,kin før = E,pot efter. Jeg kan bare ikke så det logiske... Nogen som kan forklare mig det? M... -
Wordpress Beskrivelse
ForumindlægHej, Skal til at aflevere en stor rapport, hvor jeg har lavet desgin til en hjemmeside og Hjemmesiden skal så laves i Wordpress CMS systemet. Men da jeg ikke kender så meget til Wordpress, og skal skrive 2-3 sider om og hvorfor en virksomhed skal bruge Wordpress foran nogle andre CMS systemer... -
Gæringsprocessen
ForumindlægHej Alle, jeg er fuldt i gang med at skrive en rapport om gæring i bioteknologi, men under min diskussion skal jeg prøve at diskutere dette spørgsmål, som bliver stillet: Standser gæringsprocessen, fordi glucosen bruges op, fordi ethanolkoncentrationen bliver for høj eller af en helt tredje års... -
Stofmængde og koncentration
ForumindlægJeg skriver en rapport om redoxtitrering og jeg kan ikke rigtigt få en realistisk stofmængde i en opgave...er der nogle som vil kigge den igennem. altså det er en meget lille delopgave som vi snakker om den fylder en kvart side. det drejer som opgave B2... link: http://peecee.dk/?id=20556 -
Rigtig reaktionskema?
ForumindlægHejsa, er der en venlig sjæl som vil se om de her to reaktioner passer. Jeg er igang med en rapport hvor jeg skulle titrere en svag syre og base. Jeg har valgt at titrer HCl med NH3 og har fået følgende skema: HCl + NH3 --> NH4 + Cl Er det rigtigt? og er forholdet så 1:2? Et sidste spørgs... -
Entalpitilvækst ved neutralisation af syre med base
ForumindlægHej Jeg er ved at læse op til mdt. eksamen i kemi og er stødt på noget i en gammel rapport, som jeg ikke forstår. Reaktionsskemaet for neutralisation af HCl med NaOH ser således ud: H3O+ + OH- --> 2H2O. Når jeg så skal beregneentalpiændringen pr. mol, da skriver jeg, at stofmængden a...
