Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 15061 til 15080 af 33697
-
Afgangsprøve i dansk læsning
ForumindlægHej, Jeg skal til afgangsprøve i læsning/retskrivning mandag d. 4 maj. Jeg har næsten altid vanskeligheder med læseprøven, da jeg nogle gange bliver nødt til at skynde mig videre til næste spørgsmål. Spørgsmål som: Hvor gammel er Hans, de plejer ikke at være så svære, da man bare skal lede efte... -
Din hengivne Jacobsen/Brev fra en fader - mangler hjælp og inspiration!
ForumindlægOpgaven er et brev fra grundlæggeren af Carlsberg(også kendt fra serien "Bryggeren"")til hans søn. Det er fra hæftet der blev brugt til studentereksamen i maj, 1998.Jeg skal give en karakteristik af J. C. Jacobsens forhold til sin søn, som det kommer til udtryk i brevet. Skal også ... -
Hjælp!!! Engelsk mundtlig eksame (video/serie-episode) plastic surgery
ForumindlægHej Jeg er er igang med mundtlig engelsk disposition/outline og min lærer siger at jeg også skal finde en video klip, eller et eller andet om plastic surgery , er der nogle der kender en serie eller en videoklip ,som kunne være smart at bruge ,når man har emnet om plastic surgery . Jeg har sær... -
Hjælp til perspektivering
ForumindlægJeg skal op i Nattergalen af H.C. Andersen og kan ikke perspektivere den til nogle af vores tekster/billeder Håber i kan hjælpe Vores tekster: Oehlenschläger: Der er et yndigt land Grundtvig: Langt højere bjerge H.C. Andersen: Grantræet P.C. Skovgaard: Bøgeskov i maj Malerier fra SMFK: ht... -
Spektrofotometri spørgsmål
ForumindlægHvis man har ekstinktionskoefficienten som funktion af bølgelængden for 2 stoffer, og den er 6200 L/(mol*cm) for en bølgelængde for det ene stof, og meget tæt på 0 for det andet stof, skyldes absorbansen man måler så ikke kun det stof med ekstinktionskoefficienten 6200? Altså det andet stofs invi... -
Eksamenssæt..?!
ForumindlægHejsa!Idet jeg har en lærer, som ikke helt burde være lærer, da hele klassen ikke rigtigt har lært noget, vil jeg høre om der er nogen, som har nogle gode eksamensopgave- besvarelser i kemi..? Jeg er igang med at regne opgaver, for at træne mig til den skriftlige eksamen - ved godt at det er feri... -
Hjælp til kemiopgave
ForumindlægHejsa har lige nogle problemer med opgave 1 i eksamenssættet fra Maj 1997 (blå bog)Borvand er en vandig opløsning af borsyre H3BO3. Borvand fremstilles med et indhold på 2,0 g borsyre pr. 100 mL opløsning. Beregn den formelle koncentration af borsyre i borvand. - hvordan finder jeg det? synes, at... -
Tysk oversættelse .....haster...................................
ForumindlægTidsangivelser:Oversæt følgende sætninger til tysk:1.Peter mødte hende i byen en sommeraften.2.Man fejrer den tyske genforening den 3. oktober.3.Vi ses i Wien om 3 uger.4.I Tyskland har man stadig skoleferie i august.5.Teksten foregår i 1994, 4 år efter genforeningen.6.Da Tyskland kapitulerede de... -
Værnepligt
ForumindlægHey!Ja, jeg har jo så fået brevet om, at jeg skal til session her d. 9. maj. Jeg går på nuværende tidspunkt i 2.g, og afslutter dermed gymnasiet der ved juni 2006.Mit problem er, at jeg gerne vil direkte på universitetet efter gymnasiet, men ved jo endnu ikke om jeg bliver optaget. Hvad skal man ... -
Overnatninger i københavn, matmatik OPG 5
ForumindlægMåned Antal Overnatninger i 2007 Jan 240242 Turistforeningen ønsker, at antallet af overnatninger stiger med 5 procent om året. Feb 267052 5.5 Beregn, hvor mange overnatninger turistforeningen ønsker der skal være i 2015. ... -
monotoniforhold
Forumindlægjeg sidder og regner opgaverne fra studentereksamen maj-juni 2004 men har lige et problem i opg. 3 funktionen er bestemt ved f(x)= 3x^5 -20x^3 + 30 jeg får f'(x) til at være= 15x^4 - 60x^2 der står at jeg skal bestemme en ligning for hver af de vandrette tangenter til grafen for f Hvordan gør... -
Vind en Voyager!
ForumindlægJa, det er da meget attraktivt, ikke ? ;)Egentlig ville jeg gøre lidt 'reklame' for disse månedlige konkurrencer, der er at finde på http://www.emu.dk/gym/fag/ma/elevkonkurrencer/maaned/index.html(juni og juli undtaget)-Bare sådan til dem der kan lide sådan nogle matematikstykker!Den for ... -
PRIVATUNDERVISNING SØGES
ForumindlægJeg er en ung pige på 22 år. Jeg går på VUC i Nykøbing F og leder efter en person der har tjek på biologi B. Jeg skal op til eksamen til maj og kan ikke fatte noget af biologien. Min lærer er desværre i den situation at hun ikke kan lære fra sig. Hendes dumpeprocent er på 65, og jeg vil ikke være... -
hmm lidt hjælp..
Forumindlægudetemperaturens svingninger i løbet af et døgn i en solrig første halvdel af maj kan tilnærmelsesvis angives ved f(t)=11,0+4,9sin(pi/12(t-8)) hvor t er tiden målt i timer efter midnat f(t) er temperaturen målt i greder.1) bestem den højeste og laveste temperatur samt de tidspunkter i døgnet, hvo... -
pH i ækvivalenspunkt
ForumindlægMan har 20,0 mL ammoniakvand, som titreres med saltsyre. Ækvivalenspunktet nås, når der er tilsat 22,8 mL saltsyre...vi har fundet den formelle koncentration af ammoniak i ammoniakvand, som er 1,38 M nu skal man finde pH i ækvivalenspunktet, og det er her at jeg går lidt galt i byen..ammoniak er ... -
Problemløsning?
ForumindlægEr der nogen som sidder inde med en problemregning fra maj-juni 1995 - december 1997? Den findes i en bog, der hedder "Problemløsning, Folkeskolens afgangsprøve". Opgaverne i sættet hedder: 1. Ferierejse 2. Københavns lufthavn 3. Stationsterminal 4. Udbygning 5. Støj fra starter til lan... -
eksamens opgave
Forumindlæghejza alle,ville lige høre om der er nogen der har en eksamens opgave i dansk fra maj 2005. det en hhx eksamens opgave. jeg skal skrive et essay om opdragelse, men har virkelig brug for noget hjælp. har nemlig ikke ret meget tid til at skrive opgaven i. den skal aflevers i aften inden kl 24.00. m... -
FSA- grønland rette
ForumindlægHej Egentlig ville jeg spørge om nogen af jer har opgaven: Folkeskolens afgangsprøve (grønland) problemregning- 4 timer Maj- Juni 2007 lavet færdig. Den skulle jeg bruge til at rette min egen opgave, men da jeg ik vil have at nogen skal tro at jeg snyder med den, vil jeg gerne høre om der e... -
Vektorer
ForumindlægHej... Håber lidt der er en der kan hjælpe med denne delopgave i min mat. afl. maj 2003...\n\nJeg skal bestemme koordinaterne til vektoren r. Jeg har bestemt koordinaterne til AB, som er (3,-1)\n\nDe gælder at r=(t,t) \nI koordinatsystemet er der en ret linie l. Om l oplyses der at ABxr=4...\n\nH... -
Hjælp til Tysk aflevering!!!
ForumindlægHej igen :) jeg har problemer med min Tysk Aflevering. det er meget svært for mig at forstå tysk. jeg vil derfor bede om hjælp til 2 opgaver: afleveringen er et eksamenssæt fra 23. maj 2011 Aufgabe 2. Schreibe über Andrea. folgendes muss dabei berücksichtigt werden: - ihre Übe...
