Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 15161 til 15180 af 29671
-
den nye regering
Forumindlæger lige lidt nysgerrig her: hvordan er den nye regering sammensat og hvad kommer det muligvis til at betyde for dansk politik med en ny regering? -
hva er a,b,c niveau på Hf?
Forumindlæghva er a,b,c niveau på Hf? Jeg skal på Hf efter sommerferien.. så derfor ville jeg meget gerne vide det.. På forhånd TAK.. -
usa-hegemoni, international politik.
ForumindlægUdfra disse to artikler, kan USA opretholde sin hegemonistatus i tiden fremover?. Skal skrive en større diskution om det, vil gerne se om der er områder jeg muligvis har overset, og få et par andre øjne til at se det. Derfor ønsker jeg måske lidt mere uddybende svar, en bare ja og nej. artikkel ... -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
Hvorfor de radikale?
ForumindlægHej alle sammen. (: Så er der jo udskrevet valg, og jeg må ærlig talt indrømme, at det er mega spændende mht. hvad der vil ske osv.! Men her på det seneste har min fokus været meget på Magrethe Vestager, og jeg synes, det er ret fascinerende, den måde hun går frem på etc. med alle de tab indtil v... -
Gymaniselære
ForumindlægKære People Jeg har en bachelor i Ha. Almen fra RUC og er først for nyligt kommet frem til at jeg meget gerne vil være Gymnasielære. Er der nogen der har nogen ide om, at dette er muligt for mig med den baggrund jeg har nu? Hvis jeg tager en to fags kandidat på RUC vil det så være muligt for mi... -
Filosofi eller Psykologi?
ForumindlægHej Hol. Jeg står her og skal til at vælge inden d. 21/11, hvilket valgfag jeg skal have. Mit valg bliver imellem psykologi og filosofi, men er simpelthen på bar bund, hvilket et, jeg skal vælge. Jeg har været inde og høre om begge fag, men synes, at de begge lyder utroligt spændende. Derfor v... -
EU jeg fatter det ikke
ForumindlægHejsa .. Kæmper for at forstå alt omkring EU. Synes det er meget svært og hvor er der dog bare mange fremmede ord... Er der nogen som kan hjælpe mig med noter der er til at forstå !!! -
hvilken studieretning!! Hvad ville i gøre??
Forumindlæghej. jeg står og skal vælge studieretning og er virkelig i tvivl. begge de linjer, som jeg ville have, blev ikke oprettet, og jeg var derfor nødt til at vælge: 1. idrætslinjen, hvor jeg er nu og hvor jeg hader klassen, hvor jeg ikke kan få psykologi (hvilket jeg meget gerne vil have) og hvor ... -
Hvad betyder unipolær?
ForumindlægNår der i en tekst står: interesser i et unipolært internationalt system. - hvad skal unipolært så betyde?? - hvad betyder det generelt? -
Fakultet = Idræt = ?
ForumindlægHvilken fakultet hører faget idræt under? Er det den naturvidenskabelige, humanistiske eller den samfundsfundsfaglige? På forhånd mange tak, Liv1988 -
Censoren bedømmer een indenfor 5 minutter?
ForumindlægMin lærer siger at en erfaren censor kan bedømme en og give en den "korrekte" karakter indenfor 5 minutter af eksamen. Jeg er ikke helt sikker på det passer, mange er jo nervøse i starten og løsner først op senere. Kan det virkelig passe? Hvad er jeres mening? (Ved "korrekte kara... -
HVAD ER OECD?
Forumindlægjeg ved hvad det står for, men hvad er det? Det er lande som samarbejder med markedsøkonomi og politik?? -
Ekstra fag ? (Finansiering C)
ForumindlægHej Forum ! Jeg skal til at starte på 3. år på hhx og har i den forbindelse gået med tanken om, at tage et ekstra fag, udover dem, som jeg har i forvejen. Faget er fnansiering C og der er allerede oprettet et valgfagshold på skolen med faget (dog på samme tid som jeg har andre timer). Mit spørg... -
AT
ForumindlægHej.. Hvordan kan jeg diskutere om, vejen ud af fedme er kampen for det gode liv? Jeg har taget udgangspunkt i WHO sundhedsbegreb -
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs... -
En uddnnelse uden gymnasium?
ForumindlægHej jeg undrer mig om man kan uddanne sig som socialrådgiver uden gymnasium? Hvis man bør gå til gymnasium, er der nogle andre uddanelser som ikke kræver gym? Det skal være helst en uddannelse uden matematik, fy/kemi, biologi og geografi. -
Flex hf
ForumindlægHej Vil bare lige høre, er der nogen af jer som har gået på Hf flex? og hvordan var det? kunne i godt holde jer selv i gang? Går nemlig at overvejer det lidt, så vil lige have afklaret nogle spørgsmål :) -
Matematik og fysik eller bioteknologi?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et stort dilemma. Jeg er igang med grundforløbet i 1. g (STX) og jeg har pludseligt fundet ud af, at jeg ikke er på den rigtige linje. Lige nu er jeg nemlig samfundssproglig og mærkeligt nok, er jeg lige pludselig begyndt at interessere mig for naturvidenskab. Men nu kommer ... -
Tabel problem
ForumindlægHvordan kan det som det fremgår af vedlagte tabel, lade sig gøre, at de samlede procenter går langt over 100 % ?
