Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15201 til 15220 af 33566
-
Hvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet?
ForumindlægHvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet? Hvordan vil ens skema se ude? Kan det skriftlige arbejde håndteres? -
Snit for at komme på HHX?
ForumindlægHej.. Hvad skal man have i snit for at komme på hhx? lige nu ligger mit snit på 6,8. På forhånd Tak! :) -
Ulemper og fordele ved at bruge matematiske modeller
ForumindlægHej derude. Hvilken fordele og ulemper er der ved at bruge matematiske modeller? -
Mat faktorisering!
ForumindlægVil i se om dette er rigtigt? Og/eller hvad jeg ellers skal gøre -
Jeg ved virkelige ikke hvilket begreb der er tale om
ForumindlægHvilken værdi i renteformlen er de 15.000 kr. og hvad er det matematiske begreb for værdien? Begrund dit svar ved at definere begrebet -
reducerer udtrykket
Forumindlægnogle der kan hjælpe med denne her opgave 10*a * b^5 / 5*a*b^2 -
Bevise
ForumindlægHej det fordi jeg forstår ikke hvordan jeg skal bevise i opgave 1. Det ser meget forvirrende ud. Håber nogle kan hjælpe -
Reducer
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg har enorm svært ved at reducer nogle udtryk. Er der nogen der kan hjælpe mig med de to her: 2x(x+y)-(x+y)2 og 3mp / mp+mh -
Georg Mohr
ForumindlægNogle erfarne herinde som har et bud på, hvordan man bedst muligt forbereder sig til Georg Mohr? Med andre ord, hvordan bliver man bedre til at bevæge sig indenfor matematikken når det handler om logik. Kan man blive bedre til at tænke logisk indenfor rammerne af Georg Mohr? -
Hvor høj bliver bakken over planen z = 0
ForumindlægHej, jeg sidder og kæmper lidt med en matematik aflevering. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan jeg finder exstrema samt koordinaterne til det højeste punkt, så jeg vil høre om en af jer kan hjælpe mig? Har meget brug for hjælp. Opgaveformulering er vedhæftet. -
reciprokke tal - komplekse tal
ForumindlægMon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:) -
Taylors formel
ForumindlægHey.. Jeg går på HH3e på viborg handelsskole og skal skrive sso i matematik omkring taylors formel. nogen der er i samme situation, eller bare kender noget til denne formel må de gerne skrive til mig da jeg nok får brug for noget hjælp..? [email protected] Mvh Morten -
Afstemning af fotosyntese og respiration
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder med en tværfaglig opgave og har VIRKELIG svært ved at afstemme fotosyntese og respiration, da jeg ikk helt forstår hvordan. Er med på der skal være lige mange på hver side af pilen, men hvordan? Det skulle være ren matematik. Kan nogen hjælpe.? På forhånd tak :-) Louise -
Ydelse pr. måned
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal aflevere min matematik aflevering i morgen, og jeg er gået i stå ved et spørgesmål. Det lyder: 242.780*0,005/1-(1+0,005)-84 Hvis der var nogen, der kunne finde det ud for mig, så ville det være skønt, for jeg kan ikke rigtig selv :/ -
Hvor ligger grænsen?
ForumindlægHej alle sammen (igen) :) Er der noget der hedder umulighed i matematikken? f.eks. i sandsynlighedsberegning eksistere der noget der hedder teoretisk muligt og praktisk umuligt? når sandsynlighed er så lille, at der betragtes som umulighed rent praktisk? tusind tak på forhånd :) -
Karaktersnit
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål angående om jeg egentlig har bestået mit matematik på B-niveau. Jeg fik sidste år 02 mundtlig årskarakter og 02 skriftlig årskarakter, men 00 skriftlig eksamen. Har jeg så bestået faget? Nogle af mine venner sagde jeg havde, da mit 02 bliver ganget med 1.5, og at jeg så ... -
Aktuar
ForumindlægJeg overvejer at læse forsikrings matematik til sommer. Tænker på hvordan påvirker denne finanskrise en job som aktuar, får de mindre i løn eller bliver deres start løn bare dårligere. Har set at start lønen skulle være omkring 33.000 pr. mdr Og hvis der er en der ved hvordan studiet er socialt v... -
Statistik og sandsynlighed
ForumindlægHej, Matematik A eksamen nærmer sig og jeg er gået lidt i stå ved noget statistik og sandsynlighedsregning, for hvordan skiller de to sig helt præcist ad? Jeg skal i et af mine spørgsmål komme ind på statistisk behandling af et grupperet observationssæt. Men hvad er helt præcis forskellen på et g... -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
Differentialregning
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik b, men har fået dette irriterende spørgsål som jeg ikke fatter en skid af.. har sat med det i flere dage uden at komme videre: Differentialregning Du skal gøre rede for hvad der forstås ved en differentialkvotient. Desuden skal du gøre rede ...
