Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15241 til 15260 af 26896
-
Eksamen hjælp
ForumindlægStår og skal til eksamen i billedekunst, har fået dette spørgsmål. Præsentér dit endelige værk og lav en lille analyse af værket med henblik på gengivelsesstrategi, materiale og indhold. Hvad fungerer godt og hvad fungerer mindre godt? Hvilken betydning har materialevalget for gengivelsesstrateg... -
Modeltyper. empiri, teori eller makro?
ForumindlægHej Angående to modeller, henholdsvis modellen for corioliseffekten og saffir-simpson-orkanskalaen. Er i tvivl om hvilke slags modeller det er, om det er empirimodeller, teorimodeller eller makromodeller der er tale om her. Modellerne: https://www.google.dk/search?q=corioliseffekten&safe=... -
Bestem et vindues maksimale bredde og højde
ForumindlægHej. Jeg sidder fast i en opgave, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal gribe an. Den lyder således: På figuren (vedhæftet) er en del af en bygning indlagt i et koordinatsystem. I en model afgrænses det store vindue af førsteaksen og grafen for funktionen hvor x måles i m. a) Bestem vind... -
opgave b og c
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan løser jeg henholdvis opgave b og c i opgaven, der er vedhæftet som billede. Jeg har bestemt a=0,179 og b=62,1, ved at lave en lineær regression i TI-Nspire. Modellen hedder derfor: f(x)=0,179x+62,1 i opgave a. -
Potensfunktion, kun én værdi?
ForumindlægHej igen Jeg har en model ang. vægten på fugles æg(c er en konstant) Mæg = c Mfugl 0.77 Spørgsmålet her er: Hvis en fugl er dobbelt så tung som en anden, hvad er så forholdet mellem vægtene på deres æg? Igen, jeg vil blive superglad hvis der er en der kan forklare hvordan dette beregnes. Alts... -
SRP HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal i snart til at skrive SRP I samf A og mat A. Jeg har som emne valgt finanskrisen med udgangspunkt i økonomiske modeller, særligt DREAM SMEC OG ADAM. Jeg kunne godt bruge noget hjælp, selvfølgelig mod betaling Hvis du kan hjælpe, så l skriv til mig [email protected] Emma Holm -
Hvorfor giver en højere ydre modstand en større effekt?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i fysik lavet en karakteristik af en model vindmølle hvor jeg har fundet den indre modstand til at være ca. 40 ohm. Jeg har også fundet ud af, at vindmøllens effekt er størst, når den ydre modstand er 40 ohm. Hvorfor det? vil en ydre modstand på 0 ohm ikke resultere ... -
Matematik
ForumindlægSalget af økologiske fødevarer var 155 mio. kg i 2004. Salget steg med 20 mio. kg pr. år i de følgende år. a)?? Indfør passende betegnelser, og opstil en model til beskrivelse af udviklingen i salget af økologiske fødevarer i årene efter 2004. "Forstår ikke helt hvilken formel jeg skal b... -
Analyse af skattelettelse
ForumindlægJeg er i en gruppe hvor vores projekt er en skattelettelse, i LM-IS modellen. Vi er noget til analysen, men sidder nu fast. Er der nogen der kan hjælpe? Vi arbejder med formler og har fundet empirien som vi skal bruge (marginale forbrugstilbøjelighed osv.) Men hvilken formlen skal vi nu bruge ... -
Matematik stx a 2008 august
ForumindlægEt bassin har et lodret tværsnitm hvis form er en del af en parablen med toppunkt T. Bassients største bredde AB er 10 m og dets dybde er 4m tegn en model af tværsnit i et passende koordinatsystem og bestem en ligningen for parablen i dette koorinatsystem Kan nogle hjælpe mig med denne her ... -
Benyt tabellens data til at bestemme en forskrift for s
ForumindlægI en model beskrives sammenhængen mellem varens salgspris s (x) i kr. pr. stk. og salget x i stk. ved en funktion på formen: s(x)=a*x+b Jeg skal benytte de tal som er linket i filen til at bestemme en forskrift. En der kan hjælpe mig på vej -
funktion
ForumindlægNogle som vil hjælpe mig med den her? I 1968 blev der fanget 4000 tons ål i DK. Efter fangsten af ål med god tilnærmelse aftaget med 5,2% pr. år a) Opstil en model, der beskriver fangsten af ål som funktion af antal år efter 1968- b) Hvor mange procent aftager fangsten af ål i en 5-årsper... -
Beregn længden af højden på siden b
ForumindlægI trekant ABC er ∠A=72°, b=4.1og c=3.8 a) Tegn en model af trekanten, og beregn lænden af siden a. b) Beregn længden af højden på siden b. har regnet opgave a ud til at være 3.61401 hvordan finder jeg så ud af højden af siden -
SRP - Fysik og Matematik
ForumindlægHej. Jeg har kombineret fagene Matematik A og fysik B da jeg synes at det er interressant. Men jeg har et problem, nemlig at jeg ikke kan finde nogen som helst bøger om mit emne som er "Regressions modeller til bestemmelse af længdeudvidelse koefficent". Så mit spørgsmål er om I kender ... -
Eksponentiel udvikling
Forumindlægi 1968 blev der fanget 4000 tons ål i DK . Efter 1968 er fangsten af ål med god tilnærmelse aftaget med 5,2% pr. år. opstil en model, der beskriver fangsten af ål som funktion af antal år efter 1968: Y=4000*0,948^x hvor mange år skal der gå for at fangsten aftager med 60,123%: Hvordan gør jeg? -
Spørgsmål angående en policy-analyse af miljølovgivningen, for brugen af pesticider i Danmark
ForumindlægForetag en policy-analyse af den gældene miljølovgivning i Danmark vedrørende brug af pesticider i landbruget. Din policy-analyse skal tage udgangspunkt i David Eastons model over et politiksssytem. Jeg forstår ikke hvordan man foretager en analyse af systemet, som sådan, jeg håber der er en de... -
hjælp
Forumindlægjeg har brug for hjælp ? Ved en undersøgelse får en astmapatient en indspøjtning med stoffet theophyllin. Stoffets koncentration i blodet aftager herefter eksponentieltog koncentrationen i blodet kan beskrives ved følgende model y=11,5*0,8453x Hvor y er koncentrationen af theophyllin i blodet ... -
Lineær funktion
Forumindlæghvor y betegner antal trafikdræbte personer i det 1. halvår, og x betegner tiden (målt i år efter 2007) benyt modellen til at bestemme antal trafikdræbte i det 1. halvår af 2013 Jeg har fået ligningen til y=202.619-24.7143x , skal jeg så sige 2013-2007= 6 år 202,619-24,7143*6=54 -
Fordele og Ulemper ved partnerskab
ForumindlægHej Alle Har fået stillet dette spørgsmål til et projekt, og ville høre jeres syn på sagen. Er der nogen der kan henvise til relevante teorier, og modeller? Norwell har oprettet mange partnerskaber med en række firmaer. Ud fra en relevant teoretisk ramme ønsker Norwell at få et bud på hvilke fo... -
Træwebsted - nogen der kan forklare hvad det er?
ForumindlægHejsa :) Jeg er ved at skrive min SRP om Graceland Randers, og jeg skal lave en hjemmesideanalyse. I min analyse model står der at jeg skal svare på hvilken opbygning hjemmesiden har, og jeg kan ikke huske hvad træwebsted er, så ville høre om der er nogen der kan forklare mig det.
