Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 15261 til 15280 af 33706
-
eksponentielle funktioner
ForumindlægHeyhey, jeg er lidt i problemer med min opgave, så ville høre og der var nogen som ved noget til de 4 spørgsmål jeg har vedlagt i et dokument:)) -
OSO, hjælp ang. STX
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og er i gang med at skrive OSO om dyrlægeuddannelsen. Jeg er så ved at forsøge at beskrive vejen til denne gennem STX, men jeg er meget i tvivl om selve opbygningen af STX. Altså jeg har lidt svært i at finde rundt i alt det med fag på A,B og C-niveau osv.i forhold til... -
tegn en mulig sumkurve
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at lave en sumkurve i geogebra? tusind tak på forhånd opgaven er vedhæftet nedenunder:) -
Dm og Vm af y = sin(x)
ForumindlægJeg ved ikke hvordan man finder Definitionsmængden og værdimængden af y = sin(x) -
cosinus og sinus definition
ForumindlægHej SP Er der nogen som kan hjælp med besavr følgende spørgsmål ? Hvordan definerer man cosinus og sinus vha. enhedsvektor eller enhedscirklen. Gerne med pædagogisk forklaring Mange tak på forhånd!! -
trigonometri.
ForumindlægHej er der nogen der kan løse den opgave for mig og skrive hvordan det har gjord tak :) opgaven er vædfeftet. -
skal man altid række hånden op?
Forumindlæghej, jeg har et spørgsmål.... . jeg går på gymnasium.....jeg vil gerne vide om, skal man altid række hånden op i timerne for at få 12-tallet? Sidste år, plejede jeg altid at sige noget i hver time i næsten alle fagene, og fik 12 og 10. Men nogle gange føler man at man ikke virkelige har lyst ti... -
Forklar log() funktion ifht renteformel
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare hvad log er i denne forbindelse og hvad log gør. Opgaven er at isolere n (antal terminer) når de resterende faktorer er oplyst. Opgaven er også løst korrekt med resultat men er der nogen der kan forklare mig overordnet hvad log er (logaritme?) og hvordan den br... -
Omdrejningslegemer
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=2*sin(0,05*PI*x-0,5*PI)+2 Jeg har lavet en graf for funktionen i intervallet (0;40) I en model kan bicepsmusklen hos en bestemt person beskrives ved det omdrejningslegeme, der fremkommer, når grafen for f drejes 360 grader omkring førsteaksen i intervallet [0;40]... -
Hvor finder jeg hjælp til linære funktioner?
ForumindlægHej Er der nogle der ved hvor man kan blive klogere på lineære funktioner? Jeg har overvejet at bruge studienet.dk. Noget i kan anbefale? -
Problemløsning - valg i Danmark
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave!! Ville i ikke hjælpe og forklare alle opgaverne?? Og ja der er en der har svaret, men jeg forstår det ikke. -
Er denne her opgave rigtig? Please :S
ForumindlægFunktionen f er givet bed f(x) = 4x. En eller flere af følgende funktioner har grafer, der fremkommer som spejlbilleder i y-aksen af f’s graf. Hvilke(n)? g1(x) = (2-2)x = 0,25 * g2(x) = 4-x = 0,25 * g3(x) = (1/4)-x = 4 g4(x) = (1/4)x = 0,25 * g5(x) = (1/2)2x = 0,25 * g6(x) = 2-2x = 0,25 * *... -
Opg. mangler hjælp til disse opg. gerne inden i aften..
Forumindlæg1. a) 225 88 Ra beta- radioaktivt Opskriv henfaldsskemaet for denne kerne. (225, skalvære hævet, mens 88 skal være sænket, den kunne ikkehelt skrive det i dette program)b) Formlen for calciumhydroxid er Ca(OH)2.Beregn den molare masse for calciumhydroxid.c) I en cola måles pH til 2,7Bestem (H3O+)... -
Kæmpe problemer med Differentialligninger og Integraler!!!!!!!!!!
ForumindlægHey Hvem kender en god guide til lære hvordan man integrerer og løser differentialligninger! Gode noter kan også brugesmvhZAABI -
eksamen
ForumindlægHej....Jeg har et spørgsmål....??? Jeg har lige afsluttet 1 g og da jeg var så "heldig" ikke at komme op til eksamen, er mit spørgsmål så: hvor mange eksamener skal jeg minimum ha afsluttet efter 2 g....???på forhånd tak -
Lidt godt til reolen?
ForumindlægHej med jer, Jeg søger lidt flere bøger som jeg kan læse dels som led i undervisningen (fysik A og kommende fysik-studernede) og for min egen fornøjelses skyld. Jeg har selv: Ortbit bøgerne, Spektrum bøgerne, Vejen til fysik bøgerne samt university physics af Young and Freedman. Jeg søger speciel... -
terminskprøve 8.klasse
ForumindlægHej jeg skal til terminskprøve d. 4/1-12.....og jeg er vildt navøs vil i hjælpe mig med hvordan man skal øve sig... i må meget gerne komme med nogle links vis det skulle være,,, håber i kan hjælpe (: kh Laura9696 -
Differentialregning - regneregler
ForumindlægHej :) Hvordan differenteres ligningen f(x)=ek(x^2)+1? Hvilke regneregler bruger man? -
prøve
Forumindlæghej jeg skal op til en teminsprøve og er meget nevøes, jeg skal lave en færdighedsregning, og en problemregning. hvad det vigtigest jeg skal kunne? -
Noget med sinus og cosinus
ForumindlægHej med jer alle sammen. :) Sidder pludselig lidt fast i en aflevering, og ville høre om der var et hurtigt hovede derude som kunne hjælpe mig lidt. :) Opgaveformuleringen lyder således: Trekanten ABC og A'B'C' er ensvinklede. Det oplyses, at b = 17; c = 19 og b1 = 25. Bestem C'...
