Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15261 til 15280 af 27496
-
Stærk syre/ base
ForumindlægHvis man har en række molekyler og man skal afgøre hvilken der er den stærkeste syre eller base? Nolge der kan forklarer, om det er bestemte grupper man skal se på? eller hvordan ved man det? Eller er der et sted jeg kan læse om detk På forhånd mange ta -
EKSAMENSSP. LIGEVÆGT
Forumindlæghvordan kan man med kendskab til den kemiske ligevægt optimere udbyttet i en kemisk proces? -
Ingeniør
ForumindlægHej online people :) Jeg har gået og tænkt på det ret længe nu, nemlig hvad jeg gerne vil være/eller kan blive, når jeg bliver ældre :) Jeg er kommet frem til ingeniøruddannelsen :) Ved godt, der er flere slags, men ikke maskineingeniør, software osv. Men civilingeniør, eller noget der udvikler p... -
Hjælp og forklare ;)
ForumindlægPlz Kan i ikke forklare hvad de her emner betyder? Jeg skal bruge til fysik report ;) Her kommer emnerne: Sendimentering: Dekantering: Centrifugering: Filtrering: Inddampning: plzz forklar -
udbytteprocent
ForumindlægHej (: Er lidt i tvivl ang. udbytteprocenter. Hvis man fx. har en praktisk udbytteprocent på 70 %, er det så dårligt? Og hvad er det helt præcist en praktisk udbytte procent, fortæller os noget om?? -
bølgelængde
Forumindlæghvordan forklare jeg hvad bølgelænge er til min søn i 7 klasse? -
organisk og uorganisk
ForumindlægHvad er uorganiske forbindelser og organiske stofklasser? :) -
Hvor meget vokser neglene om måneden,og hvor meget smider affald smider en dansker ud om året.
ForumindlægEr der nogle der kan give et ca svar. Tak på forhånd. -
Molekyle eller kemisk forbindelse?
ForumindlægHej SP Jeg har et hurtigt spørgsmål om, hvorvidt molekyler og kemiske forbindelser er det samme. Er der nogen forskel på dem? Tak på forhånd -
Elektronvandring
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en fysik rapport. Det er gået godt indtil videre, men nu er jeg støt på et lille problem: Elektronvandring... Jeg kan simpelhen ikke huske, hvad det er. Nogle der kan forklare det, meget gerne på et folkeskole niveau, tak :) -
Hvordan kan jeg få lov at bruge \textsc{} i overskrifter?
ForumindlægSom det ses i mit minimale eksempel nedenfor, kan jeg ikke få lov til at skrive dele af min overskrift med kapitalære bogstaver. Det kan godt lykkes, hvis jeg dropper lmodern pakken, men det er jeg ikke ligefrem interesseret i, da det hele kommer til at se ud af h. til. Nogen der kan hjælpe? \... -
Fermentering ethanol
ForumindlægHej, jeg skal forklare følgende: Forklar hvordan man kan beregne sig frem til det teoretiske udbytte af ethanol ved en fermentering. Er der en som vil forklare mig hvordan dette gøres eller eventuelt kender nogle steder man kan læse sig frem til det? -
Hvorfor opløser upolært upolært?
ForumindlægHej Jeg skal forklare hvordan pentan opløser fedt, sker der en reaktion eller bliver stofferne tiltrukket af hinanden? -
oxidationsmiddel
ForumindlægHvad er oxidationsmiddel? -
ethanol
ForumindlægIndeholder ren ethanol altid kun 96% ethanol, også er resten vand? Men så er det vel heller ikke "ren" ethanol? -
Vigtige organiske reaktioner
ForumindlægHej Skal gøre rede for de vigtigste organsike reaktioner. Har selv fundet frem til følgende: Substitutionsreaktion Additionsreaktion Eliminationreaktion Kondensationsreaktion (ikke nødvendigvis organiske) Redoxreaktion Nogle,der har nogle vigtige pointer om nogle af reaktionerne, eller h... -
Stofomsætning i havet
ForumindlægHej Jeg prøver at forstå en figur i min bog. Men der er desværre ikke rigtigt forklarende tekst til den. Jeg forstår ikke helt hvad der sker i den øverste cirkel. Altså primærproduktion --> biomasse --> nedbrydning --> næringssalte. Håber i kan hjælpe mig :-) -
Hvilket fag skal jeg vælge?
ForumindlægJeg vil læse jura, men mangler et adgangsgivende fag, som skal være et af følgende: Historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. I HF havde jeg faget KS (religion, historie og samfundsfag alle på niveau C) som jeg fik 12 i. Er det noget der giver en fordel, måske merit?... -
Eksportteknologi, diplomingeniør
ForumindlægHej Jeg ville høre, om nogen herinde kan fortælle mig, hvordan det er at læse diploningeniør i eksportteknologi (Aalborg Uni)? Syntes det lyder som en fed uddannelse, men matematik niveaut sætter nogle tanker igang, da jeg ikke er den store matematiker. Dog er adgangskravet blot Mat B. He... -
Syre, base og Salte.
ForumindlægHey folkens :D Behøver hjælp med disse to spørgsmål :D Hvad har salte og syre tilfælles ?? HVad har base og salte tilfælles ?? På forhånd tak :D
