Fysik

bølgelængde

27. august 2018 af karlos19 (Slettet) - Niveau: 7. klasse

hvordan forklare jeg hvad bølgelænge er til min søn i 7 klasse?


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. august 2018 af thebetterdealer (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (2)

Svar #2
27. august 2018 af mathon

Bølgelængden er afstanden mellem to nabobølgetoppe.


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. august 2018 af TheDealer (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #4
27. august 2018 af thebetterdealer (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (2)

Svar #5
27. august 2018 af AngelOneOne

Hej,

Prøv at bruge havet som analogi. Bølger på havet der kommer hurtigt efter hinanden, er bølger med kort bølgelængde og bølger der kommer langt fra hinanden, er bølger med lang bølgelængde.

Hertil kan du så lægge forklaring af frekvens også, hvor hvis man tæller hvor mange bølger der rammer land på 1 minut, så kan man regne ud, hvor mange bølger der rammer land hvert sekund, og dermed har man også beregnet frekvensen af bølgen.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. august 2018 af thebetterdealer (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #7
27. august 2018 af thebetterdealer (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (1)

Svar #8
27. august 2018 af AngelOneOne

#5 - Fordi man er pædagog, betyder det ikke at man er ekspert i alle ting omkring børn i alle aldre, samt alle fag i folkeskolen. Jeg ville nødig have at en tysklærer (uden fysik/kemi/naturfag som overbygning), skulle undervise i fysik/kemi/naturfag - På trods af at personen var pædagog...

#Kommentaren er til et nu slettet indlæg og ikke fordi jeg snakker med mig selv ;o)#

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #9
27. august 2018 af karlos19 (Slettet)

hvad med frekvendser ved du hvordan jeg kan forklare det så han ved hvad det betyder?


Brugbart svar (0)

Svar #10
27. august 2018 af Silasplaetner (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #11
27. august 2018 af mathon

frekvensen er antal bølgelængder pr. sek.


Skriv et svar til: bølgelængde

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.