Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15341 til 15360 af 152758
-
Ligevægte
ForumindlægHej. jeg har en opgave i kemi jeg skal have lavet, men har siddet og læst og læst og er ikk rigtig kommet videre - så håber nogle kan hjælpe :-) Tak. 1) I en beholder på 1 liter findes 0,735 mol I2 og 0,0457 mol H2 i ligevægt med 1,35 mol HI ved en given temperatur. - Beregn ligevægtskonstan... -
Lavt gennemsnit og vil gerne på Uni og læse Ingeniør
ForumindlægHej jeg vil gerne læse til ingeniør i 2015. Jeg har kæmpet med at bestå de specifikke adgangskrav og burde være kvalificeret i den vinkel. Men nu har de lavet nye regler igen til det studie jeg vil læse hvor fra 2015 optagelse vil være adgangsbegrænsning hvor der bliver kigget på gennemsnittet. M... -
reducer
ForumindlægJeg har glemt alt om hvordan dette skal gøres:( \frac{3}{a-b}-\frac{6b}{a^2-b^2} nogen som kan hjælpe? -
Reduktion - uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Hvordan reduceres: (a+2b)^2-(a+2b)(a+b) Det skal reduceres til 2b^2+ab, men hvordan kommer jeg dertil? -
eksponentielregrssion
ForumindlægY = b * ax Hvad står a for? -
Har definitionen på et molekyle ændret sig eller er der stor uenighed omkring det?
ForumindlægHejsa! Jeg er blevet meget nysgerrig! Min Kemi C bog skriver: - "Det er forkert at sige "Et molekyle NaCl, det hedder en formelenhed NaCl" - "Molekyler består af et antal atomer bundet kraftigt sammen med kovalente bindinger" Nu er bogen selvfølgelig lidt ældre, men ef... -
Reduktion..
ForumindlægReducer: 3/(a-b)-6b/(a^2-b^2) jeg har ingen ide?? -
reducer
Forumindlæghjælp kan ikke få den til at passe, og er til aflering i morgen (a+2b)^2-a(a+4b) -
reducering.....
Forumindlæghejsa alle sammen...ville i ikke lige hjælpe mig med denne reduceringsopgave:(a^3-a^2b)/(a^2-2ab+b^2)= -
reducere potens
ForumindlægHej, Er der nogle, som ville være søde at vise hvordan jeg regner denne ud? a^7 * a^-2 / a^4 -
Reducer ?
ForumindlægReducer: (a^7 * a^2)/(a^4) = a^9 / a^4 ???? _____________________________ (a + b)^2 -2a(a+b) (a + b)(a + b) -2a( a + b) a^2 + b^2 + 2ab -2a(a+b) a^2 + b^2 + 2ab -(2a^2+2ab) a^2 + b^2 + 2ab - 2a^2 - 2ab a^2 + b^2 - 2a^2 ?? -
reducering
Forumindlæga-(b-a)*(a-2b)-(-(2a-b)*(b-a)+a hvordan reduceres denne? -
Stokastisk uafhængighed
ForumindlægHejsa, Jeg skal vise at hvis en hændelse A er uafhængig af sig selv, så er P(A) lig nul eller en. Jeg tror jeg kan vise at P(A) = 1 ved: lad A=E, hvor E er udfaldsrummet. da vil elementerne i A være: A={x0,x1,...xn} Stokastisk uafhængighed defineres som: P(A ∩ A) = P(A)*P(A) A&c... -
Universitet + adgangskrav
ForumindlægHej Jeg kunne virkelig godt tænke mig at læse til odontologi (tandlæge) her efter sommerferien. Adgangskravene for odontologi er følgende: For at blive optaget på odontologi skal du have en studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere hand... -
Reaktionshastighed og koncentrationberegning
ForumindlægHej. Det vedhæftede dokument, er en opgaveformulering som vi har for til næste uge. Jeg har bare undret mig meget over det sidste spørgsmål i opgaven. De spørger hvordan koncentrationerne i det sidste skema er beregnet. Jeg har blandt andet fået følgende oplyst følgende formel c(B)=c(A)*V(A)/Vr H... -
pi-dag
ForumindlægVerden er gået i π-selvsving. Det er π-dag i dag kl. 9:26:53 3,141592653 3 er den tredje måned, marts 14 er datoen 15 er (en del af) årstallet 9 er timen 26 er minutterne 53 er sekunderne For særlige π-nørder vil der sikkert være mere at tilføje. -
Funktionelle grupper!
Forumindlægjeg ved at NH2 og ester er en funktionelle grupper men hvad med en alkylgruppe? og en aromatisk ring?hvis jeg skulle karakterisere NH2 og en ester hvad ville så være væsentligt at have med? -
Masseafhængig?
ForumindlægAfhænger et faldende legemes tyngdeacceleration af dets masse?Mange siger at den ikke gør, men ifølge Ft=mg (hvor Ft=tyngdekraften og m=masse) er den da masseafhængig? -
skr. eksamen
ForumindlægNå, hvordan gik det?Mener selv det gik okay - havde klart regnet med at se en opgave i elektrokemi, men det måtte jeg jo så være foruden. -
Medicin/sygeplejerske?
ForumindlægJeg er 22 år og har læst psykologi i 2 år til sommer. Jeg havde egentlig altid troet jeg skulle læse medicin men knækkede halsen på suppleringsfagene som jeg valgte at starte på direkte efter gymnasiet på GSK. Jeg var sproglig student men med biologi på højniveau. Lige nu er jeg bare der hvor je...
